Siber Suçlular Akıllı Telefonlara Göz Dikti!

Sponsorlu Bağlantılar

hikmet366

hikmet366

Üye
    Konu Sahibi
Siber Suçlular Akıllı Telefonlara Göz Dikti!
Siber Suçlular Akıllı Telefonlara Göz Dikti!

Resim:





Açıklama:


Son dönemde sosyal medya kullanımının çok güçlü şekilde artması ve bu kullanımın ağırlıklı olarak akıllı cep telefonları üzerinden gerçekleşmesi, internet bağlantılı telefonlardaki güvenlik konusunu yeniden gündeme getirdi.

Global proaktif koruma lideri ESET’in, Slovakya merkezli bağımsız uluslararası danışmanlık şirketi United Consultants’a yaptırdığı araştırmaya göre Türkiye’de akıllı cep telefonu kullanıcılarının yüzde 56.2’si online tehditlerden korunmak için herhangi bir yazılım kullanmıyor. Dünyada ise akıllı telefonlarında güvenlik yazılımı bulundurmayanların oranı yüzde 35.9.

Hem dünyada hem de Türkiye’de masa üstü ve taşınabilir bilgisayarlarda güvenlik refleksi ve farkındalık gelişmiş durumda. Ancak tablet ve akıllı cep telefonu kullanımında aynı refleks henüz oluşmadı. Oysa internet kulanımı nedeniyle bu cihazlar tıpkı bilgisayarlar gibi dijital saldırıların hedefi durumunda. Özellikle kullanımı hızla artan Android platformu, siber suçluların son iki yıldır en çok yöneldiği alan haline geldi.

Sosyal medya kullanımının daha yoğun kullanılmasına neden olan uluslararası gelişmeler, toplumsal olaylar veya sansasyonel etkinlikler, siber suçlular tarafından harekete geçmek için fırsat olarak değerlendiriliyor. Böyle dönemlerde çeşitli oltalama teknikleriyle kullanıcılar, sahte ve virüslü sitelere yönlendirilebiliyor ve telefonlara zararlı yazılım bulaştırılmasına yönelik tuzaklara düşebiliyor. Siber suçlular, burada para edebilecek her tür kişisel veriye ulaşmaya çalışıyor.

 


technoshark

technoshark

Üye
Tedbirli olmak lazım, açık kaynaklı kodlar var nede olsa...
 
-Emre

-Emre

Üye
dr web yükleyin yeter :ehe
 

MaxipmaN

Üye
Halkımızın yorumu:Symbiana virüs girmez :ehe
 
MaxiHan

MaxiHan

Üye
Benim telefonum zaten kontörlü sıkıntı olmaz :ehe ama kameradan gizlice kayit ve mikrofondan gizlice kayit almalari beni daha cok tedirgin ediyor
 
blacktalon

blacktalon

Üye
ön kamera tehlike taşıyor bir virüs ile neler yaptığın kayıt altına alınır telefon dinlemeyi saymıyorum bile onu uzun yıllardır yapıyorlar nokiada dahi yapıyorlardı virüsle
 
GuiTaRisT111

GuiTaRisT111

Üye
ön kamera tehlike taşıyor bir virüs ile neler yaptığın kayıt altına alınır telefon dinlemeyi saymıyorum bile onu uzun yıllardır yapıyorlar nokiada dahi yapıyorlardı virüsle

Bunu ilk defa duyuyorum. Her siteye girmemek, her gördüğümüzü indirmemek lazım.
 
blacktalon

blacktalon

Üye
Bunu ilk defa duyuyorum. Her siteye girmemek, her gördüğümüzü indirmemek lazım.
çok pislik insan var ortalıkta pcdeki web cam dahi izleme salonu gibi kullanılabilir teknoloji aynı zamanda sana düşman olabiliyor
 
İhtiyar007

İhtiyar007

Üye
android daha büyük tehlike altında
 
Aybin.Kilic

Aybin.Kilic

Üye
niye girmesin ki?

Nokia bile ümidi kesti. Onla uğraşmaya değmez diye düşünüyorlardır bence. Açık kaynak kodlu işletim sistemleri daha müsait bu durum için.

Hatta galaxy Ace kullanırken bir el feneri programı yükledim. Arama geçmişinden, fotoğraf galerisine , konumdan , rehbere kadar her şeye izin istiyordu. Yahu alt tarafı flaşı açıp kapatacak bir programın bu kadar izin istemesi korkunç..
 
İhtiyar007

İhtiyar007

Üye


Nokia bile ümidi kesti. Onla uğraşmaya değmez diye düşünüyorlardır bence. Açık kaynak kodlu işletim sistemleri daha müsait bu durum için.

Hatta galaxy Ace kullanırken bir el feneri programı yükledim. Arama geçmişinden, fotoğraf galerisine , konumdan , rehbere kadar her şeye izin istiyordu. Yahu alt tarafı flaşı açıp kapatacak bir programın bu kadar izin istemesi korkunç..
Bencede
 
Murat Alper

Murat Alper

Moderator
Teşekkürler
 
aleranol

aleranol

Üye
Anlamadigim olay androidde virus olmasi. Bu mantiksiz birkere. Ama siz sazan gibi sacma uygulamalar indirir ve izinlerde virus kullanimina uygun seyler olan uygulamalari indirirseniz bunlar cok normal. Virus programlari bu dirumda ne yapabilirki?
 
fk555897

fk555897

Üye
Arkadaşlar Apple'larda bildiğim kadarı ile herhangi bir tehlike yok.
 


Üst Alt