Tv Reklamlarında Turkcell ile Vodafone Arasında Kıyasıya Savaş

Sponsorlu Bağlantılar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
ViperRKO

ViperRKO

Üye
    Konu Sahibi
Tv Reklamlarında Turkcell ile Vodafone Arasında Kıyasıya Savaş
Medya Takip Merkezi'nin (MTM), 12 TV kanalında yıl boyunca yayınlanan tüm reklamları inceleyerek yaptığı araştırmaya göre, Vodafone TV'lerde en fazla spotla reklam veren marka olurken, markanın reklam spotu sayısı bir önceki yıla kıyasla yüzde 109 oranında artarak 77 bin 943 adete çıktı. Turkcell'in TV'lerde yayınlanan spot sayısı ise yüzde 8.2'lik bir artış kaydetti. Avea ise 29 bin 61 spotla beşinci sırada yer alırken, yayınladığı reklam spotu sayısı yüzde 4.7 geriledi.

MTM'nin araştırması bir önceki yılın en çok reklam veren dördüncü markası olan İstikbal'in reklamlarının yüzde 44'e yakın düşüş kaydederek, en çok reklam veren markalar listesinde 14. sıraya gerilediğini gösterdi. 2009'un reklam sıralamasında en büyük sürprizi ise 2008'e oranla yüzde 41'lik artışla ısıtma sistemleri markası UFO yaptı. UFO 64 bin 88 adet spotla Turkcell'e yakın bir reklam spotu yayınlayarak üçüncü sırada yer aldı.

-2009 YILININ EN ÇOK REKLAM VEREN KURUMU Unilever OLDU-

Medya Takip Merkezi'nin 2009 yılını kapsayan aynı araştırma raporuna göre, çeşitli markaları için televizyona en fazla reklam veren kurum, 162 bin 444 spotla Unilever oldu. Önceki yılın en çok reklam veren kurumu olan Ülker ise, TV reklamlarını yüzde 36'ya yakın oranda azaltarak, listede dördüncü sıraya geriledi. TV reklamlarında en büyük düşüş ise, yüzde 43'lük azalmayla Danone Gıda'da meydana geldi. Procter&Gamble'ın TV reklamlarında yüzde 14.5,Eti Gıda'nın da yüzde 10 düşüş oldu. Araştırmada yılın en çok reklam veren üç kurumunun da uluslararası firmalar olması dikkat çekti. 2009 yılında TV reklamlarında en fazla artış gösteren diğer kurumlar ise yüzde 62.9 ile Evyap, yüzde 47.3 ile Nestle Türkiye ve yüzde 41.3 ile de N.N.R. Ltd. oldu.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


Üst Alt