Türk Yapımı Otomobil - Su ile Çalışan Otomobil

Sponsorlu Bağlantılar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Doğuş Pertez

Doğuş Pertez

Admin
    Konu Sahibi
Türk Yapımı Otomobil - Su ile Çalışan Otomobil
Bu otomobil ne benzinle ne de motorinle çalışıyor. Onun marşa basması için tek isteği biraz su...

Sakarya Üniversitesi (SAÜ) İleri Teknolojiler Uygulama Topluluğu (SAİTEM) hidrojen yakıtlı araç üretti. Söz konusu otomobil Fransa'da yarışmaya ktılacak.

Proje Başdanışmanı Yrd. Doç. Dr. Ahmet Özel, ''SAHİMO'' adını verdikleri hidrojen yakıtlı araçla 22-24 Mayısta Fransa'da düzenlenecek Shell Eco Marathon yarışına katılacaklarını bildirdi. Eco Marathon yarışlarına katılacak araçlar için belirli standart getirildiğini ifade eden Özel, şunları söyledi:

''Yarışmaya katılacak aracımız hidrojen gazını elektrik enerjisine dönüştüren motorla çalışıyor. Bunlar geleceğin arabaları. Doğayı kirletmiyor, bunun yerine ortaya su buharı çıkıyor. 10 yıl içinde fosil yakıtlar yerine alternatif enerji kullanan araçlar yollarda olacak. Şu anda yarışlar da bunun için yapılıyor. Araçlar için bazı standartlar getirildi.

Yarışa katılacak araçlar tamamen günümüzdeki araçlara benzetilmek zorunda. Organizatörler araçların günümüzün otomobillerine benzemesi için çalışıyor. Örneğin, aracın kumandası günümüz otomobillerindeki gibi direksiyonla yapılacak, aracın bagaj kapısı olacak, vs. Yarışlar iki ay kaldı ve hidrojen enerjili aracımızı yarışa yetiştirmek için çalışıyoruz. Şu anda aracın Gebze'de şasisi karbon fiber yapılmakta.''

Sakarya Üniversitesi (SAÜ) İleri Teknolojiler Uygulama Topluluğu (SAİTEM) hidrojen yakıtlı araç üretti. Söz konusu otomobil Fransa'da yarışmaya ktılacak.

Proje Başdanışmanı Yrd. Doç. Dr. Ahmet Özel, ''SAHİMO'' adını verdikleri hidrojen yakıtlı araçla 22-24 Mayısta Fransa'da düzenlenecek Shell Eco Marathon yarışına katılacaklarını bildirdi. Eco Marathon yarışlarına katılacak araçlar için belirli standart getirildiğini ifade eden Özel, şunları söyledi:

''Yarışmaya katılacak aracımız hidrojen gazını elektrik enerjisine dönüştüren motorla çalışıyor. Bunlar geleceğin arabaları. Doğayı kirletmiyor, bunun yerine ortaya su buharı çıkıyor. 10 yıl içinde fosil yakıtlar yerine alternatif enerji kullanan araçlar yollarda olacak. Şu anda yarışlar da bunun için yapılıyor. Araçlar için bazı standartlar getirildi.

Yarışa katılacak araçlar tamamen günümüzdeki araçlara benzetilmek zorunda. Organizatörler araçların günümüzün otomobillerine benzemesi için çalışıyor. Örneğin, aracın kumandası günümüz otomobillerindeki gibi direksiyonla yapılacak, aracın bagaj kapısı olacak, vs. Yarışlar iki ay kaldı ve hidrojen enerjili aracımızı yarışa yetiştirmek için çalışıyoruz. Şu anda aracın Gebze'de şasisi karbon fiber yapılmakta.''

''DÜNYA ŞU ANDA, HİDROJENİ DEPOLAMA TEKNİKLERİ ÜZERİNDE ÇALIŞIYOR''

Hidrojenin temiz ve çevreci bir enerji olduğunu kaydeden Özel, ''Bilindiği üzere hidrojen yanıcı bir gaz. Dünya hidrojeni depolama teknikleri üzerinde çalışıyor. Yani gaz olarak değil de katı yakıt olarak depolamaya çalışıyor. Bu noktada da bor madeni öne çıkıyor. Hidrojen katı yakıt olarak bor tuzu halinde depolanıyor. Suyla karıştırdığınız zaman ortaya çıkan hidrojen ile de araçlar hareket ediyor'' dedi.

Türkiye'nin dünya bor rezervinin yüzde 75'ine sahip olduğunu belirten Özel, ''Depolama sorunları aşıldığında bu tür araçları yollarda yaygın bir şekilde görebileceğiz. Hidrojen enerjili araçlardaki verim yüzde 44'ler civarında, fosil yakıtlı araçlarda ise yüzde 70'ler civarında. Hidrojen enerjili araçların verimi yüzde 70'lere çıktığında bu tür araçlar daha da kullanılabilir hale gelecek'' diye konuştu.

Araştırmacıların alternatif yakıt olarak elektrik enerjisini değerlendirme nedeninin, elektriğin çevreci ve kolay depolanabilmesinden kaynaklandığını bildiren Özel, OTOKAR'ın da hibrid araçlar konusunda önemli çalışmaları olduğunu söyledi. Özel, SAGUAR adını verdikleri aracı test ettiklerini ve 115 kilometre hıza ulaştıklarını da sözlerine ekledi.



Hidrojenin temiz ve çevreci bir enerji olduğunu kaydeden Özel, ''Bilindiği üzere hidrojen yanıcı bir gaz. Dünya hidrojeni depolama teknikleri üzerinde çalışıyor. Yani gaz olarak değil de katı yakıt olarak depolamaya çalışıyor. Bu noktada da bor madeni öne çıkıyor. Hidrojen katı yakıt olarak bor tuzu halinde depolanıyor. Suyla karıştırdığınız zaman ortaya çıkan hidrojen ile de araçlar hareket ediyor'' dedi.

Türkiye'nin dünya bor rezervinin yüzde 75'ine sahip olduğunu belirten Özel, ''Depolama sorunları aşıldığında bu tür araçları yollarda yaygın bir şekilde görebileceğiz. Hidrojen enerjili araçlardaki verim yüzde 44'ler civarında, fosil yakıtlı araçlarda ise yüzde 70'ler civarında. Hidrojen enerjili araçların verimi yüzde 70'lere çıktığında bu tür araçlar daha da kullanılabilir hale gelecek'' diye konuştu.

Araştırmacıların alternatif yakıt olarak elektrik enerjisini değerlendirme nedeninin, elektriğin çevreci ve kolay depolanabilmesinden kaynaklandığını bildiren Özel, OTOKAR'ın da hibrid araçlar konusunda önemli çalışmaları olduğunu söyledi. Özel, SAGUAR adını verdikleri aracı test ettiklerini ve 115 kilometre hıza ulaştıklarını da sözlerine ekledi.
 
Kral 63

Kral 63

Üye
Güzelmiş en güzel yanı su ile çalışması
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Benzer Konular

Doğuş Pertez
Cevap
0
Görüntüleme
703
Doğuş Pertez
Doğuş Pertez
Cevap
0
Görüntüleme
476
Doğuş Pertez
Kingmortall
Cevap
0
Görüntüleme
706
Kingmortall


Üst Alt