istersensor
Üye
Kur'an'ı Kerim Satın Alınırmı ?
ilk önce satın almanın ne demek olduğunu tekrarlıyalım ;
1. bir mal veya hizmeti bedeli karşılığında edinmek, almak.
2. bedel karşılığı sahip olmak.
3.para vererek sahip olmak.
4. para üzerinden emek değiş tokuşu.
vs. vs. vs.
evet değerli arkadaşlar şimdi söz konusu kutsal bir kitap olunca akıllarda elbette soru işaretleri kalıyor ..
* kütüp haneye gidiyorum Kur'an'ı Kerim istiyorum Adam bana Kur'an'ı Kerim veriyor bende para veriyorum, bu satın almak değilmidir?
* ya hocam hediye denen Şey ne kadar doğru ? sonuçta para vermeden alamıyorum, Kur'an'ı Kerim i satın almış olmuyomuyum?
******* VS. .VS.
birincisi arkadaşlar kütüphneyi ele alalım ;
öncelikle bir şeyi satmak için sahibi veya patentli (izinli olmak) lazım ..
peki kütüp haneci kitabın sahibimidir.. hayır değildir .. o halde satamaz
patenti varmı .. hayır .. o halde satamaz ..
peki nasıl oluyorda kütüphaneden para vermeden alamıyoruz ..
satın almak ;
satın almanın ne olduğunu yazmıştık ..
Kur'an'ı Kerim i satın almak demek o na sahip olmak demek .. sahibini değiştirmek demek .. o halde satın alamayız .. çünkü o nun bir sahibi ve ebedi koruyucusu var zaten .. AYETLERLEDE SABİT ..
Hımmmm
öyleyse
satın alıp satamıyorsak .. ne yapalım bu meseleyi ..
asrın alimlerinde hemen cevap geliyor .. YILLLLLAAAAR ÖNCE
1. . Kur'an'ı Kerim i kütüp haneci size hediye eder sizde ona para hediye (hibe) edersiniz ..
2. . Kur'an'ı Kerim i sizin için hazır hale kadar getirilene kadar ki emek lerin karşılığını verirsiniz.. â çünkü kitap basmak cilt yapmak mürekkebiyle cihazıyla bir masraf çıkarır..
FAZLA UZATMAYA GREK YOK .. KISA VE ÖZ OLSUN
şimdi ;
evet ne anladık
Kur'an'ı Kerim satın alınamaz satılamaz çümkü sahibi değiliz sahibi olamayız ..
peki verdiğimiz ücret ..
ya hediye (hibe) ederiz
yada emeklerinin karşılığını veririz..
SAYGILAR
----------Eklendi @ 14:37:18 ---------- Yazıldı @ 13:57:34 ----------
m*rat aksu sordu ;
peki kütüphanecinin üzerine attığı kâr oranı ? helal mifdir ?
cevap ;
ona tam olarak kâr diyemeyiz .. hizmet bedeli olarak adlandırmak daha doğrudur ..
kitabı ciltlemek ,yazdırmak ,kağıt matbaa vs. kargo ,yol parası gibi ücretlere hitap edilir o kâr payı dediğiniz şey ..
yok sa biliyorsunuz ki Kur'anı Kerim üzerinden menfaat ancak manevidir maddi söz konusu değildir..
sonuç olarak ;
zaten o işleme kâr diyemeyiz .. hizmet bedeli ..
1. bir mal veya hizmeti bedeli karşılığında edinmek, almak.
2. bedel karşılığı sahip olmak.
3.para vererek sahip olmak.
4. para üzerinden emek değiş tokuşu.
vs. vs. vs.
evet değerli arkadaşlar şimdi söz konusu kutsal bir kitap olunca akıllarda elbette soru işaretleri kalıyor ..
* kütüp haneye gidiyorum Kur'an'ı Kerim istiyorum Adam bana Kur'an'ı Kerim veriyor bende para veriyorum, bu satın almak değilmidir?
* ya hocam hediye denen Şey ne kadar doğru ? sonuçta para vermeden alamıyorum, Kur'an'ı Kerim i satın almış olmuyomuyum?
******* VS. .VS.
birincisi arkadaşlar kütüphneyi ele alalım ;
öncelikle bir şeyi satmak için sahibi veya patentli (izinli olmak) lazım ..
peki kütüp haneci kitabın sahibimidir.. hayır değildir .. o halde satamaz
patenti varmı .. hayır .. o halde satamaz ..
peki nasıl oluyorda kütüphaneden para vermeden alamıyoruz ..
satın almak ;
satın almanın ne olduğunu yazmıştık ..
Kur'an'ı Kerim i satın almak demek o na sahip olmak demek .. sahibini değiştirmek demek .. o halde satın alamayız .. çünkü o nun bir sahibi ve ebedi koruyucusu var zaten .. AYETLERLEDE SABİT ..
Hımmmm
öyleyse
satın alıp satamıyorsak .. ne yapalım bu meseleyi ..
asrın alimlerinde hemen cevap geliyor .. YILLLLLAAAAR ÖNCE
1. . Kur'an'ı Kerim i kütüp haneci size hediye eder sizde ona para hediye (hibe) edersiniz ..
2. . Kur'an'ı Kerim i sizin için hazır hale kadar getirilene kadar ki emek lerin karşılığını verirsiniz.. â çünkü kitap basmak cilt yapmak mürekkebiyle cihazıyla bir masraf çıkarır..
FAZLA UZATMAYA GREK YOK .. KISA VE ÖZ OLSUN
şimdi ;
evet ne anladık
Kur'an'ı Kerim satın alınamaz satılamaz çümkü sahibi değiliz sahibi olamayız ..
peki verdiğimiz ücret ..
ya hediye (hibe) ederiz
yada emeklerinin karşılığını veririz..
SAYGILAR
----------Eklendi @ 14:37:18 ---------- Yazıldı @ 13:57:34 ----------
m*rat aksu sordu ;
peki kütüphanecinin üzerine attığı kâr oranı ? helal mifdir ?
cevap ;
ona tam olarak kâr diyemeyiz .. hizmet bedeli olarak adlandırmak daha doğrudur ..
kitabı ciltlemek ,yazdırmak ,kağıt matbaa vs. kargo ,yol parası gibi ücretlere hitap edilir o kâr payı dediğiniz şey ..
yok sa biliyorsunuz ki Kur'anı Kerim üzerinden menfaat ancak manevidir maddi söz konusu değildir..
sonuç olarak ;
zaten o işleme kâr diyemeyiz .. hizmet bedeli ..
