Saç Nasıl Beslenmeli?


Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Haydar

Haydar

Emekli Yönetici
    Konu Sahibi
Saçta husule gelen sorunların önün geçmek, saçın yapısal özelliğini koruması ve bozulmaması için tıpkı beden sağlığımızda olduğu gibi saç sağlığımız içinde beslenmemize son derece önem vermeliyiz. Saçın yetersiz beslenmesi, saçın proteinden eksik kalmasına, hem saç sağlığımızı hem de saçın estetik görünümünü olumsuz etkilemektedir.



Saç sağlıksız olduğunda en ufak zorlamada kopar ve kırılır.
Proteinden eksik beslenme, vejeteryan beslenme,
Demir eksikliğine bağlı kansızlık,
Çinko, folik asit, B-12, biotin eksikliği,
Sağlıksız saç derisi, tıkanmış foliküller saçın sağlam yapısını bozar, saç canlılığını yitirir, matlaşır, şekil almaz hale gelir ve saçta incelmeler başlar. Bunun yanısıra saça dışarıdan uygulanan şekillendirme yöntemleri saça fiziksel tehdit oluşturabilir. Sık yapılan kimyasal işlemler ve şekillendirme işlemleri en sağlam saç yapısında dahi kırılma ve kopma yaratır.

Sağlıklı saç için ne yapmalı?

Saç ıslakken taranmalı ve şekillendirilmelidir.
Maşa kullanımını sık yapmak yerine, arada bigudi ile şekillendirme yapılabilir.
Düzleştiricileri her gün kullanmak yerine, saçı fırça ile şekillendirmek tercih edilebilir.
Saç daha sık yıkanmalı, yıkama sonrası saça nem ve protein veren bakım maskeleri kullanılmalıdır. Saçın doğal rengine yakın boyalar tercih edilmelidir.

Saç Nasıl Beslenmeli?

Ispanak, tavuk ve kırmızı biber

Hem ıspanak hem de tavuk muhteşem demir kaynaklarıdır ve bu mineral alyuvarların saç köklerine oksijen taşımasına yardımcı olur. Jarosh bu oksijen akışının saçların sağlıklı uzamasının ve saç tellerinin güçlenmesinin sağlanması için gerekli olduğunu söylüyor.

Jarosh, ayrıca demir ihtiyacınızı hem bitkisel hem de hayvansal kaynaklardan karşılamanızı önermektedir. C vitamini vücudunuzun özümsediği demir miktarını artırdığı için, demir bakımından zengin gıdaları kırmızı biber ya da çilek gibi bir meyve ya da sebze ile birlikte yemeye çalışmanızı söylemektedir.

Servis önerileri: Ispanak ve kırmızı biberlerle servis edilecek tavuk göğsü, demir deposu dolu bir yemektir. Diğer demir kaynakları arasında zenginleştirilmiş mısır gevreği, yağsız et, balık, mercimek, fasulye ile domates ve pancar gibi sebzeler yer almaktadır.

İstiridye

İstiridyeler en iyi çinko kaynağıdır ve çinko, sağlıklı saç gelişimi için gerekli hücre bölünmesi de dahil olmak üzere, vücuttaki birçok işlev için hayati önem taşıyan bir mineraldir. Josh "Saçların daha yavaş uzaması ve dökülmesinin çinko düzeylerinin düşük olması ile bağlantılı olduğunu" söylemektedir. Aslına bakılırsa, kuru saç derisi ve seyrelen saçlar, çinko yetersizliğinin iki belirtisidir.

Servis önerileri: Sadece tek bir istiridye, bir günlük çinko gereksinimini karşılamaya yeter. Diğer çinko kaynakları arasında, zenginleştirilmiş mısır gevreği ve yağsız et de yer almaktadır.

Tatlı Patates

Tatlı patates ve portakal severler listenin üst sıralarında yer almalarını -- ve canlı saç renklerini -- yüksek beta-karoten konsantrasyonuna borçludurlar. Amerikan Diyetetik Birliği'nin kayıtlı diyetisyeni ve sözcüsü Bethany Thayer, bu karetonoidin vücudunuzda A vitaminine dönüştüğünü ve A vitamininin de hücre üretiminin ve döngüsünün düzenlenmesine yardımcı olduğunu söylemektedir. Eski hücrelerin atılması ve yenileri ile değiştirilmesi normal saç gelişimine katkıda bulunur ve pürüzsüz ve sağlıklı bir saç derisine sahip olunmasını sağlar.

Servis önerileri: Bolca beta-karoten için fırında pişmiş taze patates deneyin. Havuç, balkabağı, kavun ve kayısı da yeterli miktarda karetenoid sağlar.

Yumurta

Yumurtalar iyi bir protein ve amino asit (proteinin yapı taşları) kaynağıdır. Saçınız öncelikli olarak bir protein türü olan keratinden yapıldığı için, Jarosh, diyetinizde yeterli miktarda protein olmasının saçınızın uzaması ve güçlenmesi için gerekli olduğunu söylemektedir. "Her ay doğal olarak saçlarımız dökülür ve protein açısından fakir diyetler saç tellerinin uzama hızını yavaşlatabilir ve saçların ince görünmesine yol açar" demektedir. Aynı şekilde, çok az protein almak saç diplerinin zayıf ve kırılgan olmasına neden olabilir.

Thayer, yumurtanın çinko, demir ve B vitamini de sağladığını ve bu maddelerin saçların uzama döngüsü de dahil olmak üzere, vücudunuzun yediklerinizi çeşitli işlevleri için ihtiyaç enerjiye dönüştürmesine yardımcı olduğunu söylemektedir. Jarosh özellikle B-6 ve B-12 vitaminlerinin "sağlıklı diyetinizden aldığınız gıda maddelerini saç köklerine taşıyan kuryeler olarak düşünülmesi gerektiğini" söylemektedir.

Servis önerileri: Jarosh haftada üç ya da beş yumurta yenilmesini önermektedir. Tavuk eti, yağsız et, balık ve mercimekten de protein ve B vitamini alabilirsiniz.

Somon

Balıkta -- özellikle somonda -- yüksek düzeyde omega-3 yağ asitleri bulunur. Bunlar "içten kremleme" işlevi görür ve saç derinizin ve saçlarınızın nemli, parlak ve sağlıklı kalmasını sağlar.

Servis önerileri: Uzmanlar somon ya da uskumru, alabalık ve sardalya gibi yağ asidi açısından zengin diğer balıkların haftada iki ya da üç kez tüketilmesini önermektedir.
 
hikmet366

hikmet366

Üye
teşekkürler yararlı bilgi
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Benzer Konular





MaxiCep.com internet sitesi 5651 Sayılı Kanun’un 2. maddesinin 1. fıkrasının m) bendi ile aynı kanunun 5. maddesi kapsamında BTK kurumu tarafından onaylı Yer Sağlayıcı olarak faaliyet göstermektedir. İçerikler, ön onay olmaksızın tamamen kullanıcılar tarafından oluşturulmaktadır.

MaxiCep.com; Yer sağlayıcı olarak, kullanıcılar tarafından oluşturulan içeriği ya da hukuka aykırı paylaşımı kontrol etmekle ya da araştırmakla yükümlü değildir.

MaxiCep.com’un yer sağladığı içeriğin 5651 Sayılı Kanun’un 8 ila 9. maddelerine aykırı şekilde; kişilik haklarınızı ihlal ettiğini ya da hukuka aykırı olduğunu düşünüyorsanız Buradan yada [email protected] mail adresine e-mail göndererek iletişime geçerek bildirebilirsiniz.

Bildirimleriniz dikkatle ve özenle incelenmekte olup kişilik haklarınızın ihlali ya da hukuka aykırılığın tespiti halinde mevzuat kapsamında en kısa sürede işlem yaparak bilgi vereceğiz.
Üst Alt