Sanctum-RELOADED Down

Sponsorlu Bağlantılar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

iso189

Üye
    Konu Sahibi
Sanctum-RELOADED Down


Platform(lar): PC
Tür: Action - Strateji
Multiplayer: Var
Yayıncı: Coffee Stain Studios
Yapımcı: Coffee Stain Studios
Çıkış Tarihi: 15 Nisan 2011

Minimum Sistem Gereksinimleri:
Windows XP / Vista / 7, Intel 2.0 Ghz Core 2 Duo veya eş değeri, 2 GB RAM, 3 GB HDD alanı, Shader Model 3 destekli ekran kartı


Oyun dünyasında son yıllarda köklü yapımcılardan öte yeni ekiplerin sözü geçer oldu. Bunun en büyük sebebi büyük iddialarla ve bütçelerle geliştirilip piyasaya sunulan ürünlerin hiç bir şey vaat etmemesi, bu da yetmez gibi seleflerinden birebir kopya çekilerek yapılmış olmaları. Konularından tutun oyun fiziğine kadar her şey bu kadar benzerlik taşırken ne kadar iyi bir yapım olduğunun bir yerde önemi kalmıyor oynadığınız oyunun, her şey grafiklerin güzelliğine bakar hale geliyor. Fransızlar'ın yemek konusunda bir mottosu vardır o da yemeğin lezzetinin önemsiz olduğudur, önemli olan sosun lezzetidir (Fransız yemekleri hep alabildiğince sosa bulanır). İşte oyunlarda son zamanlarda bu hale geldi iyiden iyiye, görseller (grafik sosu) ne kadar iyiyse oyun o kadar iyidir. Şu durumda da iyiki küçük çaplı ekipler var diyoruz zira onlar sayesinde hayal gücünün sınırlarının olmadığını görebiliyoruz. İşte Coffee Stain Studios da bunlardan birisi, hatta bu ilk yapımları.

Tower Defense vs. First Person Shooter

Lafı bu kadar dolandırdığıma aldanmayın, aslında karşımızdaki yapım öyle yepyeni ahım şahım bir şeyler sunmuyor fakat olan temellerin üzerine çok güzel yeni tuğlalar ekliyor. Hemen hemen bütün oyuncular elbet Tower Defense olarak geçen savunma oyunlarıyla haşır neşir olmuştur, özellikle Plants vs. Zombies gibi damga vurmuş bir yapım varken bu türe yolu düşmemiş oyuncu olduğunu sanmıyorum. İşte Sanctum da onlardan biri fakat onlardan ayrıldığı nokta oyunun işleniş açısı. Savunmamız gereken bir kale (burada kale değil teleport cihazı benzeri bir şey var), silahlarımızı kuracağımız bir alan ve çeşit çeşit düşman. İşte buraya kadar her şey normal lakin oyun sadece bundan ibaret değil, aynı zamanda düşmanları haklamak için oradan oraya koşturduğumuz bir FPS.

Yapımda tekli oyuncu modunun yanında bir de co-op olarak oynayabileceğiniz multiplayer modu mevcut. Tekli oyuncu modunda seçtiğiniz harita üzerinde önce kutuları dizip yolunuzu oluşturuyorsunuz ve ardından çeşit çeşit silahlar ile donatıp 3 yoldan gelen düşmanları alt etmeye çalışıyorsunuz. Anlayabileceğiniz gibi oyun açık bir alanda ve engel olmadan başlıyor, eğer iyi bir yol çizemezseniz düşman henüz 2'nci dalgada zafere ulaşıyor (bir de kaybettiğinizde ekrana gelen bir sahne var ki aşırı sinir bozucu). Co-op modunda ise bu işleri takım arkadaşınızla birlikte yapıyorsunuz, tabii ki birden fazla kişi olunca işler kolaylaşıyor sanmayın, rakipte bu sefer ona göre geliyor. Bu noktada oyunun bir eksiğini de söyleyeyim bari, ne yazık ki aklımızdaki haritayı takım arkadaşımıza göstermenin bir yolu yok, en azından bir ön izleme koyabilirlerdi ve bu şekilde plan yapabilirdik. Bir de artı söyleyelim, yapay zeka sizin seviyenize göre çok daha zorlaştırabiliyor oyunu (böylece eksiyi bir artı ile nötr hale getirmeyi ihmal etmiyorum). Oyunun kutu ve silah dizmekten ibaret olduğunu da sanmayın sakın zira yapımcılar bir de upgrade sistemi eklemişler. Böylece hem elinizdeki silahları hem de savunma alanına yerleştirdiğiniz silahları yükseltip daha güçlü bir savunma oluşturabiliyorsunuz. Tavsiyem hem elinizdeki silaha hem de savunma hattınıza fazla güvenmemeniz zira diğer türlü ne olduğunu bile anlayamadan düşmanı içeri sızmış bulabilirsiniz. Yani Sanctum bu açıdan hem Tower Defense türünün hem de FPS türünün tam anlamıyla hakkını veriyor.

Bir Alex değil

Şimdi biraz soslardan bahsedelim zira yazıya bu konudan başlayınca oyun hakkında grafiksel bağlamda olumsuz düşünceler oluşabilir, sakinleşin hemen çünkü öyle bir şey yok. Bir Call Of Duty Black Ops değil tabii ki fakat öyle yüzüne bakılmayacak grafikler de söz konusu değil. Zaten yapımda öyle çok fazla görsel bir unsur olduğunu söylemek tamamiyle hata olur ama olan şeyler de sırıtmıyor. Küçük yapımcıların can simidi Unreal Engine'nın kullanıldığını ise söylememe bilmem ne kadar gerek vardır. Sesler mevzu bahis olduğunda ise üzülerek söylüyorum ki bu derece iyimser davranamıyorum zira oyunda pek ses olduğu söylenemez. Silahlardan çıkan "çiyuv çiyuv" efekti oyunun ne kadar futuristik bir dünyada geçtiğini anlatır cinsten. Tabii bu yorumların Beta dönemine ait olduğunu tekrardan hatırlatmak isterim, ana sürüme kadar hem grafiklere hem de seslere bir takım iyileştirmeler gelecektir. Seslerden bahsetmişken unutmadan söyleyeyim, co-op oyun sırasında yazdıklarınızı kendi kendine seslendiriyor. İngilizce'de belki iyi iş görüyor olabilir lakin söz konusu Türkçe olunca biraz komik duruyor.

Sözün kısası Sanctum yıllardır oynadığımız türe yepyeni bir soluk getirdi, daha Beta sürümünden fazlasıyla etkilemeyi başardı. Henüz ilk işini ortaya koyan bir ekip için güzel bir başlangıç sayılabilir, her şeyden öte bu yaratıcı adamların desteğe ihtiyacı olduğu kesin. Özellikle çoklu oyuncu modu ile gayet eğlenceli dakikalar geçirmenizi sağlıyor



[video=youtube;w6Gn2ud2-xQ]http://www.youtube.com/watch?v=w6Gn2ud2-xQ&feature=player_embedded[/video]



 
m4yn4k3r3

m4yn4k3r3

Üye
Burada Cep tlf ları için paylaşım bekliyoruzzz
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


Üst Alt