Sizce Çikolata nasıl Keşfedildi?

Sponsorlu Bağlantılar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
u_cosar

u_cosar

Üye
    Konu Sahibi
Sizce Çikolata nasıl Keşfedildi?
Arkadaşlar sizce bu güzelim varlık olan çikolata ilk nasıl ortaya çıkmıştır.

 


Kobra_FighterTR

Kobra_FighterTR

Üye
Çikolatayı ben icad ettim :d:
Birgün kek yapacaktım kakao tozunun içine süt döküldü :D dedim buzluğa atıyım , attım.Sonra çıkardım bir tadına bakayım dedim tadına baktım , çok güzel bir tadı var :D tadış o tadış patladı gitti :d:
 
u_cosar

u_cosar

Üye
    Konu Sahibi
Çikolatayı ben icad ettim :d:
Birgün kek yapacaktım kakao tozunun içine süt döküldü :D dedim buzluğa atıyım , attım.Sonra çıkardım bir tadına bakayım dedim tadına baktım , çok güzel bir tadı var :D tadış o tadış patladı gitti

:kop:peki ADı neydi Tayyarta mıydı :d:
 
Samsun55''

Samsun55''

Üye
:bilmm
 
grafikseli 84

grafikseli 84

Üye
bilmiyorum icat olayımnı ama iyiki var
 
Dafny

Dafny

Üye
Tarihçe:

Çikolatanın tarihi 19. yüzyılda başlar, fakat öyküsü daha eskidir. İspanyol kâşifler Kristof Kolomb ve Hernán Cortés, 16. yüzyılda Orta Amerika'ya yaptıkları geziden yanlarında bir içecekle dönerler. Bu, Mayalar ile Azteklerin öğütülmüş kakao çekirdeklerinin suyla karıştırılmasıyla elde ettikleri bir içecektir. Aztek dilinde "ekşi, acı içki" anlamına gelen "çikolatl" adındaki bu içeceği Aztekler, içine biber ve başka baharatlar katarak soğuk olarak içiyorlardı. İspanyollar ise aynı içkiyi şekerli olarak içmeye başladılar.

Yaklaşık olarak 100 yıl boyunca gizemini koruyan çikolata, Fransa'ya ve Avrupa'nın öteki ülkelerine ancak 17. yüzyılda yayılabildi. Bu yavaş yayılmanın sebebi ise o dönemlerde oldukça pahalı ve sadece elit kesim tarafından içilen bir içecek olmasıydı.

1700'lerde İngilizler süt katarak içeceğin tadını geliştirdiler.

Yumuşak, tatlı ve yenebilir çikolata yapma yöntemi ise 19. yüzyılın ortalarında bulundu. 1876'da İsviçreliler süt ve şekeri çikolatayla karıştırarak bugünkü sütlü çikolatayı yapmayı başardılar.
 
Mertolozzi

Mertolozzi

Üye
Tarihçe:

Çikolatanın tarihi 19. yüzyılda başlar, fakat öyküsü daha eskidir. İspanyol kâşifler Kristof Kolomb ve Hernán Cortés, 16. yüzyılda Orta Amerika'ya yaptıkları geziden yanlarında bir içecekle dönerler. Bu, Mayalar ile Azteklerin öğütülmüş kakao çekirdeklerinin suyla karıştırılmasıyla elde ettikleri bir içecektir. Aztek dilinde "ekşi, acı içki" anlamına gelen "çikolatl" adındaki bu içeceği Aztekler, içine biber ve başka baharatlar katarak soğuk olarak içiyorlardı. İspanyollar ise aynı içkiyi şekerli olarak içmeye başladılar.

Yaklaşık olarak 100 yıl boyunca gizemini koruyan çikolata, Fransa'ya ve Avrupa'nın öteki ülkelerine ancak 17. yüzyılda yayılabildi. Bu yavaş yayılmanın sebebi ise o dönemlerde oldukça pahalı ve sadece elit kesim tarafından içilen bir içecek olmasıydı.

1700'lerde İngilizler süt katarak içeceğin tadını geliştirdiler.

Yumuşak, tatlı ve yenebilir çikolata yapma yöntemi ise 19. yüzyılın ortalarında bulundu. 1876'da İsviçreliler süt ve şekeri çikolatayla karıştırarak bugünkü sütlü çikolatayı yapmayı başardılar.

:sukur:
 
kol@j

kol@j

Üye
keşiflerle ortaya çıktığını tahmin etmiştim de afrika olabileceğini düşünmüştüm...

teşekkürle...
 
arslansem

arslansem

Üye
Burada konu açana kadar vikipediaya yazsaydın ya :D
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


Üst Alt