Linux Kullanıcıları Klübü / Kurulum & Yardım & Destek

Sponsorlu Bağlantılar

Fatic

Fatic

Üye
Overclock un işletim sistemiyle alakası yok bilgisayarlarda bios gibi bilgisayarın başka bir modu var ordan hallediliyor
Bios overclocku benim netbookta olmuyor windowsta setfsb vardi ordan oluyordu linuxta o tür bsey yok mu
 


HakanSeven12

HakanSeven12

Üye
Vardır heralde hiç araştırmadım
 
Fatic

Fatic

Üye
Peki dnsyi nasl değistirebilirim
 
HakanSeven12

HakanSeven12

Üye
 
  • Beğen
Tepkiler: Fatic
Invoke

Invoke

Üye
Linuxlarda bir şey yüklemek istediğimizde ya da önemli bir işlem yaptığımızda şifre soruluyor ya... İşte bunu windowsta yapmak 7 ya da 8de mümkün mü?
Bir başka deyişle; kullanıcı denetimi olayı geliyor ya... Evet, hayır çıkıyor. Bunu kapatabiliyoruz denetim masasından. Kapatmak yerine oraya parola koymak mümkün müdür?
 
HakanSeven12

HakanSeven12

Üye
Windowsta bilmiyorum
 
MaxiHan

MaxiHan

Üye
    Konu Sahibi
Linuxlarda bir şey yüklemek istediğimizde ya da önemli bir işlem yaptığımızda şifre soruluyor ya... İşte bunu windowsta yapmak 7 ya da 8de mümkün mü?
Bir başka deyişle; kullanıcı denetimi olayı geliyor ya... Evet, hayır çıkıyor. Bunu kapatabiliyoruz denetim masasından. Kapatmak yerine oraya parola koymak mümkün müdür?
Sanıyorumki hayır, programla yapılabilir ancak, onunda pek etki edeceğini sanmıyorum, bu özellik linux'un en büyük artılarından zaten.
 
Invoke

Invoke

Üye
İki soru daha:

1. Harddiski atıyorum 60-90-150 diye bölmüş olalım. 60da bir işletim sistem kurulu olsun. İşletim sistemine her hangi bir zarar vermeden ve veri kaybı yaşamadan, 60'ı genişleştip mesela 100 yapmak mümkün mü? Benim bildiğim mümkün değil ama bir sorayım dedim.

2. Windowsta virtual memory diye bir olay var, hafızadan alıp sanal ram oluşturma olayı, bir nevi swap gibi sanırım... Daha önce hiç kullanmadığım bir özelliği ne derece işlevseldir, ne derece performans artışı sağlıyor merak ettim, bilen varsa cevap yazarsa sevinirim.

Teşekkürler.
 
HakanSeven12

HakanSeven12

Üye
1 in cevabı evet mümkün. Flaşa gparted kurup pc yi flaştan başlayıp bölümlemeni yapabilirsin ben ikiye böldüm bu şekilde sende istediğin yeri ikiye bölüp böldüğün parçayı diğer biriyle birleştirebilirsin

2 hakkında bilgim yok
 
Yönetici tarafından düzenlendi:
  • Beğen
Tepkiler: Invoke
HakanSeven12

HakanSeven12

Üye
Tabiki

Linux altyapısında gparted çalıştırmışlar iyi olmuş :) ben yaptım sende bi hata yapmazsan neden olmasın
 
Yönetici tarafından düzenlendi:
HakanSeven12

HakanSeven12

Üye
Benimkindede ubuntu vardı
 
Invoke

Invoke

Üye
Deneyince sonucu yazarım. =)
 
  • Beğen
Tepkiler: -Börteçine-
HakanSeven12

HakanSeven12

Üye
Hadi bakalım :)
 
Invoke

Invoke

Üye
Sonuç başarılı. :oke:
 
HakanSeven12

HakanSeven12

Üye
Güzel :)
 
Uhops

Uhops

Üye
Linuxlarda bir şey yüklemek istediğimizde ya da önemli bir işlem yaptığımızda şifre soruluyor ya... İşte bunu windowsta yapmak 7 ya da 8de mümkün mü?
Bir başka deyişle; kullanıcı denetimi olayı geliyor ya... Evet, hayır çıkıyor. Bunu kapatabiliyoruz denetim masasından. Kapatmak yerine oraya parola koymak mümkün müdür?
Bence yapılıyor çünkü bir çok anlatımda evet/hayır pencerisi için ''Evete tıklağın ve parola ister ise parolanızı girin'' diye anlatıyor.
Yada okuldaki akıllı tahtalardaki Net sxhool diye bişey vardı. Klasör ismi değişmiyordu, dosya taşıyomıyorduk, denetim masasına veya bilgisayarım-özelliklere girilmiyordu.
 
Invoke

Invoke

Üye
Bence yapılıyor çünkü bir çok anlatımda evet/hayır pencerisi için ''Evete tıklağın ve parola ister ise parolanızı girin'' diye anlatıyor.
Yada okuldaki akıllı tahtalardaki Net sxhool diye bişey vardı. Klasör ismi değişmiyordu, dosya taşıyomıyorduk, denetim masasına veya bilgisayarım-özelliklere girilmiyordu.

İyi de parola gelmiyor ki evet, diyip geçiyoruz?
 


Üst Alt