Haber Tüketiciler FM Radyo İstiyor!

Sponsorlu Bağlantılar

phasan

phasan

Üye
    Konu Sahibi
Tüketiciler FM Radyo İstiyor!
Akıllı telefonların birçoğunda yer alan ancak aktif olmadığı için kullanılamayan FM Radyo için tüketiciler "Telefonuma Bedava Radyo!" kampanyası başlattı. Detaylar haberimizde.



Akıllı telefonların birçoğunda FM radyo çipi yer almasına rağmen bu özellik kapalı olduğu için kullanılamayabiliyor.

Bu durumdan hoşnut olmayan insan sayısı bir hayli fazla olacak ki, Kanada'da "Telefonuma bedava radyo!" isminde bir kampanya başlattı.

"Bedava FM radyo haktır!"
Wi-Fi veya mobil veri gerektirmeden radyo istasyonlarını dinleme imkânı verdiği için hâlâ birçok insan FM radyo kullanmak istiyor. Ancak birçok operatör ve akıllı telefon üreticisi bu özelliğin kullanılmasına imkân tanımıyor.

Kampanyayı yürüten insanların isteği çoğu Android telefonda yer alan ancak açık durumda olmayan FM radyo çipinin kullanılabilir hâle gelmesi



Kampanyanın organizatörü Barry Rooke, "Operatörler stream yolu ile dinlenen radyodan ve diğer kaynakları harcadığı mobil veriden çok para kazanıyor" diyor.

Şu anda CBC gibi önemli yayıncıların da desteğini alan kampanya, akıllı telefon üreticilerine ve operatörlere baskı yapıyor.

Türkiye'de durum ne?
Türkiye'de de birçok akıllı telefonda FM radyo çipi olmasına rağmen bu özelliğin kullanılamadığını görüyoruz. Çünkü Türkiye'de FM radyosu aktif bir akıllı telefon satmak istediğinizde ekstra vergi ödemeniz gerekiyor.

Bu da, birçok üreticinin FM radyo seçeneğinin çip olmasına rağmen kullanmamasıyla sonuçlanıyor.

suan sony her model de fm radyo aktif diger modeller bilmiyorum iphone de hiç model de fm radyo yok samsung da bi kaç mdel de var bi kaç model de yok
 


MAERKEK

MAERKEK

Admin
Zamanında nokia yapmış kulaklık bile ihtiyacı olmayan radyolu telefon yapmışlar. Bakınız nokia x2-00
 
phasan

phasan

Üye
    Konu Sahibi
şimdilerde cok kullanılmıyor diye koymadılar ama kullanıcı goruntulu goruşmeden cok fm radyo istiyor
 
skylinegti

skylinegti

Üye
Bende ayda yılda bir kullanırım radyoyu ama telefonumda olmasını kesinlikle isterim...
 
  • Beğen
Tepkiler: phasan
kadikoy

kadikoy

Üye
Bencede FM radyo her telefonda olması gerekir.
çip ve vergisi herhalde 10 tl yi geçmez.
 
phasan

phasan

Üye
    Konu Sahibi
Bencede FM radyo her telefonda olması gerekir.
çip ve vergisi herhalde 10 tl yi geçmez.
Zaten cogu telefonda çip var ama bunu etkinleştirmiyorlar

Sony Xperia M4 aqua Tapatalk ile gönderildi
 
Rancho

Rancho

Üye
radyo programlarıyla falan açılmaz mı bu özellik ?
 
phasan

phasan

Üye
    Konu Sahibi
radyo programlarıyla falan açılmaz mı bu özellik ?
Çip yoksa olmaz zaten çip olanlarda yazılım güncellemesi ile aktif oluyor ama bunuda cogu telefon uretıcısı yapmıyor Sony gibi

Sony Xperia M4 aqua Tapatalk ile gönderildi
 
Rancho

Rancho

Üye


Haberde yazıldığı gibi diğer ülkelere de gelirse çok iyi olur.
 
phasan

phasan

Üye
    Konu Sahibi


Haberde yazıldığı gibi diğer ülkelere de gelirse çok iyi olur.
Bende tam bunun gibi olaydan bahsediyordum

Sony Xperia M4 aqua Tapatalk ile gönderildi
 
phasan

phasan

Üye
    Konu Sahibi
Hersey cogunlukla yazılımda

Sony Xperia M4 aqua Tapatalk ile gönderildi
 


Üst Alt