Duyuru Niçin Kış Lastiği Kullanmalısınız?

Sponsorlu Bağlantılar

Doğuş Pertez

Doğuş Pertez

Emekli Yönetici
    Konu Sahibi
Niçin Kış Lastiği Kullanmalısınız?
  • Yaz lastiklerinin yere temas eden yüzeyi +7 dereceden itibaren sertleşir. Bu nedenle ıslak ve soğuk yolda yeterli kavrama sağlamaz. Kış lastikleri ise yapılarındaki doğal kauçuk payları sayesinde düşük ısılarda bile esnekleşirler ve tutuşları artar.
  • Kışın yaz lastikleri ile fren mesafesi uzar, virajda araç merkezkaç kuvvetinin etkisi ile daha fazla dışarıya doğru savrulur, araçlarda önden veya arkadan kaymalar artar. Bu nedenle kış lastiği kullanılması sürücü ve sürüş güvenliği açısından büyük önem gösterir.
  • Karla kaplı bir zeminde 50km/h süratte standart lastik ile fren mesafesi 43m iken kış lastiği ile bu mesafe 35m’ye düşmektedir. Aradaki 8 metrelik fark ciddi kazaların önlenmesi anlamına gelmektedir.
  • Buzlu zeminde ise 30km/h süratte standart lastik ile fren mesafesi 68m iken kış lastiği ile bu mesafe 57m’ye düşmektedir. Buzlu zeminde araçların 30 km’den daha hızlı yol aldıklarını düşündüğümüzde, iki lastiğin durma mesafesi arasındaki fark iyice açılmaktadır ve daha olumsuz sonuçlar ortaya çıkmaktadır.
  • Kış lastiklerinin blok desenlerinin üzerinde bulunan derin yivler, lastiğin adeta yere yapışmasını sağlayarak ekstra bir tutunma sağlamaktadır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ccihat67


Invoke

Invoke

Üye
Kışın yollarda sıkıntı olmasın diye. :D
 
  • Beğen
Tepkiler: OttomaN TigeR ve -Börteçine-
ismail

ismail

Üye
Yolda kalmamak için :D
 
  • Beğen
Tepkiler: OttomaN TigeR
Never Back Down

Never Back Down

Üye
polis ceza yazmasın diye
 
  • Beğen
Tepkiler: -Börteçine-
haydaravısyon

haydaravısyon

Üye
Ekomiye katkıda bulunmak için her bir lastık 250 tl den montaj ve hava dahil 1150tl eder
 
Ccihat67

Ccihat67

Üye
Peki yazda kış lastiği kullanılırsa ne olur ?
 
morki05

morki05

Üye
Araç çekişi düşer yakıt tüketimi artar
 
  • Beğen
Tepkiler: OttomaN TigeR ve Ccihat67
sinan-19

sinan-19

Üye
ben bu çarşamba Allah izin verirse uzun yola çıkacağım aracım hususi araç ticari değil fakat kış lastiği yok polis ceza yazar mı
 
OttomaN TigeR

OttomaN TigeR

Üye
Karayollarının yayınladığı genelge ile kış lastiği zorunluluğu artık tüm araçlar için geçerli maalesef.
 
Mert

Mert

Üye
Ankara'da kar yağmadığı için bizi bağlamıyor.
 
morki05

morki05

Üye
Valla polis çevirdi valilik ten emir var dedi zincir zorunlu takın ceza yazarım dedi . Ve araçta 4 kar lastiği vardı ..
 
morki05

morki05

Üye
Hayırlı olmuş
 
Murat Alper

Murat Alper

Moderator
geçende peder bey ceza yedi kış lastiği takmadı diye :ehe
 

Benzer Konular

Doğuş Pertez
Cevap
2
Görüntüleme
737
OttomaN TigeR
Doğuş Pertez
Cevap
1
Görüntüleme
593
Mehmet
Doğuş Pertez
Cevap
1
Görüntüleme
578
Mehmet


Üst Alt