Symbian Artık Özgür Değil!

Sponsorlu Bağlantılar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

kayışcı

Üye
    Konu Sahibi
Symbian Artık Özgür Değil!
Nokia’nın adımları, Symbian’ın geleceği, bir kaç ay öncesinin en çok konuşulan konularından biriydi. Nokia ile Microsoft arasında yapılan anlaşma sonrası ortalık karışmış, Symbian ve MeeGo’nun geleceğinin özgürlüğü tartışma konusu olmuştu.

Ortalık durulmuş ve bu konu az konuşulur hale gelmişken Nokia, sessiz sedasız bir açıklamayı İnternet sitelerine . “Açık”, “Açık kaynak” gibi söylemlerin onlar için en anlama geldiğini ortaya koymak istemişler. Bundan sonra Symbian’ın kullanılabilmesi için ortaya koydukları koşullar, artık “açık” olmadıklarını ortaya koymuş .
Şöyle bir durum da var, bu açıklamayla beraber kodları bir kez daha online ulaşılabilen bir yere koydular, ancak bu yaptıklarının açık kaynak ile bir alakası olmadığını da belittiler. (Japonya’daki müşterilerine minik bir yardım olarak görünebilir.)
Bundan böyle Symbian’ı kullanmak isteyenler, gerekli sözleşmeleri imzalar ve gerekli ücreti öderlerse “özgürce” kullanabilecekler. Yoksa uzaktan bakmaktan başka bir şey yapılamayacak. İşin özü, Symbian artık “açık kaynak” değil, “kullanılmaya açık”..
Ha bu arada, Symbian’ın hala özgürken yayınlanmış kodları SourceForge içerisinde hala mevcut, bunu da hatırlatmadan geçmeyeyim.
 


mangdaşire

mangdaşire

Üye
nokia zaten batacaktı iyice sonlarını yaklaştırdılar.symbian ücretli olunca artık kimse kullanmaz.hele de android gibi ücretsiz ve taş gibi bir işletim sistemi varken.
 

kayışcı

Üye
    Konu Sahibi
nokia zaten batacaktı iyice sonlarını yaklaştırdılar.symbian ücretli olunca artık kimse kullanmaz.hele de android gibi ücretsiz ve taş gibi bir işletim sistemi varken.

aynen kardeşim ama bir umut var.windowsa geçerse symbianı bırakır ve kodloarını yayınlar
 
waycell

waycell

Üye
size olacaklari soyleyeyim: 2012 de nokia win7 mobile isletim sistemli ilk telefonunu cikartir hemde skype destekli.microsoft simdiden bu iki firmaya yaklasik 10 milyar $ yatirim yapti.nokianin donusu muhtesem olacak bence sabirsizlikla bekliyorum
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


Üst Alt