Aksi
Üye
Titanic'in Yapımından Batışına Fotoğraflarıyla Bütün Hikayesi
Zira bileti düzenleyen White Star Line deniz şirketi Titanic'in sahibi olan şirketti1912 yılından kalma bu biletin sahibi tarihin en şanslı insanlarından Bilette el yazısı ile belirtilen geminin ismi ise Titanic
Titanic'in Yapımından Batışına Fotoğraflarıyla Bütün Hikayesi
Titanic'in Yapımından Batışına Fotoğraflarıyla Bütün Hikayesi
Dünyanın en büyük deniz facialarından birinin yaşandığı Titanic'e bileti olup da devasa geminin ilk seferini kaçıran bu biletin sahibi aslında mutlak bir ölümden de kurtulmuştu
İnsanoğlunun hayal gücünün bir ürünü olan bu gemi aynı zamanda doğa karşısında insanlığın çaresizliğini de gözler önüne sermişti
1910 yılında White Star Line şirketi bastırdığı broşürlerle "batması imkansız" bir transatlantiğin reklamını yapıyordu
1861 yılında İrlanda'da kurulan Harland and Wolff tersanesi Titanic'i inşa etme görevine 31 Mart 1909 tarihinde başlamıştı
Her şeyiyle "en büyük" "en ihtişamlı" ve "en güçlü" olması planlanan Titanic'ten önce
kardeş gemisi Olympic inşa edilmiş ve seferlere başlamıştı
Olympic hem Titanic'in öncüsü olmuş hem de White Star Line'ın üretmeyi planladığı 3 devasa yolcu gemisi için sınıf ismi olmuştu
Tam 46328 ton olarak inşa edilen Titanic'i hareket ettirebilmek için
iki tane dört silindirli buhar motoru kullanılıyordu
Böylece devasa Titanic'in kalbi tam 59000 beygir gücü üretiyordu
1909'da inşasına başlanan Titanic'in gövdesi 31 Mayıs 1911'de bitirildi
Geminin diğer bölümlerinin bitirilmesi de neredeyse bir yıl daha sürdü ve 31 Mart 1912'de tamamlandı
Böylece 269 metre uzunluğunda 28 metre genişliğinde 46328 ton ağırlığındaki bu dev denize indirildi
Titanic'in içi de eşsiz olması için tasarlanmıştı Gemide bir yüzme havuzu spor salonu ve kütüphaneler yer alıyordu
Bütün bu ihtişamıyla Titanic tam 3547 kişiyi taşıyabilecek bir gemiydi
Normalde 3 bacalı olarak tasarlanan gemiye "daha etkileyici görünsün" diye 4 bir baca daha eklenmişti
Denize indirildikten sonra Titanic Belfast'tan İrlanda denizine ürüldü ve testlere başlandı
Bu fotoğraftada Titanic ilk yolculuğuna başlamak için Southampton'dayken görülüyor
Fotoğrafın çekildiği tarih 2 Nisan 1912
Bu devasa transatlantiğin ilk seferine katılmak için milyonerler siyasetçiler aktör ve aktrisler sıraya girmişlerdi
Yolcuğunun henüz başında Southampton limanını terkederken Titanic bir tehlike atlatmış ve New York gemisiyle çarpışmaktan son anda kurtulmuştu
10 Nisan 1912 günü tarihi yolculuk başladı
Geminin kumandası Kaptan Edward JSmith'e verilmişti
Titanic'in ikinci durağı Fransa oldu Buradan aldığı yolcularla gemi toplam 2240 kişiyle New York'a doğru yola çıktı
14 Nisan gecesi sıcaklık neredeyse 0 dereceye kadar düşmüştü Kaptan Smith telsizle gelen buzdağı uyarılarını dikkate alıp geminin rotasını biraz daha güneye çekmişti
Gökyüzü son derece açıktı ancak ay yoktu Saat 1140'da geminin iki gözcüsü köprüye telefonla "Buzdağı tam önümüzde" mesajını ilettiğinde artık çok geçti
Görevi Kaptan Smith'ten devralan İkinci Kaptan Murdoch birçoklarına göre hatalı bir karar vererek gemiyi döndürdü ve buzdağı Titanic'e daha sağlam olduğu söylenen burnu yerine yandan çarpmış ve daha fazla hasar almıştır
Titanic inşa edilirken 16 su geçirmez bölmeyle korunmuş ve bu bölmelerden 4'ü suyla dolsa bile batmayacak şekilde tasarlanmıştı Ancak buzdağının çarpmasıyla tam 6 bölme hasar görmüş ve gemi hızla suyla dolmaya başlamıştı
Sadece dakikalar içerisinde geminin içerisindeki su 2 5 metre yüksekliğe ulaşmıştı 1227'de 65 kişi kapasitesi olan ilk kurtarma botu sadece 28 kişiyle suya indirildi Titanic'te toplam 1178 kişiyi taşıma kapasitesinde 20 kurtarma botu bulunmaktaydı
Telsiz operatörleri sürekli yardım çağrıları gönderiyorlardı ancak Titanic'e en yakın gemi olan Carpathia'nın enkaza varması 4 saat sürecekti Köprüden başka bir geminin ışıkları görülse de bu esrarengiz gemi Titanic'le hiçbir şekilde iletişime geçmemiş çağrılara yanıt vermemişti
Saat 205'te geminin burnu tamamen sular içerisindeydi 217'de suların yüksekliği güverteye kadar geldi Geminin yapımında kullanılan malzemenin esneme özelliği olmaması korkunç sonu hızlandırdı Gövde içeri dolan sulara dayanamadı ve tam anlamıyla ikiye ayrıldı Önce burun battı Birkaç dakika sonra da kıç kısmı saat 220'de sulara gömüldü
Büyük bir dehşetin yaşandığı yaklaşık 25 saatlik sürenin sonunda
Tarihin en büyük deniz kazalarından biri çok ağır bir bilançoyla ortaya çıktı
2223 kişiden sadece 706'sı kurtulmuş 1516 kişi yaşamını yitirmişti
Ölenlerin çoğu -2 derecedeki deniz suyunda hipotermiye girmiş ve yaşamını yitirmişti
Titanic'in batması denizciliği deniz seyahatlerine yaklaşımı ve gemi tasarımlarını çok derinden etkiledi
1 Eylül 1985'e kadar yeri keşfedilemeyen enkaz bu tarihte Dr Robert Ballard liderliğindeki bir ekipçe bulundu ve tüm dünya Titanik faciasını bir kez daha hatırladı