Tele 2cm den dokunma

    Konu Sahibi
Tele 2cm den dokunma
Arkadaşlar kırık bi 625 vardı camı kırıktı 3 cm civarı havadan parmağımla ne yapsam algılıordu ekrana dokummadan rahatlık la işlem yapa biliordum tuhaf ama dokunmuyordum ekrana muş gibi yapp işimi gorıyordum şuanda 920 sağlam ondada yaşadım bunu bunun sebebi. Lumıların ekran keramet imi yoksa başka bişeymi yaşayan varsa paylaşşın bizimle
 
Kardeş bende 625 kullanıyorum ve çokça fark ettim o dokunmadan algılama olayını bende çok sık olmuyordu ama
 
bende de oluyordu çok havalı bi şey ama kimse inanmıyor o yüzden bi anlamı kalmıyor dokunmatik çok iyi
 
Tabi çok zevkli oluyor.ben bazen yanlışlıkla ekranamı dokunuyorum diye şüpheleniyordum ama teyt ettim,dokumadan alıyor
demek ki dokunmatiği biraz daha geliştirseler 5cm uzaktan oyun oynayabileceğiz, bi de el yazısı eklense
hiç ışık sensörüyle sayfa değiştirme işine gerek kalmaz
 
Aynısını S5 de tuş kilit ekranında yapıldığını görmüştüm. Gerçekten iyi bişey.
 

4MaGuS

Üye
Aynısını S5 de tuş kilit ekranında yapıldığını görmüştüm. Gerçekten iyi bişey.
s5 de ayrı özellik var bunda özellik olduğu belirtilmeden deniliyor ancak o kadar fazla mesafeden algılıyormu bilmiyorum 1cm den algılarda oda dokunmatik seviyesi yüksekken anca
 
s5 de ayrı özellik var bunda özellik olduğu belirtilmeden deniliyor ancak o kadar fazla mesafeden algılıyormu bilmiyorum 1cm den algılarda oda dokunmatik seviyesi yüksekken anca
Ama gerçekten ilginç o dokunmayı algılayan ekransa parmaktaki elektriği nasıl alıyor Eğer sensör ise nasıl bi gelişmis sensördür abi o
 

dakamon

Üye
Bi kere 3 cm nin ne kadar uzaklık olduğunu bir gör isterim 3cm nedir ya 3D touch varda bizim mi haberimiz yok Banada dediğin durumlar olmuştu ama böyle 3-4 mm uzaklıktan falan. Bildiğim kadarıyla vücudumudaki statik elektrik sayesinde dokunmamızı hissediyor bu ekranlar. Bazen çok statik elektrik birikince vücutta bu enerji 2-3 mm den atlama yapabiliyor. Sanırım açıklaması budur diye düşünüyorum.
 
Ben de bu sebepten olacağını düşünüyorum işte
 

csll

Üye
Ayarlarda ki dokunmatik hassasiyet ayarı yüksek olduğu için 4-5 mm havadan algılıyor. Eğer o ayarı normal yaparsanız telefon sadece ekrana dokunduğunuz zaman algılayacaktır. Dokunmatik hassasiyet ayarı yüksekteyken dokunmatik çok hassaslaşıyor ki kalın deri eldivenlerde bile çalışsın diye.
 
Son düzenleme:
Dokunmatik hassasiyeti ile onun alakası yok. Dokunmatik hassasiyeti ekranın basmatik özelliğini artırır. Dokunmadan kontrol için sensör şart.
 

csll

Üye
Dokunmatik hassasiyeti ile onun alakası yok. Dokunmatik hassasiyeti ekranın basmatik özelliğini artırır. Dokunmadan kontrol için sensör şart.


Kardeş biz farklı şeyden bahsediyoruz dokunmadan dediğimiz arada 3-4 mm var yada yok buda dokunmatik hassasiyet ayarıyla alakalı. Dediğim gibi hassasiyeti normale çeksinler 3-4 mm den daha da algılamaz telefon bu arada lumialarda bahsettiğin sensör yok
 

emz

Üye
Bizdeki dokunmatikler kapasitif. Samsung ise normal dokunmatik kullanıyor. Yani normalde dokunmatik sizin elinizdeki ısı aracılığıyla çalışır. Touchpad gibi aynı. Ama Nokia 5800'dan bu yana ekranı geliştirdi ve elektronları algılama sistemi oluşturdu. Eğer o gün elektrik yüklüyseniz, uzaktan da algılar. Ama toprağa deyip denerseniz o kadar olmayacağını görürsünüz. Bu iyi bir özellik ama. Bu konuda Nokia'yı kutluyorum
 
Elektrik kacagi olabilir Mİ ? diye cilgin bir espri yaptim ve kaciyorum herkese hayirli hafta baslari : )
 
Tepkiler: skynet
    Konu Sahibi
Tabı 3 cm deıl ama kırık 625 te rahat 2cm vardı ve istediğim zaman bunu yapabılıordun bnde bi kere oldu kırıkta istediğim zaman ve şuphelendım işte ;-)