crazy_amigo06
Üye
Turklerde Yapmış ıstmalı Ayakkabı?
Konyalı zekası
Otantik Ayakkabı İmalat Sanayi ve Ticaret firması tarafından Türkiye’de ilk defa içten ısıtmalı, termal bir ayakkabı üretildi. Firma sahibi Ali Osman Avşar, en kısa sürede içten soğutmalı ayakkabıyı da ürüteceklerini söyledi.
ISITAN AYAKKABI TANITILDI
Bera Otel’de gerçekleştirilen toplantıda, ilk olarak yeni üretilen ayakkabı basın mensuplarına tanıtıldı. Daha sonra ise termal ayakkabı hakkında genel bilgiler içeren bir sinevizyon gösterisi sunuldu.. Sinevizyon gösterisinin ardından, Otantik Ayakkabı İmalat Sanayi ve Ticaret sahibi Ali Osman Avşar ve projenin teknik kısımlarından sorumlu olan Selçuk Üniversitesi (SÜ) Teknik Eğitim Fakültesi Bilgisayar Bölümü Öğretim Görevlisi Yrd. Doç. Dr. Hakan Işık, projeyle ilgili olarak basın mensuplarını bilgilendirdi.
SOĞUTANI DA ÇOK YAKINDA
Avşar ve Işık yaptıkları açıklamada, ayakkabının çalışma sisteminin aynen bir cep telefonuna benzediğini belirterek, “Şarjlı bir elektrik kaynağımız var, aynen cep telefonundaki gibi. Orta kısımda ise elektronik bir devre var. Bu devre parmağa yakın olan modülü besliyor ve sıcaklığını kontrol ediyor. Şarjı aşağı yukarı 8 saat gidiyor. Akşam olduğunda cep telefonu gibi şarja takıyorsunuz, sabah ayakkabınız hazır oluyor. En kısa sürede soğutmalı ayakkabıyı da üreteceğiz” dedi.
Otantik Ayakkabı İmalat Sanayi ve Ticaret firması tarafından Türkiye’de ilk defa içten ısıtmalı, termal bir ayakkabı üretildi. Firma sahibi Ali Osman Avşar, en kısa sürede içten soğutmalı ayakkabıyı da ürüteceklerini söyledi. Küçük bir firma olduklarını bu yüzden bu ayakkabıyı üretmelerinin çok güç olduğunu vurgulayan Ali Osman Avşar ve Hakan Işık, “Biz küçük bir firmayız. Çok üretimimiz yok, isteklere cevap veremeyebiliriz. Onun için de büyük firmalarla görüşüyoruz. Bu konuda teklifler var. Bütün teklifleri değerlendirdikten sonra üretimi, birkaç aya kadar başlatacağız” şeklinde konuştu.
Bir basın mensubunun sıcaklığın, ayakta başka hastalıklara neden olup olmayacağı şeklindeki sorusu üzerine ise Işık ve Avşar, “Sistem otomatik. Uzaktan kumanda edilebiliyor. Hangi sıcaklığa ayarlarsanız öyle kalır. Bir de ayakkabının içinde bir tripod var. Bu tripod, sürekli sıcaklığı kontrol ediyor. Yani bir geri besleme hakim, aynı buzdolabındaki sistem gibi” şeklinde cevap verdi. Firma sahibi Avşar ve öğretim görevlisi Işık, sistemi daha önceden denediklerini ifade ederek, “6 kişiye hatta annemize ve babamıza bu ayakkabıyı gönderdik. ‘Kırılacak mı, bozulacak mı, sarsılacak mı?’ diye denedik. Herhangi bir sorun olmadı. Yaklaşık 8 aydır kullanıyoruz. Yazın gelmesiyle birlikte çıkardık” şeklinde konuştu.
Başka projelerinin de olduğunu açıklayan Hakan Işık, “Mesela doğuda nöbet tutan asker için bir projemiz var. Nöbet tutmaya giderken, kabanını giyecek ve istediği sıcaklığa ayarlayabilecek. 8-9 saat sıcak kalabilecek. Proje hazır. Genelkurmay’dan bir haber bekliyorum” dedi.
Firma sahibi Avşar ise, tanıtım programının sonunda ayakkabının nasıl şarj edileceğini anlattı. Ali Osman Avşar, Nokia telefonlara uyan şarj aletiyle çalıştırdıklarını dile getirerek, “Ayakkabının içine şarj aletini taktıktan sonra 3-4 saat bekliyorsunuz. Bu sürede şarj oluyor. Şarjın bitme süresi ise, kullanımına bağlı. Telefon gibi, bunda da aynı şey geçerli. 15 saate kadar ulaşabiliyor” diye konuştu.
aykkabaya zincir yapabilirler ama bunuda yapmışlar
Otantik Ayakkabı İmalat Sanayi ve Ticaret firması tarafından Türkiye’de ilk defa içten ısıtmalı, termal bir ayakkabı üretildi. Firma sahibi Ali Osman Avşar, en kısa sürede içten soğutmalı ayakkabıyı da ürüteceklerini söyledi.
ISITAN AYAKKABI TANITILDI
Bera Otel’de gerçekleştirilen toplantıda, ilk olarak yeni üretilen ayakkabı basın mensuplarına tanıtıldı. Daha sonra ise termal ayakkabı hakkında genel bilgiler içeren bir sinevizyon gösterisi sunuldu.. Sinevizyon gösterisinin ardından, Otantik Ayakkabı İmalat Sanayi ve Ticaret sahibi Ali Osman Avşar ve projenin teknik kısımlarından sorumlu olan Selçuk Üniversitesi (SÜ) Teknik Eğitim Fakültesi Bilgisayar Bölümü Öğretim Görevlisi Yrd. Doç. Dr. Hakan Işık, projeyle ilgili olarak basın mensuplarını bilgilendirdi.
SOĞUTANI DA ÇOK YAKINDA
Avşar ve Işık yaptıkları açıklamada, ayakkabının çalışma sisteminin aynen bir cep telefonuna benzediğini belirterek, “Şarjlı bir elektrik kaynağımız var, aynen cep telefonundaki gibi. Orta kısımda ise elektronik bir devre var. Bu devre parmağa yakın olan modülü besliyor ve sıcaklığını kontrol ediyor. Şarjı aşağı yukarı 8 saat gidiyor. Akşam olduğunda cep telefonu gibi şarja takıyorsunuz, sabah ayakkabınız hazır oluyor. En kısa sürede soğutmalı ayakkabıyı da üreteceğiz” dedi.
Otantik Ayakkabı İmalat Sanayi ve Ticaret firması tarafından Türkiye’de ilk defa içten ısıtmalı, termal bir ayakkabı üretildi. Firma sahibi Ali Osman Avşar, en kısa sürede içten soğutmalı ayakkabıyı da ürüteceklerini söyledi. Küçük bir firma olduklarını bu yüzden bu ayakkabıyı üretmelerinin çok güç olduğunu vurgulayan Ali Osman Avşar ve Hakan Işık, “Biz küçük bir firmayız. Çok üretimimiz yok, isteklere cevap veremeyebiliriz. Onun için de büyük firmalarla görüşüyoruz. Bu konuda teklifler var. Bütün teklifleri değerlendirdikten sonra üretimi, birkaç aya kadar başlatacağız” şeklinde konuştu.
Bir basın mensubunun sıcaklığın, ayakta başka hastalıklara neden olup olmayacağı şeklindeki sorusu üzerine ise Işık ve Avşar, “Sistem otomatik. Uzaktan kumanda edilebiliyor. Hangi sıcaklığa ayarlarsanız öyle kalır. Bir de ayakkabının içinde bir tripod var. Bu tripod, sürekli sıcaklığı kontrol ediyor. Yani bir geri besleme hakim, aynı buzdolabındaki sistem gibi” şeklinde cevap verdi. Firma sahibi Avşar ve öğretim görevlisi Işık, sistemi daha önceden denediklerini ifade ederek, “6 kişiye hatta annemize ve babamıza bu ayakkabıyı gönderdik. ‘Kırılacak mı, bozulacak mı, sarsılacak mı?’ diye denedik. Herhangi bir sorun olmadı. Yaklaşık 8 aydır kullanıyoruz. Yazın gelmesiyle birlikte çıkardık” şeklinde konuştu.
Başka projelerinin de olduğunu açıklayan Hakan Işık, “Mesela doğuda nöbet tutan asker için bir projemiz var. Nöbet tutmaya giderken, kabanını giyecek ve istediği sıcaklığa ayarlayabilecek. 8-9 saat sıcak kalabilecek. Proje hazır. Genelkurmay’dan bir haber bekliyorum” dedi.
Firma sahibi Avşar ise, tanıtım programının sonunda ayakkabının nasıl şarj edileceğini anlattı. Ali Osman Avşar, Nokia telefonlara uyan şarj aletiyle çalıştırdıklarını dile getirerek, “Ayakkabının içine şarj aletini taktıktan sonra 3-4 saat bekliyorsunuz. Bu sürede şarj oluyor. Şarjın bitme süresi ise, kullanımına bağlı. Telefon gibi, bunda da aynı şey geçerli. 15 saate kadar ulaşabiliyor” diye konuştu.
aykkabaya zincir yapabilirler ama bunuda yapmışlar
