Kuş Gribi şimdi De İzmire Sıçradı

Sponsorlu Bağlantılar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Haberci

Haberci

Üye
    Konu Sahibi
Kuş Gribi şimdi De İzmire Sıçradı
İzmir'in Bayındır İlçesi'nde, kuş gribi şüphesiyle 2 tavuk ve 1 güvercinden alınan numunelerde kuş gribi virüsü bulununca tavuklarla temas eden 3 kişi tedavi altına alındı.
10 Ocak 2006 15:30
<div align="center"></div>
İzmir&#39;in Bayındır İlçesi&#39;nde, kuş gribi şüphesiyle 2 tavuk ve 1 güvercinden alınan numunelerin pozitif çıktığı bildirildi.İzmir Valiliği&#39;nden yapılan yazılı açıklamada, Bornova Veteriner Kontrol Araştırma Enstitüsü Müdürlüğü&#39;ne incelenmek üzere 100 numune gönderildiği, Bayındır Demircilik Mahallesi&#39;nden dün enstitüye gönderilen 2 tavuk ile 1 güvercinden alınan numunelerin ilk incelemelerinde sonuçların pozitif çıktığının tespit edildiği kaydedildi.



Açıklamada, şöyle denildi:
&#39;&#39;Bu bölgedeki hayvanlarla temas ettiği düşünülen 3 vatandaşımız
tedbiren gözlem altında tutulmakta, tetkikleri sürmektedir.
Vatandaşlarda kuş gribini düşündürecek klinik tablo tespit
edilmemiştir. İlçede tedbiren hayvan hareketleri kontrol altına
alınmış, dezenfeksiyon işlemleri başlatılmıştır. Kati raporun da
pozitif çıkması halinde, 3285 sayılı Hayvan Sağlığı Zabıtası Kanunu
çerçevesinde bölge karantinaya alınacaktır.&#39;&#39;



Kuş gribi hastalığının kanatlı hayvanları etkilemekle beraber insan sağlığını da tehdit eder boyuta ulaştığı ifade edilen açıklamada, şöyle devam edildi: &#39;&#39;Bulaşma, hasta hayvanlarla sağlıklı hayvanların teması ve
bunlarla insanların teması sonucu oluşmaktadır. Hastalıkla mücadelede
en önemli faktör, bulaşmanın halkalarını ortadan kaldırmaktır.
Dolayısıyla kümes hayvanlarının diğer hasta hayvanlarla veya kuşlarla
temasının engellenmesi gerekmektedir. Alınan tüm önlemlere rağmen
hastalık şüphesi olan hayvanlarla temas etmiş kişilerin sağlıklarıyla
ilgili şüpheli durumlarda en yakın sağlık kuruluşuna başvurmaları
gerekmektedir.&#39;&#39;



Açıklamada, İzmir Valiliği, İl Tarım ve İl Sağlık müdürlükleri
bünyesinde kriz masaları oluşturulduğu bildirildi.
İzmir Valiliği Kriz Yönetim Merkezi&#39;ne &#39;&#39;489 67 67&#39;&#39;, İl Tarım
Müdürlüğü Kriz Masası&#39;na &#39;&#39;462 24 93, 435 10 01-02-03-04&#39;&#39;, İl Sağlık
Müdürlüğü Kriz Masası&#39;na ise &#39;&#39;483 31 02, 441 81 11 (dahili 246)&#39;&#39;
numaralı telefonlardan ulaşılabileceği kaydedildi.



aa
 


dark_akhyls

Üye
bence çok dikkatli olunmalı bu konuda zaten yapılan çalışmalar bu konunun hassasiyetini belirtir durumda.... haber için teşekkrüler...
 

tofy

Üye
evet işte en son bunu duydum artık dikkatli olmamamız şart oldu
asıl sorun kuşların ülkemize göçü başlayacak ve uzun kalacaklar bu durumda çok sakınca doğurabilir diye düşünüyorum şu varki eskiden kuşlara sıcak bakarken şimdi kaçar olduk bugün yolda gördüm insanlar kuş gördümü kaçışıyor
 
ABC

ABC

Üye
wallaha butun yurdu sard&#305; melet aman arkadaslar vallaha dikkat edelim
 
kikaksk

kikaksk

Üye
alllah hepimizi korusun ...daha ne denebilir ki...
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Benzer Konular

Cevap
0
Görüntüleme
403
Cevap
2
Görüntüleme
508
hikmet366
Cevap
0
Görüntüleme
768
hikmet366
Cevap
0
Görüntüleme
481
***BlackrosE***
Cevap
0
Görüntüleme
1K
***BlackrosE***


Üst Alt