adetli iken kadının kendini rahatlatması,yada erkeğin onu rahatlatması vede ilişkiye girmesi her türlü günahtır
- - - Eklendi - - -
mastürbasyon harammidir, sebepleri ve zararlari El ile bosalma aslinda bekarlik döneminde bile zarurî görülemeyecek bir islemdir. Çünkü Yüce ALLAH (c.c) , insanda atilmayan veya atilamayan fazla birikimleri giderecek bir düzen yaratmistir. Gerektiginde, bu düzen (rüyalanmak) devreye girmekte, insani rahatlatmakta ve zarar görmekten kurtarmaktadir. Diger mesru yol ise evliliktir. Mastürbasyon Haram midir? 1- Kocasinin karisi eliyle veya kadinin kocasinin yardimiyla bosalmasi helaldir.(Ihya Terc. Ali Aslan, 3/420. Ibn-i Abidin, 4/27.) 2- Kadin veya erkek kisinin kendi eliyle bosalmasi ise müctehidlerimizin degerlendirmelerine göre söyle açiklanabilir. a- Mutlak haramdir, b- Mubahdir, c- Vacibtir. Mutlak Haramdir Diyenler: Safiî mezhebi müctehitleri mastürbasyonun mutlak haram oldugu görüsündedirler. Mubahtir Diyenler; Kisinin esi yoksa, evlenmeye de maddî gücü müsaid degilse zinaya düsmemek veya vücudundaki -rüyalanma yoluyla da atilamayan- zararli birikimi gidermek için mastürbasyon yapmasi mubahtir. Hanefî ve Hanbelî mezhebi müctehitleri bu görüstedir. Vacibtir Diyenler: Eger mastürbasyon yapmaksizin zinadan korunulamayacagina kanaat hasil olursa, bu durumda yapilmasi vacib olur. Çünkü iki serden daha az zararli olanin tercihi Islamî bir kuraldir. Bu durumda böyle yapan bir denklem kurmus sayilir; kendisine ne sevap, ne de günah vardir; ne mükafat görür, ne de azaba ugratilir. Esasen mastürbasyon, büyük günahlardan sayilmaz. Bir mukayese yapacak olursak mesela; yabanci kadinlarin bakilmasi haram olan yerlerine bakmak mastürbasyondan daha günah, yabanci kadinla kucaklasip öpüsmek ona bakmaktan daha çok günah, zina etmek ise onlardan çok büyük günahtir... Su var ki, mastürbasyon küçük günahlardan sayilsa bile, özürsüz olarak tekrarlanip devam ettigi takdirde -zararlari büyüdügü gibi günahlari da büyüyerek gitgide büyük günahlara dahil olabilir. Zira küçük günahlar da israrla tekrarlanirsa, büyük günaha dönüsür. Yeri gelmisken, günde bes vakit namaz kilmanin, küçük günahlarin affina sebep oldugunu da hatirlatalim... Oruçlu iken, oruçlu oldugunu bile bile mastürbasyon yapan kimse, inzal olup meni gelirse orucu bozulur; sadece gününe gün kazasi gerekir. Bu durumda kefaret gerekmeyecegi gibi, mastürbasyon halinde inzal vaki olmamis yani sehvetle meni akmamissa -"mezi"denilen ince sizinti gelse bile- bununla oruç bozulmaz, gusül de gerekmez. Bunu aliskanlik haline getirmemisse fetva böyle ise de takva açisindan bunlari yapmamak daha uygundur. Kadinlarin masturbasyonunun hükmü erkeklerin masturbasyonunun hükmü gibidir. Yapilan açiklamalardan anlasilacagi üzere mastürbasyon mutlak haram olarak görülemeyecegi gibi, sartsiz helal olarak da görülemez. Mastürbasyon Sebepleri ve Zararlari: Erkeklerin hemen hemen hepsine yakin bir kismi, kadinlarin da yarisi kadari gençlik devrelerinde az çok bu ise basvururlar. Bu da en çok 14-20 yaslari arasinda cereyan eder. Bir kismi sadece cinsi baskinin hafifletilmesi için arasira seyrek olarak yapar. Bazisi da bir zevk vasitasi yaparak aliskanlik halinde, her firsatta mastürbasyonu tekrarlar. Mastürbasyon Sebeplerini Söyle Özetleyebiliriz: 1- Normal cinsi münasebetten uzak kalmak, 2- Mastürbasyonu alisilmis bir zevk vasitasi haline getirmek , 3- Cinsi münasebetten çesitli sebeplerden dolayi nefret etmek, 4- Cinsi münasebetten yeteri kadar zevk alamamak, (evliler için), 5- Cinsi istegin fazla artmasi, 6- Mastürbasyonu tesvik eden, sahislarin tesirinde kalmak, 7- Açik-saçik manzaralar, sehveti tahrik edici söz ve yazilar, 8- Cinsel organlarinda temizlik noksanligiyla meydana gelen kasinmalar, 9- Cinsi arzularin çocuklarda erken uyanmasi, 10- Bazi çocuklarin küçük yasta merak ve görmesiyle cinsel organiyla oynamayi aliskanlik yapmalari... vs. Zararli Yönüne Gelince: aaaaolog ve hekimlerin bu konudaki görüsleri çesitlidir. Bu görüsleri üç maddede toplayabiliriz: 1- Mastürbasyonun zararsiz oldugunu savunanlar, 2- Zararli oldugunu söyleyenler, 3- Çok zararli oldugunu iddia edenler, Bunlarin içinde, çogunlugun kabul ettigi ve hakikate en uygun olani ikinci görüstür. Süphesiz ki, fazla mastürbasyonun ruhi, bedeni, cinsi, manevi...birçok zararlari mevcuttur. Fakat, mastürbasyonun tamamen zararsiz oldugunu ileri sürmek gerçege pek uzak oldugu gibi, onu son derece tehlikeli göstererek, gençleri korku ve karamsarliga düsürmek de yersizdir. Mütehassislarin bazilari, bir-iki haftada bir yapilan mastürbasyonun vücuda pek zararli olmadigi görüsündedir. Su kadar ki, bu durumdaki mastürbasyonun da uzun zaman devam etmesinin, zararli olacagini bilmelidir. Hemen hemen bütün fikirler, asiri mastürbasyonun gençleri tahrip edici bir illet oldugu noktasinda toplanmaktadir. Gerçekten gençlerin büyük derdi olan mastürbasyon, genis açidan ele alindigi zaman, bunun birçok yönleriyle zararli bir illet oldugu görülür. Acaba Mastürbasyon Kaç Günde Bir Yapilirsa Zararlidir? Buna verilecek cevap sudur: "...Bu, her insana göre degisir. Nasil ki normal cinsi münasebetlerin sayisi da her insan için degisiktir. Bir kaide tespit etmek lazim gelirse söyle söyleyebiliriz: Kendinizi çok bunalmis hissetmedikçe mastürbasyon yapmayiniz. Sirf mastürbasyonun zevkini tatmak için, kendi kendinizi suni olarak tahrik eder ve iradenizi tam bir gevseklige ugrattiktan sonra masturbasyon yapmaya kalkisirsaniz, iste o zaman ifrat yolunu tutmussunuz demektir" Mastürbasyon ne kadar çok veya az yapilirsa, zarar nispeti de ona göre çok veya az olur. Yani "çogu çok zarar, azi az zarar" demek uygun olur. Halbuki ihtilam (uyku ve rüyada meni bosanmasi), dolan kabin tasmasi gibi fazla olan meninin kendiliginden bosalmasidir. Cinsel temastan uzak olanlar için, bu bir ihtiyaçtir ve bir mahzuru da yoktur. Mastürbasyon ise, zoraki bir bosalma oldugundan, ihtilamdan çok farkli ve zararli bir özelligi vardir. Ilk gençlik devrelerinde ara-sira yapilan mastürbasyonlar, psikolojik yönüyle normal sayilabilir. Fakat olgunluk çaginda, aliskanlik halinde buna basvurmak, bir nev'i cinsi sapiklik konusuna girer. Mastürbasyondan korunma çareleri de vardir. Bundan korunmanin en iyi çaresi, sehvet hislerini kontrol altina almaktir. Bunun için de ilmi, ameli, ailevi, manevi.. cihetten çesitli önleme imkanlari bulunabilir. Bununla beraber bu aliskanligin tamamen, birden birakilmasi pek kolay degildir, lakin, yavas yavas vazgeçilmesi daha kolay ve mümkündür. Sunu da önemle belirtelim ki, mastürbasyon ne kadar çok yapilirsa, bu arzu inadina körüklenir. Mastürbasyonun çok kötü bir özelligi de budur. Yaygin oldugu yerler ise: Yatili okullar, kislalar, hastaneler, hapishaneler, is kamplari, gemi tayfalarinda... bekar kalmis, bosanmis vb. kimseler arasindadir. Bu tatmin sekli, genellikle gençler arasinda yaygin olmakla beraber, gençlik çagini arkada birakmis birçok kimseler de bu illete bagimlidir. Bir de, gençlerden yalniz ve avare kimseler için, bu illet pusuda hazirdir! Kadin-erkek karisikliginin mevcut oldugu, çesitli genç kitleler arasinda ve daha ziyade sicak mevsimlerde mastürbasyon nisbeti daha çok yaygindir. Bir hadiste: "Elini nikahlayan mel'undur" buyurulmustur. Saîd b. Cübeyr'in rivayet ettigi bir hadiste: "Zekerleriyle oynayan bir ümmete azab etmistir", Ata'nin bir rivayetinde: "Elleri hamile olarak hasredilecek bir kavim duydum" bunlarin elleriyle mastürbasyon yapanlar oldugunu saniyorum" demistir. Ayrica ALLAH (c.c.), evlenme imkani bulamayanlarin, imkan buluncaya kadar iffetlerini korumalarini emretmis böyle bir yöntem uygulasinlar dememistir. Rasulüllah Ef'endimiz de: "Gençler! Imkan bulanlariniz evlensin, çünkü bu, gözü ve iffeti daha iyi korur. Bunu yapamayan oruç tutsun, çünkü orucun bunu saglayacak bir kamçisi vardir" buyurmus ve bekarlara çare olarak orucu göstermistir. Eger mastürbasyon mubah olsaydi, çare olarak o gösterilirdi. Çünkü o daha kolay bir yoldur, denmistir. Ancak bu konudaki hadislerin bir kisminin zayif olusu sebebiyle, çogunlugun haram görmesine karsilik, mastürbasyonu mahzursuz gören alimler de vardir. Mesela Ahmed b. Hanbel bunu, tipki kan aldirmaya benzetmis ve ihtiyaç duyuldugunda, vücuttaki fazlaliklari disari atmaktan ibaret oldugu için caiz oldugunu söylemistir. Hanefîlerce genel olarak haram görülmüs, ancak; kisi bekarsa, ya da hanimdan uzakta ise ve de sehvet kafasini asiri mesgul ediyorsa, ya da zinaya düsme endisesi varsa ve bunu kendisini teskin için yaparsa bunda günah olmayacagi umulur. Ama zevlenmek ve sehvetlenmek için yaparsa günahkardir, denmistir. Imam-i Safiî önceki görüsünde caiz oldugunu söylerken, sonraki görüsünde haram oldugu kanaatina varmistir. Mesele Resulüllah'in amcaoglu Ibn Abbas'a soruldugunda: Zina yapmaktansa bu iyidir" cevabini vermistir. Bütün bunlara göre; mastürbasyon genellikle hos görülmemis, fitrata (normal yaratilisin geregine) zit bir eylem kabul edilmis, cinsel sapma halini almasi, psikolojik hastalik olusturmasi gibi olumsuz yönleri hesaba katilarak, haram, ya da mekruhtur denmistir. Ancak daha büyük zaarlara düsme endisesi oldugu yerde; "iki zarardan baska alternatif yoksa, küçük olan zarar tercih edilir", "zaruretler haram seyleri mubah kilar" kurallarinca yapilmasi caiz görülmüs, hatta zina endisesi kesin ise, vacip bile olur denmistir. Aliskanlik olusturmasi ve zevk için yapilmasi ise ittifakla haramdir. Haniminin eli vs. azalari ile yapilmasi ise her halukarda caizdir, helaldir. (Dr. Faruk Beser: Hanimlara Özel Fetvalar, Cilt 1, Seha Nesriyat) Umursama Dünya gelse üstüne içinde büyüyen bir ahin olsun elbet birgün devran döner tersine tahammül en büyük silahin olsun: Bu kötü adet, daha çok ergenlik çagina yeni girenlerle gençler arasinda oldukça yaygindir. Bas sebebi ise, kadinlarin yari çiplak kiritarak, süs yerlerini teshir ederek, erkeklerin istihasini çekecek kiyafet ve davranislar göstererek sokaklarda dolasmalaridir. Kadinlarin bu tahrik edici halleri hemen birçok eglence ve mesire yerlerinde göze çarpmaktadir. Ayni sekilde kadinlari tahrik eden unsurlar da toplumda çokça yaygindir. Sözünü ettigimiz tahrik sebebi umumi yerlerde cereyan edenidir. Bir de temsillerde, filmlerde gösterilenler var ki, bunlar daha tehlikeli ve daha acidir. Bir de gençlerin )