Türkçe Karakterler 3 Ay Sonra Cepte...

Sponsorlu Bağlantılar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
The SpeciaLisT

The SpeciaLisT

Üye
    Konu Sahibi
Türkçe Karakterler 3 Ay Sonra Cepte...
Türkçe Karakterler 3 Ay Sonra Cepte...



Cep telefonlarında Türkçe karakterli gönderilen mesajlara birden fazla ücret uygulaması Temmuz ayında sona eriyor. Yeni ithal edilecek telefonlarda alfabede yer almayan Ç, ç, Ğ, ğ, İ, ı, Ş ve ş karakterleri destekleme özelliği aranacak.

Telekomünikasyon Kurumu Başkanı Tayfun Acarer, bundan sonra üretilecek cep telefonlarında Türkçe karakterlerin uluslararası alfabe içinde değerlendirilerek sıradan karakterler olarak yer alacağını belirtti. Temmuz ayından itibaren ithal edilecek cep telefonlarında Türkçe karakterlerin desteklenmesi özelliği aranacak. Yeni uygulama, telefonlarda zaten bulunduğu için ö ve ü harflerini kapsamıyor.

Acarer, birden fazla ücretlendirmeye neden olan Türkçe karakterler kullanılarak mesaj atıldığında, operatörlerin bu özel karakterleri düzelteceğini, uygulamanın en geç Temmuz ayında fiilen başlayacağını söyledi.

Cep telefonu abonelerinin Türkçe karakter kullanıldığında birden fazla mesaj ücreti ödemesi sorununu ortadan kaldırmak üzere çalıştıklarını vurgulayan Acarer, “Türkçe karakter konusu tüketicinin lehine, operatörlerin aleyhine olacak. Bir mesajdan çift, hatta 3 mesaj parası alınıyor. Tüketici bir mesaj parası ödeyecekken çoğu kez 2, bazen de 3 mesaj parası ödemek zorunda kalıyor” dedi.

Piyasadaki ya da birkaç ay sonra piyasaya girecek cep telefonlarının daha önceden üretildiğine işaret eden Acarer, “Temmuz’dan itibaren makinelerin ithalatında bu özellik aranacak” ifadesini kullandı.

TÜRKİYE’DE 90 MİLYON CEP TELEFONU VAR

Acarer, Türkçe karakterlere uygun olmayan cep telefonları nedeniyle operatörlerden yazılımlarında bu sorunu çözmelerini istediklerini söyledi.

Piyasadaki makinelerin modifiye edilmesinin pek kolay görülmediğini, bugün itibariyle sistemde kayıtlı cep telefonu sayısının 90 milyonu aştığını vurgulayan Acarer, “Mevcut makineler zaman içinde, en fazla 2-3 yılda zaten çok hızlı bir değişim yaşandığı için kendiliğinden ortadan kalkacak. Bu makinelerin kullanıldığı süreçte, bu makineler üzerinden Türkçe karakterler kullanılarak mesaj atıldığında operatörler bu özel karakterleri düzeltecek. Bu süreç en geç Temmuz’da fiilen başlayacak” diye konuştu.


Ntvmsnbc






 


Nazy

Nazy

Üye
güzel haber ama .....
zaten çoğunluk ing karakter kullanmaya alışmış durumda.
Ama benim gibi 2 - 3 mesaj pahasınada olsa T-9 kullananların çok işine yarıyacak
bilgi için sağol
 
leiche

leiche

Emekli Yönetici
ilk telefon kulladığım günden beri t9 ile yazıyorum
bence cok süper olacakta ha 3 ay kaldı ha son viraj ha şöyle ha böle
yapacakları yoq :(
 
The SpeciaLisT

The SpeciaLisT

Üye
    Konu Sahibi
bu kez temmuzda gerçekten türkçe karakter sorunu hallolmuş olacak gibi geliyor
 
leiche

leiche

Emekli Yönetici
olsun tabi ya
tr de yaşıyoruz tr dilini desteklemiyor
 
Hellboy®

Hellboy®

Üye
Bu güzel haber ıcın tesekkurler
 
by_bilinmez

by_bilinmez

Üye
bekliyoruz
 
The SpeciaLisT

The SpeciaLisT

Üye
    Konu Sahibi
Telekomünikasyon Kurumu Başkanı Tayfun Acarer, bundan sonra üretilecek cep telefonlarında Türkçe karakterlerin uluslararası alfabe içinde değerlendirilerek sıradan karakterler olarak yer alacağını belirtti. Temmuz ayından itibaren ithal edilecek cep telefonlarında Türkçe karakterlerin desteklenmesi özelliği aranacak. Yeni uygulama, telefonlarda zaten bulunduğu için ö ve ü harflerini kapsamıyor.


dikkatli okuyalım
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


Üst Alt