Solak insanlar daha detaylı mı düşünür?

Sponsorlu Bağlantılar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Doğan

Üye
    Konu Sahibi
Solak insanlar daha detaylı mı düşünür?

Solak insanlar daha detaylı mı düşünür? Sogan neden ağlatır? Merak edilen soruların cevabı var.
BBC Focus dergisi tüm zamanların en iyi sorularını derledi ve yanıtladı.

- Soğan neden ağlatır?

Kesilen soğanın dokusu alinaz enzimi salgılar. Bu enzim sülfoksitleri sülfenik aside çevirir. Bu asitler kendiliğinden yeniden şekillenir ve gözyaşlarının oluşmasını sağlayan sin-propanetiyal-S-oksit meydana gelir. Bu, yaklaşık otuz saniye sürer ve kimyasal etkisini beş dakika içinde kaybeder.

Gözün ön tabakasında yer alan kornea, dışarıdan gelecek fiziksel ve kimyasal etkilere karşı gözü korur. Bu amaçla kornea üzerinde yüksek duyarlılıkta sinirler bulunur. Korneada ayrıca, gözyaşı bezlerini harekete geçirecek algılayıcılar da vardır. Serbest sinir uçları sin-propanetiyal-S-oksiti algıladıklarında, sinir sistemi harekete geçer ve gözyaşı bezinden salgılanan sıvı ile zararlı madde korneadan temizlenir. Soğanın bu etkisini ortadan kaldırmak için, soymadan önce soğanı ısıtabilir ve enzim aktivitesini bozarak gözlerimizin yaşarmasını engelleyebiliriz.
 


Catty

Catty

Emekli Yönetici
Ayıptır söylemesi ben Solak birisiyim..:)Açıklamayı ben yapayım.. Solak insanların Sayısal zekası , Hayal dünyası , kodlama yetenekleri , Anlama yetenekleri , Yorum yapma yetenekleri oldukça gelişmiştir. Bunun nedeni ise Solak insanları Sağ elini kullanan insanlara nazaran Beyninin sol kısmını kullanmasından kaynaklanıyor..
 

Doğan

Üye
    Konu Sahibi
Ayıptır söylemesi ben Solak birisiyim..:)Açıklamayı ben yapayım.. Solak insanların Sayısal zekası , Hayal dünyası , kodlama yetenekleri , Anlama yetenekleri , Yorum yapma yetenekleri oldukça gelişmiştir. Bunun nedeni ise Solak insanları Sağ elini kullanan insanlara nazaran Beyninin sol kısmını kullanmasından kaynaklanıyor..

Bende solğım zaten ondan paylaştım Sayısal zeka konusunda kesinlikle katılıyorum gercekten de solaklar sayısal zeka olarak çok iyi (istisnalar hariç:ehe)
 
Doğuş Pertez

Doğuş Pertez

Emekli Yönetici
Kardeşim solak ve gerçekten herşeyin detayını düşünüyor.
 
Catty

Catty

Emekli Yönetici
Solaklar Grubumu Kursak :ehe:ehe
 
akula

akula

Üye
eee ben iki elimde kullanıyorum sağ elimlede yazıyorum sollada
 
Mustafa Furkan

Mustafa Furkan

Üye
Öncelikle konunun başlıkla akalası olmadığını söylemeliyim.. Zirâ solaklarla/solaklıkla ilgili bir bilgi yok..

Solaklar daha detaylı mı düşünür ? diye girdim fakat soğanın faydalarını okudum.. :ehe

Solak olduğum için mi bu kadar ayrıntıya takılıyorum ben ? :hmmm


Ayıptır söylemesi ben Solak birisiyim..:)Açıklamayı ben yapayım.. Solak insanların Sayısal zekası , Hayal dünyası , kodlama yetenekleri , Anlama yetenekleri , Yorum yapma yetenekleri oldukça gelişmiştir. Bunun nedeni ise Solak insanları Sağ elini kullanan insanlara nazaran Beyninin sol kısmını kullanmasından kaynaklanıyor..

Dediklerine katılıyorum fakat bir noktada yanılıyorsun Bilal.. Solaklar beyinlerinin sağ tarafını kullanır.. Sağlaklar sol kısmını kullanır.. :oke:

Ben de solağım.. Sadece yemek yerken sağ elimi kullanırım.. Sol ile yemek hayatta yiyemem.. Babam küçükken zor da olsa yemeğe öyle alıştırdı beni.. :ehe
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


Üst Alt