bydexer
Üye
Memur zammı 2012'ye sarktı
[h=2]Toplu sözleşmeye yasası geciktiği için memur maaşlarına yapılacak zam oranı 2012 yılına sarktı.[/h]
Yaklaşık 2,5 milyon memurun önümüzdeki yıl alacağı
[h=4]YASA ÇIKMADI[/h]Her yıl toplu görüşme ile ağustos ayında belirlenen
Sendikalar, toplu sözleşmenin bir an önce yapılarak zamlı maaşın belirlenmesini istiyor.
Ancak henüz
TBMM'nin açılmasının ardından öncelikli olarak çıkarılması gereken yasa, Başbakanlık'ta bekliyor. Bu durum, zamlı maaşların 15 Ocak'a yetişmeme ihtimalini güçlendirdi.
[h=4]ABDULLAH GÜL'ÜN ONAYI GEREKİYOR[/h]Memurların 15 Ocak'ta zamlı maaş alabilmesi için
Daha sonra da çıkacak kanun Cumhurbaşkanı Abdullah Gül'ün onayına sunulacak. Gül'ün onayının ardından sendikalar ile hükümet
Uzlaşma olmaması halinde Hakem Heyeti devreye girecek. Sendikaların başvurusu üzerine Sayıştay Başkanı Recai Akyel başkanlığında oluşacak Hakem Heyeti, gelecek yıl için geçerli olacak
[h=4]OCAK 2012'DE TAMAMLANACAK[/h]Bütün bu sürecin en geç 10 Ocak 2012 tarihine kadar tamamlanması gerekiyor.
Çünkü kurumların mutemetlerinin zamlı maaşları hesaplayabilmesi için en az 5 günlük süreye ihtiyacı var.
Ancak uzmanlar, 40 günlük zaman diliminde yasanın çıkmasının ve toplu sözleşmenin tamamlanmasının imkânsız olduğunu belirtiyor.
Bu nedenle öne çıkan senaryoya göre,
Toplu sözleşmenin tamamlanmasının ardından ise ortaya çıkacak zamlı maaşa göre geriye dönük fark ödemesi yapılacak.
Örneğin
KAYNAK:
[h=2]Toplu sözleşmeye yasası geciktiği için memur maaşlarına yapılacak zam oranı 2012 yılına sarktı.[/h]
Yaklaşık 2,5 milyon memurun önümüzdeki yıl alacağı
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
tutarı netliğe kavuşmadı.[h=4]YASA ÇIKMADI[/h]Her yıl toplu görüşme ile ağustos ayında belirlenen
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
oranı, bu sene toplu sözleşmeye geçildiği için tespit edilemedi.Sendikalar, toplu sözleşmenin bir an önce yapılarak zamlı maaşın belirlenmesini istiyor.
Ancak henüz
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
yasası bile çıkmadı.TBMM'nin açılmasının ardından öncelikli olarak çıkarılması gereken yasa, Başbakanlık'ta bekliyor. Bu durum, zamlı maaşların 15 Ocak'a yetişmeme ihtimalini güçlendirdi.
[h=4]ABDULLAH GÜL'ÜN ONAYI GEREKİYOR[/h]Memurların 15 Ocak'ta zamlı maaş alabilmesi için
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
yasasının öncelikli olarak Meclis'e sevk edilmesi, ardından TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu'nda görüşülmesi daha sonra ise Genel Kurul'a gelerek yasalaşması gerekiyor.Daha sonra da çıkacak kanun Cumhurbaşkanı Abdullah Gül'ün onayına sunulacak. Gül'ün onayının ardından sendikalar ile hükümet
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
masasına oturarak
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
oranını belirlemeye çalışacak. Anlaşma sağlanması halinde uzlaşılan oran,
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
maaşlarına yansıyacak.Uzlaşma olmaması halinde Hakem Heyeti devreye girecek. Sendikaların başvurusu üzerine Sayıştay Başkanı Recai Akyel başkanlığında oluşacak Hakem Heyeti, gelecek yıl için geçerli olacak
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
maaş zammını belirleyecek.[h=4]OCAK 2012'DE TAMAMLANACAK[/h]Bütün bu sürecin en geç 10 Ocak 2012 tarihine kadar tamamlanması gerekiyor.
Çünkü kurumların mutemetlerinin zamlı maaşları hesaplayabilmesi için en az 5 günlük süreye ihtiyacı var.
Ancak uzmanlar, 40 günlük zaman diliminde yasanın çıkmasının ve toplu sözleşmenin tamamlanmasının imkânsız olduğunu belirtiyor.
Bu nedenle öne çıkan senaryoya göre,
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
15 Ocak'ta toplu sözleşmeden gelecek zammı alamayacak. Bunun yerine bütçede öngörülen yüzde 3'lük zammı alacak.Toplu sözleşmenin tamamlanmasının ardından ise ortaya çıkacak zamlı maaşa göre geriye dönük fark ödemesi yapılacak.
Örneğin
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
şubat ayına yetişirse 2 aylık, mart ayına yetişirse 3 aylık
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
farkı ödenecek.KAYNAK:
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
