Sxg75?

Sponsorlu Bağlantılar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Lion Heart

Lion Heart

Üye
    Konu Sahibi
Sxg75?
Arkadaşlar bu telefon çok yakında piyasalarda olacak. Ama benim soracağım soru bu değil. Sorum şu SXG75 işletim sistemi olarak Linux kullanıyor aynıda zamanda Java MidP 2.0 desteği sunuyor. Peki SXG75 series 40 mı yoksa ne??? Kategorisi ne bu telefonun? Bi de SXG75 dışında başka markalarda da Linux kullananı var mı?
 


infazcı-konan

infazcı-konan

Üye
tabi var arkadaş motorola,samsung,sonyericson,lg vb telefonlarda linux vardır,seri 40 falan değil -seri 40 nokialara özgü bir sistemdir..
 

mdc76

Üye
arkadaşlar symbian ile linux (sxg75) farklar ve sxg75 hakkında detaylı bilgi lütfen...
 

CooL'n'Quiet

Üye



su an bu tel alınmaz linux için uygulama yok..
tek beendiim yanı 1gb hafızakartı vermeleri yanına
 
Lion Heart

Lion Heart

Üye
    Konu Sahibi
linux için şunu söyleyebilirim. Bazı freeware uygulamaları ve bazı shareware (önce dene sonra satın al) uygulamarı var. Club-Siemens'in sitesinde bulabilirsin. Ayrıca yeni çıkan Benq-Siemens (internetten satış 18-20 Nisan arası başlıyor. şimdilik ön sipariş alıyorlar) EF81'de de işletim sistemi SXG75'in benzeri değil aynısı. Dolayısıyla bu platforma yönelik uyguylamalar artacaktır. Ancak bir Symbian platformu için bulunan uygulamalar kadar olmayacağı kanısındayım.

Şu anki duruma symbian lider ve de liderliği kaptıracağı yok.
1 Gb hafıza kartı normalde Türkiye harici hiçbir yerde verilmiyor diye biliyorum. Bu Siemens Türkiye'nin bir uygulaması.
 

CooL'n'Quiet

Üye
doğru düsünüyosun..
1 gb hafıza kartı olayıda cok ii
ama linux için beleş pyun uygulamaların cıkmasının zaman alacağı kesin ve symbian kadarda cok olmayacak..eğer bukadar paran varsa sana nokia 3250yi önerebilirm
 

RockFord Fosgate

Üye
SXG75 guzel ama turkıyede cıkması gecıkmıs bır telefon!!!yaz a gırecegımız su gunlerde yenı telefonlar cıkacak(3mp devrı) sxg75 eskı kalacak bnden soylemesı!
 
Lion Heart

Lion Heart

Üye
    Konu Sahibi
walla sadece megapixel farkı yüzünden telefon alınmaz kanaatindeyim.
 

RockFord Fosgate

Üye
hayır o anlamda deıl mesela vıdeosu cok kotu;176x144!!!ama GPS war kı bu super!!
 

adigehalil

Üye
sxg 75 te bilinenin aksine linux da bulunmuyor....... siemens in sabit işletim sistemi var.
 
denizyalcin

denizyalcin

Üye
aklı olan siemens alır mı ya linux isterseniz gidin rokr e2 alın.ikincisi yanlış bilgi sxg75 de linux minux yok bunlar hava!burda linux yazan bişi yokki:
General Network UMTS / GSM 900 / GSM 1800 / GSM 1900
Announced 2005, 1Q
Status Available
Size Dimensions 111.5 x 53 x 20 mm, 108 cc
Weight 134 g
Display Type TFT, 256K colors
Size 240 x 320 pixels, 33 x 45 mm
Ringtones Type Polyphonic
Customization Composer, Download
Vibration Yes
Memory Phonebook 250 entries
Call records 10 dialed, 10 received, 10 missed calls
Card slot RS-MMC
- 128 MB total internal memory
- 64 MB free user memory
Data GPRS Class 10 (4+1/3+2 slots), 32 - 48 kbps
HSCSD No
EDGE No
3G Yes, 384 kbps
WLAN No
Bluetooth Yes, v1.1
Infrared port Yes
USB Yes
Features Messaging SMS, MMS, EMail, Instant Messaging
Browser WAP 2.0/xHTML
Games Yes + downloadable
Colors Metallic White, Metallic Black
Camera 2 MP, 1600x1200 pixels, video; secondary video call CIF camera
- Video telephony
- GPS receiver
- Java MIDP 2.0
- MP3 player
- RDS FM radio
- T9
- Calculator
- Calendar
- Voice dial
- Built-in handsfree
Battery Standard battery, Li-Ion 1000 mAh
Stand-by Up to 400 h
Talk time Up to 6 h
 
Lion Heart

Lion Heart

Üye
    Konu Sahibi
walla Siemens almayacak akla sahip birisinin motorola da almayacağını düşünüyorum.
 
Shadowman07

Shadowman07

Üye
siemense para vermem kesinlikle .. dolayısıyla bu cihazıda beğenmedim.. linux işletim sistemi varsa belki tutabilir..
 

ceymur

Üye
gsmarena.com sitesi araştırma için tavsiye edilir bence ....
 
denizyalcin

denizyalcin

Üye
yukarıdaki zaten gsmarena dan alıntı.orda linux yazan bişi varsa söyleyin.olsa "OS:Linux" yazar.
 
Lion Heart

Lion Heart

Üye
    Konu Sahibi
şöyle söyleyim işletim sistemi linux normalde ancak arayüzünü Siemens yapmış. BREW Platformu diyor ya uygulama kurulmasını Symbian gibi sağlar. Yani ESAS BREW PLATFORMU önemli.
Size
Length: 111 mm Weight: 134 grams
Width: 53 mm Volume: 108 ccm
Height: 20 mm

Battery
Max Standby: 400 hours Battery Type: Li-Ion
Max Talktime: 5/6 hours (UMTS/GSM) mAh: 1000
Charging Time: 2 hours

Features
Networks: W-CDMA 2100, GSM 900 / 1800 / 1900
Display: QVGA (240x320 pixels) TFT, 262.000 colours, 2.2 inch
Multitasking: Yes
Platform: BREW (by Qualcomm)
UI: Siemens (User Interface)
Memory: 128MB, 72MB free for user
Memory expansion: RS-MMC card slot
Synchronisation: PC sync with MS Outlook via IrDA/BT/USB, SyncML 1.1.2
Organizer: Full organiser
Phonebook: max 500 entries, 35 fields on each (including 4 phone numbers)
Voice Features: Voice dialling
Records: Date and Time stamp, Duration/charges
Calling: specific ringtone can be set for each contact list entry
Applications: Word viewer, Excel viewer, PDF viewer
Bluetooth: Yes
IrDA: Yes
GPRS: Class 10
GPS: Yes, satellite navigation
A-GPS: yes, GPS through the GSM/UMTS network
Push-to-Talk: Yes (depending on country)
Built-in data and fax modem: Yes
Data exchange with PC: Yes
User profiles: Yes, predefined and own
Loud Speaker for handsfree talking: Yes
Date and time in display: Yes
Silent Alert / Vibration: Yes
Keypad lock: Yes
Improved water, shock & dust resistance:No

Fun / Media
Ringtones: MP3 and AAC ringtones, 64 chords MIDI, AMR, SMAF
Wallpaper: 240x320
Logo: max 220x96
Themes: Yes
Games: Java MIDP2.0
SMS: Yes, 755 characters
T9: Yes
EMS:
MMS: Yes, multiple slides with Text, Photos, Video and Sound
E-Mail: Yes
Instant Messaging client: Yes

Calling Faces: Yes

Radio: RDS FM Radio
MP3 Player: Yes, Playlist
Video Player: Yes, MPEG4, Real 8, 3GPP, AMR-NB
Video Recorder: Yes, 96x80/128x96/176/144, 7/15 fps, max 5 minutes
Camera 1 : 2.0 MegaPixels
Camera 2 : CIF (videocalling)
WAP/WEB Support: WAP and xHTML browser

Exchangeable covers: No

Standard Package
Handset
Battery Li-ion 1000 mAh
Stereo headset
Standard Charger
Manual

Ayrıca Siemens cep telefonu için esas incelencek site tir. Neden?? Siemens'in mühendisleri bile bug'lar için bu siteyi inceliyordu. Şimdi neyse Benq-Siemens'in resmi forumu açlıdı.
 
Lion Heart

Lion Heart

Üye
    Konu Sahibi
Eğer bu özellikte bir telefon almayı düşünürsem SXG75 almam. Çünkü kapaklı olan Benq-Siemens EF81 alırım. EF81, SAXG75 ile aynı platformu kullanıyor. Yani Brew platformu. Bu platform sayesinde symbian gibi programlar tele kurulabilir. Bu ay içinde avrupada çıkacak.

BENQ-SIEMENS EF81
Size
Length: 94 mm Weight: 110 grams
Width: 51 mm Volume: ? ccm
Height: 15.9 mm

Battery
Max Standby: 250 hours Battery Type: Li-Ion
Max Talktime: 3.5 hours mAh: 950
Charging Time: 2 hours

Features
Networks: W-CDMA 2100, GSM 900 / 1800 / 1900
Display: 240x320 TFT, 262.000 colours, 2.2 inch
Display external: 120x160 pixels, TFT 262.000 colours 1.3 inch with hardened mineral glass
Build materials : Magnezium housing, Stainless steal front and keypad, Aluminium back cover
Operation closed: Phone can be operated when closed thanks to large external display and 4 keys
Memory: 64MB
Memory expansion: Micro SD card slot
Synchronisation:
Organizer:
Voice Features: Voice dialing
Records:
Calling:
Applications:
Bluetooth: Yes
IrDA: ?
GPRS: Class 10
USB: Yes
Push-to-Talk: ?
Built-in data and fax modem: ?
Data exchange with PC:
User profiles:
Loud Speaker for handsfree talking:
Date and time in display: Yes
Silent Alert / Vibration: Yes
Keypad lock: Yes
Improved water, shock & dust resistance:No

Fun / Media
Ringtones: 64 (72?)chords, MP3, AAC++, RealAudio8, MIDI
Wallpaper: Yes
Logo: Yes
Themes: Yes
Games: MIDP2.0
SMS: Yes
T9:
EMS:
MMS: Yes
E-Mail: Yes
Instant Messaging client: ?

Calling Faces:
Calling Symbols:

MP3 Player: Yes, MP3 and AAC++ support
Video Player: Yes, MPEG4, 3GPP, RealVideo 8/9
Video streaming: Yes
Video Recorder: Yes, only limited to memory
Camera 1 : 2 MegaPixels, rotating hinge and 5x Zoom
LED Flash: No
WAP/WEB Support: WAP 2.0

Exchangeable covers: No

Standard Package
Handset
Battery Li-ion 950 mAh
Stereo headset
USB data cable
Standard charger
Manual
CD-ROM

<span style="font-size:18pt;line-height:100%">Ayr&#305;ca BENQ-SIEMENS EF81&#39;&#304;N önizlemesi (preview) i bu linkte bulabilirsiniz.
</span>
 

CooL'n'Quiet

Üye
vu platformum tutacağı ne malum ki.zaten şu anda program yok cıksada sayıları cok kısıtlı olucak ve cr.ackli bulmak bi sorun olucak
yani bide işletim sistemli tel alıp sadece javasını kullanmak var...
ben symbiandan şaşma derim :D
 
Lion Heart

Lion Heart

Üye
    Konu Sahibi
zaten esasında telefonda olması gereken herşey var. Ancak ek uygulamalar 2 şekilde bulabiliyoruz. Bunlar freeware veya shareware. Ewt bunların sayısı symbiana göre baya bi kısıtlı ancak bu şimdilik. Bu konuda içi rahat olmayan gider symbian alır zaten. Bi de SXG75&#39;in içinde gizli bi yazılım daha var. Buna "000000" 6 tane sıfırı tuşladıktan sonra yese basarsan ulaşırsın. Ek bir GPS yazılımı yüklü. telefona ek bi kaç özellik daha kazandırıyor.

SXG75&#39;in video kaydı max. 5 dk. bunuda belirteyim sonra pişman olmayayım.
Ayrıca EF81 ise sınırsız video kaydı yapıyor. Yani EF81 için programa falan gerek yok.Benim EF81&#39;in en çok beğendiğim yanı ise tek kameralı olması ve 3G olması. Yani 3G telefonlardaki 2 kamera zahmetinden kurtuluyoruz. 2. Kameranın kötü olma özelliği burada yok. QVGA ekrana sahip bu da yüksek kalite sağlıyor. Bi de kapaklı telefonlardaki kapağı açıp fotoğraf çekme zahmeti yok. Kapağı açmadan fotoğraf çekebiliyorsunuz. Kapağı açıncada kamera size doğru dönüyor. Hareketli yani.

Eğer SXG75 ile BenQ-Siemens EF81 arasında kaldıysanız EF81 alın derim. Çünkü SXG75 ile aynı yazılımı ve sistemi kullanıyor. Bi de kapaklı ekranı koruyor. Ayrıca sert safir ekrana sahip. Bu çizilmeyi engelliyor. (Elinize bıçak alıp bastırırsanız elbette çizilir.) Tuşlarının ve telefonun kendisinin tasarımı da ortada yani. MicroSD kullanıyor. EF81&#39;in Türkiye fiyatı 770 ytl olması bekleniyor SXG75 700 ytl yani. Sonuç ortada EF81 daha ii. Ayrıca Vodafone, 02 gibi operatörlerden de aşırı talep aldığı biliniyor. Yoksa şimdiye çoktan piyasadaydı. Yetiştirmeye çalışıyorlar En geç Nisan sonu ile Avrupada 1-2 ay sonra da Türkiye de. bence beklemeye ve almaya değecek bi telefon BENQ-SIEMENS EF81.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


Üst Alt