Otobüsteyken Zıplamak :))

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
    Konu Sahibi
Otobüsteyken Zıplamak :))
Arkadaşlar biri Asansörle ilgili bi konu açmış asansör düşerken zıplasak falan sorunun cevabı belli saatte 80 km ile düşen asansörden zıplayamazsin çünkü zıplamak için zemin gerekir zeminle beraber yere düşerken zıplamaz )

Geçelim soruma Şimdi otobüste giderken zıplasak ve otobüsle teması kessek otobüs ilerler ve biz en arka tarafa doğruyu yol alırız ? Yani on taraftayken arkaya mı gideriz ?
 

M. tAHA

Üye
zamnında hiç fizik çözmediğin belli oluyor
 

Enes

Üye
camdan fırlarsın eşit ağırlık öğrencisiyim

- - - Eklendi - - -

he bir de uçakta o zaman zincirle bağla kendini hafif temassızlık olursa yerden nerde bulursun kendini allah bilir
 

M. tAHA

Üye
saçmalamayın ya istersen havada 50 sn dur yıne aynı noktaya düşersin

- - - Eklendi - - -

camdan fırlarsın eşit ağırlık öğrencisiyim

- - - Eklendi - - -

he bir de uçakta o zaman zincirle bağla kendini hafif temassızlık olursa yerden nerde bulursun kendini allah bilir
o zaman uçak atmosfere cıksın orda kontagı kapatsın nasıl olsa dunya dönüyo dimi varaca yere geldı mı yenıden calıstır ınıse geç
 

Enes

Üye
uçak zaten atmosferde müdür ne yaptın sen
 
    Konu Sahibi
camdan fırlarsın eşit ağırlık öğrencisiyim

[COLOR"silver"]- - - Eklendi - - -


he bir de uçakta o zaman zincirle bağla kendini hafif temassızlık olursa yerden nerde bulursun kendini allah bilir
[/COLOR]

Dediğin Gibi uçakta bi zıplarsan kesin gittin o hızla en arka tarafa yarışırsin hiç uyarmıyorlar uçakta zıplamayin diye Kafam Karıştı
 

Eykul

Üye
Arkadaslar neden o guzel kafanizi boyle seylere yoruyorsunuz? Birakin fizisyenler cozsun
 
Çok güzel sorular sorulmaya, konular açılmaya başladı
 
Tepkiler: TeAmo42 ve Amaru Shady

TeAmo42

Üye
Benim hocama şöyle bir sorum olmuştu dünya 1600 küsür hızla dönüyor biz helikopter ile havada olduğumuz yerde dursak 12 saat sonra dünyanın öbür ucunda mı oluruz demiştim.Ama cevaba gelince dünya ile beraber üzerindeki hava akımı(atmosfer)da dönüyor.Otobüsde aynı şekilde otobüs saatte 80km gidiyorsa onun içinde bizde zaten o hızda gidiyor oluyoruz.
 
    Konu Sahibi

Olaylar Farklı bir boyuta taşındı yani otobüs içindeki havamı bizi götürecek bide rüzgar esiyor diyoruz dünyanın hızından daha hızlı olduğu için mı farkediyoruz o zaman
 

M. tAHA

Üye
yaaaaaaaaaaani bende bunu söyledim
 
Ivme kazanmis kisi zipladiginda o ivmeyle ileri hareketine devam eder.
Ziplama esnasinda havadayken otobus fren yaparsa on cami yakindan gorme firsati yakalama sansin artar
 
Tepkiler: TeAmo42

Enes

Üye
gayet mantıklı ve orjinal bi açıklama olmuş işte daha ne
 

TeAmo42

Üye
Olaylar Farklı bir boyuta taşındı yani otobüs içindeki havamı bizi götürecek bide rüzgar esiyor diyoruz dünyanın hızından daha hızlı olduğu için mı farkediyoruz o zaman
atmoster ile rüzgar aynı şeyler değiller ki Rüzgarın oluşumu biraz farklıdır ısınan havanın atmosferin dışına çıkamaması ile yeryüzünde basınçtan dolayı yayılmasına rüzgar denir Atmosfer rüzgarıda döndürüyor.Rüzgarın kendi hızı saatta 50 km ise dünyanın hızınıda eklersek saatte 1650 km yapar.Yani rüzgar daha hızlı değil


- - - Eklendi - - -

Zaten atmosfer dünya ile dönmese o zaman yeryüzünde saatte 1600 km hızla fırtına ve rüzgarlar olurdu yaşam olmazdı
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...