???
--------------- Ekleme ---------------
Az önce Yahoo Messenger! AppStore'da 2.0 versiyon güncellemesini yayınladı. Görüntülü ve sesli konuşma eklendi. Bizzat denendi ve başarı ile çalışmaktadır. Yahoo telefon özelliğini de hizmete soktu. Yahoo ID'ye ücretsiz sahip olabilirsiniz ve iPhone sayesinde Yahoo ID'ler arasında Wi-Fi ile ücretsiz görüntülü ve sesli görüşme yapabilirsiniz. 3G için ne kadar data kullandığını bilemiyorum ama kesinlikle tavsiye olunur.
1e 1 görüntülü ve sesli konuşmaların yanısıra çoklu konferanslı görüşmelerinde uygulamalar tarafından desteklenmesi gerekiyor. Özellikle SKYPE için... Skype bilgisayarlarda konferans/grup aramalarına destek verirken, iPhone uygulamasında sadece gelen konferans aramalarını kabul edebiliyor, iPhone'dan konferans araması yapılamıyor. Chat yapıldığında "teknik veri akışı" logu ile kaydediyor. Skype'de Görüntülü görüşme olanağıda bulunmuyor. Bunun haricinde Windows Live Messenger, Yahoo Messenger, Aol/Aim Messenger, ICQ, Google Talk, Skype, Ebuddy (Toplamı) ve benzeri uygulamarın bu özelliğe kullanım olanağı sağlamasını bekliyoruz. Editörlerden veya forum ziyaretçilerinden yabancı dili iyi olanların bu konulardaki talepleri ilgili servislerin resmi forumlarına ticket olarak açmasını rica ediyorum. İnanın benim ingilizcem iyi olsa, bunlarla ilgili hiç tereddüt etmeden talepte bulunurdum. Lütfen bu konuya dikkatleri çekiyorum. Bu konunun statik konu başlığı hâle gelmesini de sayın moderatörlerden rica ediyorum. Üst başlıkta yer almalı ve devamlı takip etmeliyiz. (Konu başlığı daha anlaşılır hâle getirilebilir)
Bir diğer konu giderek artan sosyal ağlar ve neticesinde, ağlar arasında kişi alışverişi yapmak. Sosyal ağlarda geri kalmamak için olabildiğince hepsini takip etmeye çalışıyoruz. Ancak bu da başka sorunlar doğuruyor. Sosyal ağların neredeyse tamamı kişi alışverişi için olanak sağlıyor ama bazı hatalar var. Hotmail, Msn, Yahoo, Aol, Gmail, Facebook ve diğer ağlardan kişileri birbirine aktarmalarda çok sorunlar yaşıyorum. Facebook, Hotmail ve Live Messenger birbirine aktarmada çok düzgün çalışmasına karşın bunların dışında olanlar hiç çalışmamaktadır. Türkiye'de 3G'li servisler kullanıma bağlı ücretlendirildiği için WIFI alanlarında görüntülü ve sesli konuşmaları ücretsiz yapabilmemiz için bu kişileri bu ağlarda birbirine kolaylıkla aktarabilmemiz gerekiyor. Desteklerinizi bekliyorum. Konuyu dikkatlerinize tekrar çekiyorum. İyi çalışmalar...