Türkiye elektrikli otomobiline kavuşuyor

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Haydar

Emekli Yönetici
    Konu Sahibi
Türkiye elektrikli otomobiline kavuşuyor
Renault, yerli elektrikli aracı Fluence Z.E.'yi bu hafta sonundan itibaren Türkiye'de satışa çıkarıyor.
02.05.2012 09:16


Türkiye'nin ilk elektrikli otomobilinin satış fiyatı yüzde 3 ÖTV uygulaması sayesinde benzeri dizel modelden daha uygun fiyata 60 bin liradan başlayacak.
5 İLDE HİZMET VERİLECEKRenault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, elektrikli Fluence'ı geniş çevrelere götürebilmek için altyapı faaliyetlerinin çok önemli olduğunu belirterek, bu aracın satışıyla ilgili başlangıçta İstanbul, Ankara, Gaziantep, Kocaeli ve Bursa'da yetkili satıcıların hizmet vereceğini söyledi. Bu noktalarda gerekli altyapının tamamlandığını ve 45 noktada şarj istasyonu kurulduğunu kaydeden Aybar, "Fluence Z.E. satın alan müşterilerimiz araçların bataryasını Renault bayilerinde de şarj edebilecek. Renault bayilerinde iki farklı şarj yer alacak. Bataryayı 1 saatte doldurabilecek 22 kWh güce sahip şarj da olacak, 3,5 kWh/saat'lik şarj da bulunacak." dedi.
TALEP PATLAMASI YAŞANIYORRenault Mais, Fluence Z.E. için İstanbul, Ankara, Kocaeli ve Gaziantep Büyükşehir belediyeleri ile elektrik motorlu araç altyapı sözleşmesi imzaladı. İbrahim Aybar, kamu kurumları, belediyeler ile şirketlerden bugüne kadar 160 Fluence Z.E. siparişi aldıklarını, 60 tanesini teslim ettiklerini dile getirdi. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı'nın makam aracı olarak Fluence Z.E. kullandığını belirten Aybar, Ermeni tasarısı nedeniyle elektrikli araç alımını askıya alan Ankara Büyükşehir Belediyesi'ne bu ay ortasında tedarike başlayacaklarını, 100 aracı Başkan Melih Gökçek'e teslim edeceklerini ifade etti.
100 KİLOMETREDE 2,5 LİRA ELEKTRİKFluence Z.E.'nin elektrikli motoru 95 beygirlik bir güç üretiyor. Aracın azami hızı 135 km/saat ile sınırlandırıldı. Elektrikli araç, evdeki bir priz sayesinde 6 saatte şarj edilebiliyor. Otopark, alışveriş merkezleri gibi mekânlarda kurulacak şarj istasyonlarında bu süre hızlı şarjla 1 saate inecek.
Elektrikli Fluence, 100 kilometrede 2,5 liralık elektrik harcıyor. Üst donanıma sahip otomatik şanzımanlı Fluence Privilege 1.5 dCi (dizel) modelin anahtar teslim fiyatı opsiyonlar hariç 59 bin 850 lira. Fluence Bold Edition 1.5 dCi EDC (dizel otomatik) modelin fiyatı 63 bin 800 TL. Elektrikli aracı satın alanlar batarya için aylık 83 Euro (193 lira) kira bedeli ödeyecek.
 

Mert045

Üye
Benim elektrikli bisiklet var süper akşama kadar geziyorum 25 kruşa
 
Tepkiler: OttomaN TigeR ve Silinen Üye 94869

kaan7878

Üye
Herhalde son satırı okumadınız. Bataryayı satmıyorlar kiralıyorlar... Ben 5 ay önce bir dergide okumuştum bu haberi. Hayata geçebileceğine ihtimal vermiyordum ama yapacalar gibi. Normal bir araba ( lpg-benzin-dizel ortalaması ) aylık şehir içi 500 tl yakar. Bu araç ise 30 tl elektirik + 200 tl pil = 230 tl. ilk bakışda çok uygun gibi görünmekle birlikte eminim şarj etme sıkıntısı eklenirse bence tutmaz. Ancak devlet dairelerinde olabilir ki bu bile ciddi alt yapı istiyor. Araçların her parkettiği yere piriz konmalı çünkü tek şarj ile sadece 150 km yol yapabiliyor
 
Abi arabanın şarjı bitti çekici gönderebilir misiniz?


Şaka bir tarafa hayırlısı olsun.
 

'Davut

Üye
Umarım Tutar Başarılı olur
 
150 km az yol mu. Benzinciler pompa yanlarına fişte ekleyiversin.
 
hadi hayırlısı kurtulalim şu petrol fiyatlarından !
 
iyi iyi
bir gelsin oto; bataryanın çakması senesinde çıkar
 

kaan7878

Üye
alt yapı olmadan olmazzzz. ama sen sadece şehir içi bu aracı kullanır. bide başka araba alır onlada uzun yola çıkarım diyecek kadar zenginsen orsını bilemem. Ama altyapı çalışmaları yapılır ve piller gelişirse 10 numara. Tabi ki gerçekçi bakacak olacaksak bu en az 10 yıl alır
 

M. tAHA

Üye
Abi arabanın şarjı bitti çekici gönderebilir misiniz?


Şaka bir tarafa hayırlısı olsun.





---------- Eklendi @ 15:45:52 ---------- Yazıldı @ 15:45:22 ----------


zaten alt yapı suan olusturuluyor. ayrıca arabaların daha piyasaya girip randıman alınması 2 yada 3 sene olur. ve bu süre zarfında da gereken alt yapı halledilecektir. olumsuzluga gerek yokk bence dünya tam olarak geçmemiş Türkiye hemen naslı alt yapı tesis etsin dimi mantıken. bıçak mı bu şıp diye kessin.
 
aslında bu araçlar seyir halinde iken motorlar yardımı ile elektirik üretebilir ve bunu ikincil veya mevcut aküyü şarj etmek için kullanılabilir. Ama böyle olursa aracın kaynak bağımlılığı azalır buda büyük enerji tekellerinin işine gelmez. "Bence"
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...