Laptop Isınması hakkında birkaç sorum var

Sponsorlu Bağlantılar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
kaan48300

kaan48300

Üye
    Konu Sahibi
Laptop Isınması hakkında birkaç sorum var
Merhabalar. Ben 2 gün önce Samsung N300v5a-sf0tr model laptop aldım üzerinde nvidia gt520mx ve intel core i7 2670Qm 2.2 GHz var.Laptoplar konusunda acemiyim ilk defa laptop kullanıyorum ve herhangi bir coolerpad kullanmıyorum.

Sorularım şunlar;

1)Laptopum yük altında (oyun oynarken,3D çizim programları açıkken) 78-87 derece arası sıcaklık değerlerine ulaşıyor.Sizce bu normal mi?

2)İntel core i7 işlemcileri için kritik sıcaklık 95-100 derece diyorlar doğru mudur?

3)Biryerde okumuştum arkadaş:
"laptoplarda masaüstü pcler kadar detaylı soğutma sistemi olmadığından laptop işlemcileri yüksek sıcaklıklara (90-100) dayanıklıdır."
diyordu sizce doğru mu?

4)80-85 derece arası sıcaklıklarda uzun süre (2-3 saat) oyun oynamak laptopa zarar verir mi?

5) Yüksek sıcaklıklar işlemcinin ömrünü azaltır mı?

Sorularımı yanıtlarsanız sevinirim.
 


ANIL

ANIL

Admin
Hayırlı olsun. Sorularını cevaplayayım...

1-Havanın aşırı sıcak olduğunu düşünürsek normal bu değerler.
2-3-100 dereceyi gördüğünde cihaz kendini kapatır zaten.
4-Laptoptan çok pile zarar verebilir. Pilin ısınmamasına dikkat etmelisin.
5-Tabiki sıcaklık notebook için iyi değildir. Ne kadar ısı az olursa o kadar performans alırsın.
 
  • Beğen
Tepkiler: kaan48300
kaan48300

kaan48300

Üye
    Konu Sahibi
Çok teşekkürler bu değerler kafamı kurcalıyordu aydınlattığın için sağol.
 

anadolumm

Üye
Notebook fanı 1 senede baya bi tozlanmıştı. PES 2012 oynnarken sıcaklığı 100 dereceye kadar çıkıyordu. Fanı temizlettim, daha doğrusu temizletemedim çünkü fan kısmını açamadık. Sadece hava tuttuk ve o bile çok faydalı oldu. Şimdi PES 2012'de bir maç oynayıp çıkıyorum en fazla 60 derece oluyor. Yatak üzerinde vs fazla kullanma, çabuk tozlanır ve daha çok ısınır. Masa üzerinde kullan. Hayırlı olsun bu arada :)
 
kaan48300

kaan48300

Üye
    Konu Sahibi
Notebook fanı 1 senede baya bi tozlanmıştı. PES 2012 oynnarken sıcaklığı 100 dereceye kadar çıkıyordu. Fanı temizlettim, daha doğrusu temizletemedim çünkü fan kısmını açamadık. Sadece hava tuttuk ve o bile çok faydalı oldu. Şimdi PES 2012'de bir maç oynayıp çıkıyorum en fazla 60 derece oluyor. Yatak üzerinde vs fazla kullanma, çabuk tozlanır ve daha çok ısınır. Masa üzerinde kullan. Hayırlı olsun bu arada :)

Sağol.Tavsiyeni dikkate alıcağım.
;)
 
eZeL634

eZeL634

Üye
Laptopunda oyun oynamanı tavsiye etmiyorum ekran kartına asırı derecede zararı var, kendi laptopumla oyun oynamadıgım halde 6 ayda bir acıp fanını kompressorler temızlıyorum, ama duzenlı bır sekılde oynarsan birde koydugun zemınde onemlı, sıkıntı olacagını sanmıyorum eskı laptopumu yakmıstım öyle ölü fiyata satmak zorunda kaldım.
 

MaxipmaN

Üye
en iyisi iyi bi soğutucu yoksa bulaşmamak lazım
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


Üst Alt