Otomobil Neden Hararet Yapar / Bu Durumda Ne Yapılması Gerekir

Sponsorlu Bağlantılar

Odysseus

Odysseus

Üye
    Konu Sahibi
Otomobil Neden Hararet Yapar / Bu Durumda Ne Yapılması Gerekir
Motorun soğumasını sağlayan fanın bozulması, fan müşirinin bozulması sonucu görevini yapmaması, motordaki suyun sirkülasyonunu sağlayan devridaim pompasının contalarının bozulup su kaçırması, radyatör hortumlarının delinmesi sonucu su kaybı olması, radyatör kapağının bozulması, alternatör kayışının kopması veya gevşek olması otomobilin hararet yapmasına neden olur.

Hararet yükseldiğinde ne yapmalı?

Otomobilinizin motor ısısının anormal düzeyde yükseldiğini fark etmezseniz, bir süre sonra motordan buhar yükselmeye başlar. Çıkan su buharı, otomobilinizin hararet yaptığının göstergesidir.
Bu gibi bir durumla karşılaştığınızda ilk yapmanız gereken, otomobilinizi uygun bir yerde durdurmanızdır.

- Otomobili stop ettirip motorun soğumasını bekleyin. (İnsanlarda çok yaygın bir kanı olan hemen bir bez yardımıyla radyatörün kapağını açmak yanlıştır. Radyatör içindeki su, yüksek ısıda olduğu için basınç yaratır ve su fışkırarak yüzünüzü yakabilir.)


- Motor soğuduktan sonra radyatör kapağını açıp su seviyesini kontrol edebilirsiniz.

- Otomobilinizin motoru, soğutma sisteminde meydana gelen bir arıza nedeniyle su eksiltmiş ve bu da hararete yol açmış olabilir.


- Motor, radyatördeki suyun eksilmesi nedeniyle hararet yapmışsa, eksilen suyu tamamlayıp sorunu kısa vadede çözmeniz mümkün.


- Hararetin nedeni radyatördeki suyun eksilmesinden kaynaklanmıyorsa, bu sorunu kısa sürede çözemeyeceğiniz anlamına gelir. Yapmanız gereken hemen yetkili bir servisten yardım istemektir.

- Eğer bulunduğunuz yer servise veya bir tamirciye çok uzak değilse, motoru iyice soğuttuktan sonra, hararet göstergesinden motor ısısını kontrol edip, her bir kilometrede durup motoru soğutarak tamirciye ulaşabilirsiniz.

Otomobiliniz hararet yaptığında motoru çalıştırmaya devam ederseniz ne olur?

Otomobiliniz hararet yaptığında, çalıştırmaya devam ederseniz, çalıştığı her an motora daha fazla zarar verir. Motorun segmanları metalden oluştuğu için yüksek ısı nedeniyle genleşir ve ani soğum sonucu deforme olur. Silindir kapak contası yanar. Bu sırada silindirle piston arasındaki denge bozulduğundan, piston üzerindeki alüminyum alaşım silindire yapışır ve motor kilitlenir. Bu gibi durumlarda motorun yoğun bir bakıma alınması gerekir. Bu da size epey bir masraf çıkartır.
 
  • Beğen
Tepkiler: göktaş


Doğuş Pertez

Doğuş Pertez

Admin
Bir kere arabamız hararet yapmıştı, yaklaşık 200 km. hararet ile geldik. Motor yandı ve değişmek zorunda kaldı.
 

göktaş

Üye
hararet yapınca sağa çek dörtlü yak ve 2000 devirin altına düşmeden gaza baz yoksa piston kırarsın ve arabayı kesinlikle istop etme bırak hararet düşene kadar çalışssın eğer motoru istop edersen fiziksel çözünme nedeni ile çatlar
 

Anıl Umut

Emekli Yönetici
Hiç başımıza gelmedi,Bilgi için teşekkürler Adem Abi:oke:
 

göktaş

Üye
otouz ford servisi tavsiyesi
 


Üst Alt