Türkiye’de 3G kullanıcıeğilimleri ve beklentileri

Sponsorlu Bağlantılar

phasan

phasan

Üye
    Konu Sahibi
Türkiye’de 3G kullanıcıeğilimleri ve beklentileri
Ericsson ConsumerLab tarafından yapılan araştırmaya göre Türkiye’de mobil servislerin kullanımı oldukça aktif. Türkiye bazı Avrupa ülkelerinden ileride.

Ericsson, Türkiye’deki 3G bağlantılı akıllı telefon
kullanıcılarının kullanım alışkanlıkları, eğilimleri ve
4G’den beklentilerine ilişkin çarpıcı sonuçlar içeren “2014 Ericsson ConsumerLab 3G Kullanıcı Eğilimleri ve Beklentileri Araştırması”nı yayınladı. Araştırma, Türkiye genelinde 25 şehirde, ayda en
az bir kez akıllı telefon üzerinden mobil internet
kullanan toplam 1.500 kullanıcı ile yüz yüze
görüşmeler yapılarak gerçekleştirildi.

Ericsson Türkiye Ülke Müdürü Ziya Erdem, araştırmayla ilgili olarak; “Bu yıl 5’incisini düzenlediğimiz bu araştırma ile 3G’nin hız kesmeden kullanım aktifliğinin arttığını ve 3G kullanıcılarının teknolojiyi çok yakından takip ettiklerini görüyoruz. BTK’nın 2014 ikinci çeyrek verilerine göre Türkiye’de 27 milyonu aşkın cepten mobil internet kullanıcısı bulunuyor ve yaptığımız bu çalışmada gördük ki 3G akıllı telefon kullanıcılarının farklı mobil servisleri kullanım sıklığı İngiltere, Amerika, Almanya gibi ülkeleri geçmiş durumda. Bu sonucu, Türkiye’de mobil genişbant penetrasyonunun diğer ülkelere kıyasla henüz daha düşük, fakat hızlı bir yükseliş trendinde olmasına bağlıyoruz. Diğer yandan, bu araştırmada gördük ki, kullanıcıların önemli bir kısmı daha hızlı ve ileri bir teknoloji olarak algıladıkları 4G’yi heyecanla bekliyor.” dedi.

Türkiye’de 3G kullanıcılarının mobil servis kullanımı birçok ülkeye göre daha ileride

Araştırmaya göre Türkiye’deki kullanıcılar
teknolojiye meraklı ve yeni cihaz sahibi olma
konusunda oldukça istekli

Kullanıcıların yüzde 43’ü, akıllı telefonlarının hayatlarının önemli bir parçası olduğunu ifade ederken, yüzde 37’si operatör seçerken maliyetten önce hıza önem veriyor. Kullanıcıların yüzde 40’ı cihaz alırken en son çıkan modelleri tercih ediyor. Mobil servislerin kullanımı, Türkiye’de çok
aktif durumda ve sosyal medya, anlık
mesajlaşma, uygulama indirme gibi pek çok
serviste İngiltere, Amerika, Almanya gibi
ülkeleri gerisinde bırakmış durumda. Örneğin,
Türkiye’deki akıllı telefon kullanıcılarının yüzde 91’i haftada en az bir kez sosyal ağlara bağlanırken, Amerika’da bu oran %81, İngiltere’de yüzde 77 ve Almanya’da ise yüzde 70. Bu sonuç, Türkiye’de mobil genişbant penetrasyonunun diğer ülkelere
kıyasla henüz daha düşük, fakat hızlı bir
yükseliş trendinde olması ile açıklanabilir.

İnternet tabanlı iletişim hizmetleri yükselişte

Akıllı telefon kullanıcılarının internet üzerinden sesli/ görüntülü görüşme ve anlık mesajlaşma hizmetlerini kullanımı yine pek çok ülkenin ilerisinde
seyrediyor. İnternet tabanlı bu iletişim hizmetleri geleneksel operatör ses ve SMS hizmetlerini tamamlıyor ancak onların yerini henüz almış değil.

Kullanıcıların yüzde 56’sı her gün hem SMS hem de internet üzerinden anlık mesajlaşma servislerini kullanıyor. Her gün internet bazlı anlık mesajlaşma servislerini kulannıp SMS kullanmayan kullanıcılar ise sadece yüzde 6 seviyesinde.

Benzer sonuç arama servisleri için de geçerli. Kullanıcıların yüzde 38’i her gün hem internet üzerinden sesli/görüntülü arama, hem de
operatorler üzerinden normal arama
gerçekleştiriyor. Her gün internet üzerinden telefon görüşmesi gerçekleştiren fakat mobil operatör üzerinden ses çağrısı yapmayan kullanıcılar ise yüzde 5’te kalıyor.

İnternet iletişim servis kullanıcıları tarafından gönderilen her 10 mesajdan 4.4’ü ve yapılan her 10 çağrıdan 3.3’ü internet üzerinden gerçekleşiyor. Bu oranlarla Türkiye; Amerika, İngiltere, İsveç ve
Danimarka gibi ülkeleri geride bırakıyor.

Kullanıcılara, “Telefonunuzu aramalar/SMS için kullanmak ya da internet hizmetleri/uygulamaları için kullanmak arasında seçim yapmak zorunda
kalsaydınız, hangisini seçerdiniz?” şeklinde yöneltilen bir soruya, kullanıcıların yüzde 17’si operatör üzerinden ses/SMS servislerinden vazgeçerek sadece veri hizmetlerini kullanmayı
tercih edeceğini belirtiyor. Bu sonuç, geleneksel ses ve SMS hizmetlerinin hala kullanıcıların hayatlarında önemli rol oynadığına işaret ediyor.

3G kullanıcıları daha fazla mobil veri kullanmak istiyor

Kullanıcıların yüzde 41’i hız ve çekim gücü anlamında servis iyileşecekse kullandığı veri
paketini artırmayı düşünebileceğini ifade
ediyor. Hali hazırda mobil veri paketine sahip olan kullanıcıların yalnızca yüzde 46’sı, paketlerinin kullanımları için yeterli olduğunu düşünüyor. Kullanıcıların yüzde 40’ı ise limitsiz mobil veri paketlerine sıcak bakıyor.

Her 10 kullanıcıdan 4’ü 4G için istekli

Türkiye’de 4G’ye olan ilgi giderek artıyor. Her 10 kullanıcıdan 4’ü, 4G teknojisinden haberdar durumda. 4G’yi düşünmelerinin ana sebebi ise mevcut 3G teknolojisinden memnuniyetsizlik değil, daha ileri olarak algıladıkları 4G teknolojisine ilgi ve daha hızlı internet kullanma istekleri olarak
karşımıza çıkıyor.

Türkiye’deki akıllı telefon kullanıcılarının en az yüzde 42’si, halihazırda 4G abonesi olma konusunda istekli ve yüzde 35’i 4G özellikli bir akıllı telefon almak istiyor. 4G ile en çok tanışmak isteyen kesim arasında birinci sırada yüzde 36 oran ile 30-39 yaş grubundaki kullanıcılar bulunuyor. Onu, 40-49 ve 25-29 yaş arası kesim izliyor. Kullanıcıların yarısından fazlası (yüzde 58) 4G’nin 2015’in sonuna kadar Türkiye’de kullanılmaya başlanacağını bekliyor. 4G’ye ilgili kullanıcıların yüzde 48i 4G geldiği andan itibaren 6 ay içinde 4G’ye geçmeye istekli 3G’den 4G’ye geçişte, kullanıcılar ana sebep olarak 4G’yi daha hızlı ve ileri bir teknoloji olarak algılamalarını işaret ediyor. Onu, 3G tecrübesinden yeteri kadar memnun
olunmaması izliyor. Kullanıcılar, 4G’nin hayatlarına girmesiyle birlikte ile sosyal ağ kullanımından video
izlemeye, görüntülü konuşmadan, online
müzik dinlemeye, bulut servisleri
kullanımından uygulama indirmeye kadar
birçok servis kullanımlarının artacağını
düşünüyor.
 


Üst Alt