Turkcell fatura altyapısı için ibm i seçti

Sponsorlu Bağlantılar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Karahasan

Karahasan

Emekli Yönetici
    Konu Sahibi
Turkcell fatura altyapısı için ibm i seçti
[image]http://www.ceptikla.com/_i/turkcell_fatura_buyuk.jpg[/image]

Türkiye’nin lider mobil telefon operatörü Turkcell’in faturalama sistemi altyapısı konusunda dünya devi IBM ile çalışmaya başladı.

Her müşterinin dâhil olduğu kampanyalara, arama detaylarına, kullandığı hizmetlere göre tek tek fiyatlandırıldığı, bütün müşteri bilgilerinin bulunduğu veritabanlarıyla bağlantılı çok titiz bir süreç ve bu süreci yöneten çok kapsamlı bir altyapı olan faturalama sistemi konusunda Turkcell Altyapı Yönetimi Operasyon Bölüm Başkanı Zihni Uğurbil ve IBM Türk Turkcell Müşteri İlişkileri Yöneticisi Bartu Ülgür ile söyleştik.

Sayın Uğurbil, faturalama sistemleri hakkında bilgi verir misiniz?

Faturalama sistemleri, doğrudan gelir akışıyla ilgili çok önemli süreçleri etkiliyor. Turkcell’in 9 milyona yakın faturalı müşterisi bulunuyor. Faturalar üretildikten sonra, güvenli bir elektronik dosya içinde fatura basım hizmeti aldığımız firmaya gönderiliyor ve basımı gerçekleştirilerek postalanıyor. Faturalama süreci ayda 3 kez tekrarlanıyor. Her müşterinin dâhil olduğu kampanyalara, arama detaylarına, kullandığı hizmetlere göre tek tek fiyatlandırıldığı, bütün müşteri bilgilerinin bulunduğu veritabanlarıyla bağlantılı çok titiz bir süreç ve bu süreci yöneten çok kapsamlı bir altyapıdan söz ediyoruz. Aynı zamanda çağrı merkezi de bu sistemlerden bir takım sorgulamalar yapabiliyor. O yüzden, faturalama sistemleri ve ilgili veritabanlarının yönetildiği sunucuları, operasyon altyapılarının can damarı olarak görebiliriz. En gelişmiş teknolojilerin kullanıldığı sistemler, müşteri memnuniyetine kadar uzanan olumlu etkiler yaratıyor.

Neden IBM’i seçtiniz? Size ne gibi avantajlar sağlıyor?

Faturalama sistemleri için kullandığımız sistemlerin en son teknolojiyle yenilenmesi amacıyla, sunucu altyapısını değiştirmek üzere 2008 yılının Ocak ayında bir ihale açtık. Bu ihaleyi IBM kazandı ve yolumuza System p tipi sunucularla devam etmeye karar verdik.
IBM sunucularının alınmasına karar verildikten sonra satın alma süreci gerçekleştirildi ve geçiş süreci başladı. Seçim aşamasında fiyat/performans avantajları çok etkili oldu. IBM, daha önce Turkcell’de kullanılmamıştı ve IBM ile birlikte çalışma konusunda çok deneyimimiz yoktu. Fakat IBM satış ve teknik ekiplerinin yaklaşımı, IBM’in danışmanlık ve proje yönetimi açısından vermeyi taahhüt ettiği destek, müşteri veritabanlarının sağlıklı, kayıpsız, minimum kesinti süresinde taşınması konusundaki hassasiyeti, IBM sunucularının seçilmesini sağladı.
Kısaca; telekom operasyonlarının doğası gereği çok karmaşık olan geçiş sürecini, IBM’in küresel desteği ve karşılaşılan problemlere profesyonel yaklaşımıyla sorunsuz bir biçimde tamamladık. IBM System p sunucularına geçerken çok iyi kurgulanmış bir plan içinde hareket ettik ve olası kritik adımlara karşı IBM ekibiyle beraber bir aksiyon planı hazırlayarak sağlıklı bir geçiş gerçekleştirdik. Bu da seçimimizde ne kadar doğru olduğumuzu bir kez daha gösterdi. Uygulamalarımızın IBM System p üzerinde sağlıklı çalıştığını bilmenin rahatlığıyla, başka hedeflerimize odaklanabiliyoruz.
Turkcell, verimliliği artıracak, maliyetleri düşürecek, yatırımın geri dönüşünü kısa zamanda sağlayabileceği bir çözüm arıyordu ve bunu da yeni sunucularıyla sağladı. Elde edilen performansın faturalama süresini kısaltması ve müşteri memnuniyetine katkıda bulunması, Turkcell açısından en önemli katma değer oldu.

Operatörler faturalama sistemlerini seçerken nelere dikkat etmeli?
Daha önce de belirttiğim gibi, faturalama süreci her müşterinin dâhil olduğu kampanyalara, arama detaylarına, kullandığı hizmetlere göre tek tek fiyatlandırıldığı için çok titiz bir süreç ve bu süreci yöneten güvenilir, esnek ve insan hatası olasılığını tamamen ortadan kaldıran bir uygulama olmasına dikkat edilmeli.
Turkcell, kapasite ve verimliliği artıracak, maliyetleri düşürecek, yatırımın geri dönüşünü kısa zamanda sağlayabileceği bir çözüm arıyordu. Bunu yeni IBM P serisi Sistem sunucularıyla sağladı. Elde edilen performansın faturalama süresini kısaltması ve müşteri memnuniyetine katkıda bulunması, Turkcell açısından en önemli katma değer oldu.


15 saatlik sürecin 3 saate inmesi uzun vadede şirkete neler kazandıracak?
Geçişin ardından sunucuların performansından çok memnun kaldık. Yeni System p sunucularının hayata geçmesiyle birlikte, daha önce 15 saat süren faturalama süreci, 3 saate indi. Böylece, faturalama konusunda çalışan ekiplerimiz daha verimli çalışır duruma geldi. Bu verimlilik sayesinde, grup şirketlerimizden Superonline’ın faturalama sistemini de bu sunucular üzerinde bütünleştirdik.
IBM’le beraber “yüksek erişilebilirlik” (High availability) konusunda birlikte çalışıyoruz. IBM sunucularına karşı güvenimiz tam. Yurtdışına baktığımızda da yüksek güvenilirlik gerektiren sektörlerde çalışan büyük kuruluşların sunucularını IBM ürünlerinden seçtiğini görüyoruz. Biz de şimdi güvenilirliğin yanı sıra, yeşil BT-Bilişim Teknolojileri kapsamında da az enerji tüketen, az yer kaplayan sunucuları da inceliyoruz. Örneğin; Blade sistemlerin üzerinde Linux işletim sistemini kurarak veritabanlarını çalıştırmak istiyoruz. Bu noktada seçtiğimiz her teknoloji, çeşitli maliyet ve güvenlik avantajlarıyla değerlendirilecek. IBM teknolojilerini de yakından takip ediyoruz.

IBM Türk Turkcell Müşteri İlişkileri Yöneticisi Bartu Ülgür ise bize şunları anlattı:
Danışmanlık ve veri taşımanın üstlenilmesi konusunda yaklaşımımızın ve fiyat/performans anlayı
 
  • Beğen
Tepkiler: serotonin


Mehmet

Mehmet

Emekli Yönetici
İyi olmuş Umarız artık sistem hatası adı altında haksız yere bizi soymayı bırakır turkcel
 
Karahasan

Karahasan

Emekli Yönetici
    Konu Sahibi
Inşallah sistem iyi çalışırda daha soyulmayiz..
 
hak yolcusu

hak yolcusu

Kapalı Hesap
turkcell cok kazıkcı
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


Üst Alt