Küçük Şeyler Marifetleriyle Büyükleri Kıskandırıyor

Sponsorlu Bağlantılar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
El~PisToLeRo

El~PisToLeRo

Üye
    Konu Sahibi
Küçük Şeyler Marifetleriyle Büyükleri Kıskandırıyor



Tüketim toplumunun her şeyi çabucak harcamasına alıştığımız bugünlerde mikroçiplerle yönetilen çağımız otomobillerde de yeni bir devrimin peşinde.
Atmosferik büyük motorların hayatımızdan çıktığı dönemler bayağı geride kaldı. Hatta turbolu motorlarda artık çok konuşulmuyor. Şimdilerde kendi deyimimle sinek motorlar piyasaya girmeye hazırlanıyor.

Bu küçük motorlardan yüksek tork ve yüksek güç elde etme fikri kimden çıktı bilmiyorum; ama yakıt ekonomisinin önemli olduğu ve doğal kaynakların artık azalmaya başladığını da düşünürsek mantıklı bir yaklaşım diye düşünüyorum.

Bu sinek motorların şimdilerde Fiat’ında ilgisini çektiğini görünce hemen merceklerimizi yeni Punto Twinair’e çevirdik. Bu küçük otomobil 0,9 motor hacmine sahip yani (875cc).






Oldukça başarılı ve sesiz bir çalışma düzeni olan bu motor bakalım kendinden bekleneni verebilecek mi?

İlk kullandığımızda açıkçası ön yargıyla yanaştığımız ve acaba motosikletler gibi yüksek devirde bağıran ve karoserinden dolayı hantal olabileceğini düşündüğümüz bu araç, bizi yanıltmaya ilk vitesten başladı. 6 ileri düz vites seçeneğiyle sunulan bu araç, 5500d/d’de 85 hp güç üretirken 2000d/d ‘de 145 Nm Tork elde etmesi ve aktarma organlarının iyi çalışması bizi gerçekten etkiledi. Üstelik bu gücünü sadece 85 kg olan bu küçük motorla üretebilmesi İtalyanların bizi yine şaşırtmasıyla sonuçlandı.






Hem güçlü hem de Euro 6 emisyon değerlerini karşılaması ve bu 2 silindirli 8 Supaplı motorun bu kadar marifetli olması, ileride üretilen araçların hangi motorlarla karşımıza çıkacağının tüyosunu veriyor. Ağırlık olarak 1075 kg olan ve bu turbolu motor sayesinde yüzde 30 yakıt tasarrufu sağlayan Punto Twinair 100 km de şehir dışında 3.8 LT yakıt harcarken şehir içinde 4.9LT’ye kadar çıkıyor. Benzinli bir araç için gerçekten de çok ideal değerler elde ettiğimiz Twinair ortalama 4.2 yakıt tüketimiyle dizel araç almak isteyenlerin karşısında ciddi bir alternatif olarak duruyor. Üstelik düşük karbondioksit değerlerine sahip (98g/km CO2) bu minik motor maksimum 172 km hız yaparken 0 dan 100km yede 12.7 saniyede çıkıyor. Kısaca Fiat bize Punto Twinair’de şunu söylüyor. Boyutların hiçbir önemi yok…

Aslında biz otomobilcilerin bu yeni teknolojilerle ilgili aklına takılan bazı soru işaretleri de var. Bildiğiniz gibi performansa çok önem verdiğimiz bir gerçek. Tabi ki de bunun yanında uzun ömürlü ve dayanıklı bir motoru da isteriz. Acaba Twinair bu yüksek basınç altında çalışan minik motoruyla ne kadar dayanıklı bir yapıya sahip olacak? Çabuk deforme olma riski nedir? Bu soruların cevabını ileride göreceğiz. Şimdilik size tavsiyem 1000cc’yi geçmeyen (küçük güçlü) motorlara kendinizi alıştırın.




Emre KILIÇ / Otomotiv Sektörü

- - - Eklendi - - -









 


Mad EagLe

Mad EagLe

Üye
Devir ekonomi devri heleki dünyanın en pahalı yakıtını her ay katlanan zamlarla kullandığımızı düşünürsek ve büyük motorlu araçların vergi giderlerini göz önüne aldığımızda bu araçların cazibesi artıyor.
 
El~PisToLeRo

El~PisToLeRo

Üye
    Konu Sahibi
Devir ekonomi devri heleki dünyanın en pahalı yakıtını her ay katlanan zamlarla kullandığımızı düşünürsek ve biliyorsunuzki büyük motorlu araçların vergi giderlerini göz önüne aldığımızda bu araçların cazibesi artıyor.


Ekonomik olmasının yanında peformans da çok iyi gibi gözüküyor aracı çok övmüsler performans ve yakıt tasarrufu konusunda.
 
Mad EagLe

Mad EagLe

Üye
Ekonomik olmasının yanında peformans da çok iyi gibi gözüküyor aracı çok övmüsler performans ve yakıt tasarrufu konusunda.

evet yeni sistem bir motor ve beygiri 85 yani az değil zaten aracın hızına etki eden en önemli faktörlerden biri hatta en önemlisi diyebiliriz kasada hafif zaten çok ağır değil zaten motor küçük olduğu için parçalarıda ucuz olacaktır bence bu çok iyi.
 
El~PisToLeRo

El~PisToLeRo

Üye
    Konu Sahibi


evet yeni sistem bir motor ve beygiri 85 yani az değil zaten aracın hızına etki eden en önemli faktörlerden biri hatta en önemlisi diyebiliriz kasada hafif zaten çok ağır değil zaten motor küçük olduğu için parçalarıda ucuz olacaktır bence bu çok iyi.

İlk etapda anahtar teslim fiyatı yüksek olabilir ama ilerde yaygınlasırsa diger markaların da katılımıyla iyi yerlere gelebilir bu teknoloji.
Motor 85 kilogrammıs sanırım ama klasik punto ile aynı gövde ve aksamlar kullanılmıs bu yüzden araç 1000 kg üzerinde.
Gövde biraz daha iyilsetirlirse agırlık olarak yakıt tasarrufu daha da artar..
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


Üst Alt