Real Madrid Statını Satılığa Çıkardı.

Sponsorlu Bağlantılar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Mali Özdemir

Mali Özdemir

Üye
    Konu Sahibi
Real Madrid Statını Satılığa Çıkardı.
Futbol dünyasında rekabet sadece yeşil sahada değil saha dışında da devam ediyor. Ünlü araştırma kuruluşu Deloitte'nin geçtiğimiz yıla ait verileri inceleyerek oluşturduğu Para Ligi 2010'da 438.6 milyon avroluk yıllık gelirliye Real Madrid rakiplerinden ayrılmış durumda ve Madrid'in yeni bir hamlesi sırada; stat sponsorluğu.

La Vanguardia gazetesinde ilk kez yayınlanan habere göre Real Madrid kulüplerin gelir için pek de yabancı olmadığı stat sponsorluğu konusunda bu yıl somut adımlar atmanın peşinde. Real Madrid başkanı Florentino Perez ise kulübe ekstra yeni bir gelir oluşturmak için Arap ülkelerini sırayla ziyaret ediyor.

Peki Real Madrid stat sponsorluğu konusunda ne düşünüyor? Madrid cephesinde düşünülen stadın mevcut ismi Santiago Bernabeu korunarak bir firma ile ad konusunda bir sponsorluk yapılması. Madrid'in bu planı ile ilgili dayanakları Almanya ve İngiltere'de bu türden stat sponsorluklarının fazlalığı ve ABD'de sponsorsuz stat olmaması...

Santiago Bernabeu Yeste, Real Madrid tarihinin belki de en önemli ismi. Bugünkü Real Madrid'in ilk mimarı. Kulübün eski oyuncularından ve sayısız başarı kazandıran başkanı.

ROTA SUUDİ ARABİSTAN

Schalke 04'ün Veltins Arena ismiyle stat sponsorluğu sayesinde 40 milyon avro gibi bir rakam elde ettiği belirtilirken, Madrid için bu rakamın 60 milyon avrodan aşağı olmayacağı da bir başka konuşulan konu. Suudi Arabistan prensi Salman bin Abdul-Aziz Al-Saud ile Real Madrid başkanının görüşme bile yaptığı ifade ediliyor.

Santiago Bernabeu'ya nasıl bir ön takı geleceği merak konusu. İlginç bir dönem bizi bekliyor olabilir ve Madrid'in de bu profili kullanmasıyla futbol dünyasında bu sponsorlukların hızla artması doğal çünkü Real Madrid artık bir rol model. Esas soru bu bir "futbol endüstrisine" teslim midir? Analitik düşünce midir?

Çok değil yakın geçmişte Türk Telekom Arena'nın adıyla ilgili sıkıntılar ve hassasiyetler yaşandı. Stadın adı Ali Sami Yen Spor Kompleksi Türk Telekom Arena gibi oldukça uzun bir ad aldı. Stat için yapılan sponsorluk gelen gelirlerin hızla tüketimi ele alınmazsa, her yönüyle başarılıydı.

Deloitte'nin 2010 raporuna ufak bir şekilde göz attığımızda bu işin ticari kısmını en iyi yapan takım yıllık 170 milyon avroluk geliriyle Bayern Münih olarak gözüküyor. Schalke ve Hamburg genel listede ilk 10'un içinde olmamasına karşıns sponsorlu konusunda başarılı imzalar atan kulüpler


Taraftar ruhuyla da davrananlara sormak gerekiyor. Statların önündeki bu takı gerçekten her şeyin üstünde ve büyük değerleri kırıyor mu? Şöyle de düşünün Avrupa'da UEFA zaten stat isimlerindeki bu takıları koyduğu kural gereği görmüyor.

Yarın Real Madrid belki Suudi Arabistan'tan bir telekom firmasını sponsor alacak ve STC Santiago BernabeuSaudi Telecom Company) olacak. Veya öbür gün Real Madrid Brezilya ekipleri gibi binbir forma sponsoruna sahip olacak, çünkü satma imkanı daima olacak.

Taraftar takımının Avrupa ekipleriyle boy ölçüşmesini, her anlamda onlarla savaşmasını istiyor. Peki içindeki öz taraftar ruhunu bazen kenarı bırakarak kulübünün gelirlerini ve geleceğini düşünerek "satıyorum" demeye hazır mı? Ya da yutkunacak mı daha?

Duygusallığın yerini mantığa bırakma zamanı gelmedi mi?

Elbette Real Madrid gibi "haydi satalım" dediğinizde Türk kulüplerinin hemen ektra gelir oluşturacak sponsorluklar alması zor. Büyüme her daim uzun ve köprülerden oluşan bir aşama. Bugün belki de rol model ve başlangıç Fenerbahçe'nin diğer branşlarda yaptığı sponsorluklar ve Türk Telekom Arena ile G.Saray'ın yaptığı anlaşma olabilir
 

burakcaylak

Üye
para bol olduğu halde.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Benzer Konular

mürteza16
Cevap
4
Görüntüleme
438
Mert
Akıncı
Cevap
0
Görüntüleme
328
Akıncı


Üst Alt