Radarlı olta çıktı, mertlik bozuldu

Sponsorlu Bağlantılar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Haberci

Haberci

Üye
    Konu Sahibi
Radarlı olta çıktı, mertlik bozuldu
Radarlı olta çıktı, mertlik bozulduBalıkçılık dünyasına çağ atlatan radarlı olta piyasaya çıktı. Balıkları önceden tarayıp ekrana taşıyarak balıkçıya tüyo veren radarlı oltalar 150 ile 3 bin dolar arasında satılıyor.
22 Temmuz 2006 15:12



Böylece “marifet ve ustalık” gerektiren balıkçılık tarihe karışıyor.
“Çağırdığım balık, Yemi çıkar, dedi Oltayı görmeden gelmem”
diyor bir şiirinde Özdemir Asaf. Şaire bu dizeleri yazdıran ukala balıklar olsa gerek; ne olta ne de yem beğenen balıklar... Önce ‘Bismillah’, ardından ‘Haydi rastgele’ dedikten sonra olta denize atılır, sonra balık beklemeye koyulurdu insanlar. Gerisi balık tutanın ustalığına kalmış. Her babayiğidin harcı değildi balık tutmak. Balığa çıkıp da akşama kadar Galata Köprüsü’nde bekledikten sonra oltasına bir tek balık gelmeyip, balık pazarının yolunu tutanlar az değil. Ama artık zaman ilerledikçe, teknoloji geliştikçe balık tutmak da kolaylaşıyor. Hele şimdi nur topu gibi icat var: Radarlı olta... Balıkların nerede kaç tane olduğunu, nereye doğru ne hızla gittiğini, ne büyüklükte, ne uzunlukta olduğunu, kısaca avımızın en ince ayrıntısına kadar bize bilgi veren bu radarlarla oltamızdan kaçabilen varsa helal olsun...

Balıkçılık dünyasına çağ atlatan radarlı olta, balıkları önceden tarayıp ekrana taşıyarak balıkçıya tüyo veriyor. Radarlı oltalarla avını önceden gören balıkçıya sadece oltasını çekmek kalıyor. Bir nevi boyunu posunu, ne kadar uzaklıkta durduğunu bildiğimiz balıkları yakalamak çocuk oyuncağı gibi bir şey. Peki ya balık tutmanın zevki nerede kaldı? Vira Balıkçılık’tan Selami Yılmazçoban balıkçı teknelerinde kullanılan radarlı sistemin olta balıkçılığında da kullanılmasının balıkçılığı kolaylaştırdığını söylerken bir yandan da bunun balık tutma zevkini körelttiğini belirtiyor. 65 metre derinliğe kadar inebilen radarlarla suyun dibi taranıyor ve alanı dâhilindeki balıklar ekrana taşınıyor. Radarın gönderdiği dalgaların çarpıp geri dönüşüyle de balığın boyutu ekranda görünüyor. Bu sayede balıkçı avını önceden tayin ediyor, hazırlıklarını yapıyor. Radarın bağlı olduğu misina ipin suyun içinde şeffaf, suyun dışında parlak oluşu sayesinde de bir balık yakın markaja alınıyor.

Radar, balık tutmayı kolaylaştırdı kolaylaştıralı avcılar balık beğenmez olmuş. Daha çok değil, daha büyük balık yakalamanın eğlenceli olduğunu söyleyen Yılmazçoban, bu işin stres atmak için olduğunun altını çiziyor ve gereğinden fazla yapıldığında katliam olduğunu vurguluyor. Avrupa’da ‘yakala ve bırak’ usulüyle balıkçılık yapıldığını anlatan Yılmazçoban, orada balıkçıların yakaladıkları balıkların fotoğrafını çektikten sonra bıraktıklarını vurguluyor. Fiyatları 150 ile 3 bin dolar arasında değişen radarların pek çok farklı çeşidi ve profesyonelleri de bulunuyor.
 


Yasminozz

Yasminozz

Üye
wayyy.....ilginç......

böle giderse yakında biz insanoğlunun yapacağı hiç bişi kalmıcak.....:huhu:

herşey otomatik ve bi tık ötede......:ehe:

bilgi için saol haberci......:good:
 
oguzhanbolu

oguzhanbolu

Üye
çok güzelmiş bea getirtmeli yurtdışından
 
..::Riddick::..

..::Riddick::..

Üye
balık yakalamanında tadı kaçtı desene :p

radarlı oltayla tutulmuş balığın keyfi olmaz beaaav
 
Haberci

Haberci

Üye
    Konu Sahibi
..::Riddick::..' Alıntı:
balık yakalamanında tadı kaçtı desene :p

radarlı oltayla tutulmuş balığın keyfi olmaz beaaav

Kesinlikle katılıyorum sana :good:
Oltayı attığında ha vurdu vuracak diye beklemek ve o ilk vuruştan sonra diğerlerini beklemek ve yakalandığında o titreyişini hissetmek... Bence hayatınızda bir kez olsun balık tutun derim...
Balın tadını bilmeyene Bal gibi tatlı demenin balın tadını anlatmış olamadığımız gibi ... :ehe:
 
FanaTürk

FanaTürk

Üye
Bana bunlarla gelmeyin... Si! Maaa... :ehe:
 
jewel_ma21

jewel_ma21

Üye
way beeee :)
 

delimakina

Üye
pardon ama 3bin dolarla 10 yıl balık yerim =))
 
spOOgy

spOOgy

Üye
delimakina35' Alıntı:
pardon ama 3bin dolarla 10 yıl balık yerim =))

puhahah harbiden yaa

hem olta radarlı balığı kendisi yakalamıyoki sadece balığın nerde olduğunu vs. gösteriyor...
 
FanaTürk

FanaTürk

Üye
GPS sistemi ile en yakın balıkçıyı ya da balık restorantını buluyordur o bea! :ah:
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Benzer Konular

Cevap
0
Görüntüleme
1K
Doğuş Pertez
Cevap
0
Görüntüleme
15K
Doğuş Pertez
HeiLmasTer®
Cevap
0
Görüntüleme
1K
HeiLmasTer®


Üst Alt