Turkcell'den 557 milyon lira net kâr

  • 5 Kasım 2010
  • 409 Okunma
  • 0 Cevap

Konu Durumu:
Daha fazla cevap için açık değil.
  1. Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv, “Fiyatlar düştü, Turkcelliler daha fazla ses ve data kullandı” dedi. Ciliv, 2011'de Turkcell'in gelirlerinin de, 2010'a nazaran daha hızlı büyüyeceğine ve karlılıkta gelişme yapacaklarına inandığını belirtti.

    Ciliv, Turkcell'in üçüncü çeyrek sonuçlarının açıklandığı basın toplantısında, fiyatlar düşmesine rağmen abonelerin daha fazla ses ve mobil internet kullandığını, bu oranların etkisiyle operasyonel verimliliğin arttığını ve bunun karlarının yükselmesine yol açtığını belirterek, abone sayısında Türkiye'nin “lider”, Avrupa'nın “üçüncü büyük” operatörü olduklarını bildirdi.

    Bir yıl öncesine göre dakika başına fiyatta ortalama yüzde 30'luk düşüş yaşandığına ve bunun etkisiyle kullanımın yüzde 33 artığına işaret eden Ciliv, son çeyrekte ortalama her abonenin 197 dakika konuştuğunu söyledi.

    Ciliv, 2G'den 3G'ye geçmenin etkisiyle birim fiyatların bir yıl öncesine göre mobil internette yüzde 77 düştüğüne işaret ederek, mobil internet kullanımının kişi başına, geçen yılki 26 megabayttan 115 megabayta ulaştığını, geçen yıl mobil internet servis gelirlerinin toplam gelire oranı yüzde 15,6 iken, bu yıl ses dışı gelir oranının yüzde 20,5'a yükseldiğini anlattı.

    Bu eğilimin süreceğine emin olduklarını ifade eden Ciliv, mobil internet gelirlerinde data trafiği 17 kat artarken, gelirlerin sadece yüzde 84 arttığını dile getirerek, bunun nedenini “birim fiyatta müşterilere sağlanan indirim” şeklinde açıkladı.

    TURKCELL T10K

    Ciliv, aylık ortalama 8,1 milyon adet internet kullanıcısına sahip olduklarını ve bunların 5,8 milyon adedinin 3G'li cihaz taşıdığını, 1,6 milyon da akıllı cihaz bulunduğunu kaydederek, Turkcell'deki akıllı cihaz oranının yüzde 5'in altında olduğunu, bu konuda artışın kendileri için önem taşıdığını vurguladı.

    Önümüzdeki hafta, Turkcell'e özel bir telefon olan Turkcell T10'u tanıtacaklarını bildiren Ciliv, Turkcell mühendislik ekipleri ve Huawei'nin çalışması sonucunda ortaya çıkan telefonda android işletim sistemi ve Turkcell uygulamaları kullanıldığını söyledi.

    Ciliv, Turkcell T10'a ilişkin olarak şu bilgileri verdi: “Akıllı bir cihaz. Fiyatı, birçok akıllı cihazın fiyatından yüzda 60-70 daha ucuz. Önümüzdeki dönemde akıllı cihazları doğru kullanıcı deneyimiyle uygun fiyatla sunmak bizim için öncelik olacak. T10'da müşteri deneyimine çok önem veriyoruz. Aynı zamanda bu telefonda Türkçe sesli arama motoru özelliği de bulunuyor. Buna benzer cihazları piyasaya sunmaya devam edeceğiz.”

    Telefonun fiyatının gelecek hafta açıklanacağını bildiren Ciliv, bu fiyatın benzeri akıllı telefonlara göre “ciddi oranda” indirimli olacağının altını çizdi.

    “İSTİHDAMDA FRENE BASMADIK”

    Süreyya Ciliv, grup şirketlerine değinirken, Superonline'ın hızla büyüdüğünü belirterek, şirket üçüncü çeyrekte gelirlerinin yüzde 33'lük büyüme ile 91 milyon lira olduğunu, geçen yıl 112 milyon lira fiber optik yatırımı yapıldığını dile getirdi.

    Ciliv, Turkcell'in transmisyon harcamalarındaki düşüşün ana sebebinin, Superonline'ın “kaliteli altyapısı” ve “uygun fiyatları” olduğunu kaydederek, Ukrayna'daki şirketlerinin karlılığının geçen yıla göre arttığını, Belarus'un hızla büyüdüğünü kaydetti.

    Soruları yanıtlarken, 3G'nin gelmesiyle başlayan “yeni” dönemi, “radyodan televizyona geçiş” olarak tanımlayan Ciliv, mobil internetle Turkcell'in ikinci döneminin başladığını düşündüklerini ifade etti.

    Ciliv, 4 yılda Turkcell'in “hep” büyüdüğünü belirterek, “İstihdamda frene basmadık. Bunu fırsat eşitliği yaratarak yaptık. Turkcell ailesinde bugün 100 bine yakın insan çalışıyor. En iyi teknolojiyi getirmek Türk insanın potansiyelini kullanarak istihdam yaratmak önemli” şeklinde konuştu.

    “SADECE ABONE SAYISINA, GELİRE, PAZAR PAYINA ODAKLANMIYORUZ”

    Ciliv, üçüncü çeyrek başarısındaki ana nedenin, müşterilerine odaklanmak olduğunu vurgulayarak, “Bizim bu çeyrekteki başarımız, çeyreklerdir devam eden başarının sonucu. Sadece abone sayısına, gelire, pazar payına odaklanmıyoruz. Biz birçok rakama bakarak şirketi uzun dönemli en iyi şekilde yönetmeye çalışıyoruz” dedi.

    Numara taşınabilirliğinde iyi bir durumda bulunduklarını kaydeden Ciliv, müşterilerin Turkcell'e geldiğini ifade ederek, BTK'nın 2010'un ikinci çeyreğinde yaptığı bir açıklamaya göre, 3 operatörün 3 çeyrektir müşteri kayıp oranlarında Turkcell'in en düşük orana sahip olduğunu aktardı.

    Ciliv önceki yıllarla kıyaslandığında abone sayısındaki kayba ilişkin bir soru üzerine, Türkiye'de çift sim kartlılığın yüksek olduğuna işaret ederek, şöyle devam etti: “Yüzde 20'lerden, yüzde 12-13'lere düşüyor. Global kriz ve çift sim kartılık, pazardaki sim kartların düşmesine yol açtı. Penetrasyon oranı düştü. Sim kartlılık düşmeye devam ediyor. Abone kaybındaki ana sebep pazarın daralması. Benzer şekilde diğer operatörler de bunu yaşadılar. Bizim için en önemli olan hizmetlerimizi, servislerimizi kullanan müşteri sayısı.”

    2 yıldır ön ödemeli aboneleri faturalıya geçirmek için çalıştıklarını ifade eden Ciliv, üçüncü çeyrek sonunda 9,9 milyon faturalı aboneleri bulunduğunu kaydetti.
    Ciliv, 2011 yılı hedeflerini açıklamadıklarının altını çizerek, “2011'de şirketin gelirlerinin de, 2010'a nazaran daha hızlı büyüyeceğine ve karlılıkta gelişme yapacağımıza inanıyorum” dedi.

    “TURKCELL'İN YÖNETİM KURULUNDA GERGİNLİKLER EN AZ 4 SENEDİR VAR”

    Tartışmalı genel kurulun, yatırımcıları ve Turkcell çalışanlarını nasıl etkilediğine ilişkin bir soru üzerine Ciliv, şunları söyledi: “Turkcell'in yönetim kurulu var, yönetim kurulu üyeleri var. Yönetim kurulu icraya karışmayan, operasyona karışmayan bir denetleme kurulu. Yönetim kurulunda bazı değişikler olabilir. Bugün Turkcell'in CEO'su benim. Ben ve ekibim, biz işimize odaklıyız. Turkcell'in yönetim kurulunda gerginlikler en az 4 senedir var. Geçmiş dönemde olduğu gibi biz, işimize odaklandık. O yüzden güçlü bir performans ortaya çıkıyor. Bundan sonra da, böyle yapmaya devam edeceğiz.”

    GELİRLERDE YÜZDE 1,7 AZALMA

    Üçüncü çeyrek sonuçlarına göre, çağrı sonlandırma ve azami fiyat düzenlemelerinin “negatif” etkisiyle Turkcell'in gelirleri yüzde 1,7 oranında azalırken, grup, yıl ve çeyrek bazında karını artırdı. Ses ve mobil internette kullanım ücretleri düşmesine paralel olarak Abone Başı Aylık Ortalama Konuşma Süresi (MOU) yıllık bazda yüzde 33, kullanıcı başı aylık ortalama mobil internet kullanımı yüzde 343 oranında arttı.

    Mobil internet ve servis gelirlerinin toplam gelire oranı yüzde 20,5 iken Turkcell'in 3G kayıtlı abone sayısı 9,4 milyon oldu. Turkcell'in 2G kapsama oranı yüzde 99,05, 3G ise yüzde 80 seviyesinde iken, baz istasyonu sayısı 23 bin 500 oldu.

    Turkcell'in toplam abone sayısı 33,9 milyon seviyesinde bulunurken, faturalı Turkcell abonelerinin toplam abonelere oranı geçen yılki yüzde 25,3 seviyesinden yüzde 29,2'ye yükseldi. Abone Başı Aylık Gelir (ARPU) faturalı abone bazı ve kullanım oranlarındaki artışla birlikte bir yıl öncesine göre yüzde 4 oranında artışla, yüzde 20,4'e çıktı.
     


    Yazan: Burak
Konu Durumu:
Daha fazla cevap için açık değil.
Yüklüyor...
13/11/2018 - 03:55