kök hücresi kelliğe çözüm olacak

Sponsorlu Bağlantılar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

tofy

Üye
    Konu Sahibi
kök hücresi kelliğe çözüm olacak
Kanada Ottowa Hastanesi'nde embriyonik kök hücreyle deri üzerinde araştırmalar yapan Türk bilim adamı Prof. Dr. Kürşad Türkmen, saçlı deri üretmeyi başardı.


Antalya'daki Hematoloji Kongresi'nde Prof. Dr. Türkmen, dünya nüfusunun yaşlandığına ve yaşlılığın neden olduğu hastalıkların arttığına dikkat çekerek embriyonik kök hücre araştırmalarının büyük önem taşıdığını söyledi.

Türkmen, ''embriyonik kök hücre araştırmaları, yaşlanan dünyada sağlıklı yaşayabilmek için doku yenilemesi anlamına geliyor. Henüz araştırma aşamasındaki bu çalışmalarda hayvanlarda çok iyi sonuçlar alınıyor. Ancak bu tedavilerin insanlara uygulanabilmesi için uzun yıllara ihtiyaç var'' dedi.

Embriyonik hücreden tüm vücut dokularının üretilebildiğini belirten Türkmen, bu hücrelerin yıllar sonra diyabet, parkinson, kalp kası yetersizlikleri ve MS hastalıklarının tedavileri için umut olduğunu söyledi.

Yeni deri hücreleri

Kendi başkanlığında bir grup bilim adamının Kanada'da çalışmalara devam ettiğini dile getiren Türkmen, "embriyodan elde edilen kök hücreleri, laboratuvar ortamında yeni deri hücrelerine dönüşüyor" dedi.

Ağır yanıkların ve ayaklardaki diyabet yanıklarının tedavisini amaçladıklarını belirten Türkmen, aynı yöntemle saçlı deri ürettiklerini de dile getirdi.

Yöntemi farelerde denediklerini ve başarı sağladıklarını vurgulayan Türkmen, çalışmanın daha sonra maymunlarda deneneceğini, gerekli izin ve denetimlerin ardından yıllar sonra tedavi amacıyla kullanılabileceğini kaydetti.

Bu yöntemle, diyabet yaraları ile ağır yanık izlerinin laboratuvar ortamında üretilmiş yeni deri hücreleriyle tedavi edilebileceğini ve hastalarda iz kalmayacağını vurgulayan Türkmen, saçlı deri ile de kelliğe çözüm olunabileceğini sözlerine ekledi.
kaynak:cnntürk
 


pskolojik maynağ

pskolojik maynağ

Üye
annemde MS hastası anlaşılan biz bi yararını göremicez:(
paylaşım için tşk
 

tofy

Üye
    Konu Sahibi
embriyonik hücreden tüm vücut dokularının üretilebildiğini belirten Türkmen, bu hücrelerin yıllar sonra diyabet, parkinson, kalp kası yetersizlikleri ve MS hastalıklarının tedavileri için umut olduğunu söyledi.


burayı atlamışsın sanırım , muhakkak bunu yazdıklarına göre umarım biran önce başarırlar.

çok geçmiş olsun bu arada çok üzüldüm
 

perfectlover

Üye
jöly, yengene üzüldüm. Allah'tan acil şifa diliyorum.
Son yıllarda bir MS hastalığıdır gidiyor. 5 sene öncesine kadar adını duymadığımız bu hastalık, yeni mi ortaya çıktı yoksa daha önceden vardı da isimlendirilememiş miydi? Allah, tüm hastalara acil şifalar versin. Tıp adamlarının bir an önce hastalıklara çareler bulmasını diliyorum.
 
pskolojik maynağ

pskolojik maynağ

Üye
İlginize tşk ederim arkadaşlar
jöly, yengene üzüldüm. Allah'tan acil şifa diliyorum.
Son yıllarda bir MS hastalığıdır gidiyor. 5 sene öncesine kadar adını duymadığımız bu hastalık, yeni mi ortaya çıktı yoksa daha önceden vardı da isimlendirilememiş miydi? Allah, tüm hastalara acil şifalar versin. Tıp adamlarının bir an önce hastalıklara çareler bulmasını diliyorum.
Eskiden belli olan hastalıkmı bilmiyorum zaten ama özel hastanelerde bile kesin teşhis konamıyor bunun yüzünden birçok doktor bel fıtığı diye hastaları ameliyata almış halen yüzlerce yanlış tedavi alan hastalar bulunmakda ms hastalarına şu an copaxone isimli iğne veriliyor
İsrailden getirilen bu iğne zaten çözüm değil sadece hastalığın ilerlemesine engel oluyo
İçinde 30 adet iğne bulunuyor günlük birtane farklı bölgelerden vurunmakda şu an ömür boyu kullanılacak denildi
Allah sigortası olmayanlara yardımcı olsun 1 kutusu 1.5 milyar
Tüm hastalara acil şifalar...
 
irun

irun

Üye
bu hastalıkta doğru teşhisi koymak bile önemliymiş, en azından neyle karşı karşıya olduğunuzu biliyosunuz. pek bilinen bişey olmadığı için yanlış tedaviye maruz kalan bir sürü insan varmış..
psikonun annesine, jölynin yengesine ve tüm bu hastalığı çekenlere Allah'tan acil şifalar diliyorum, hepsine geçmiş olsun..
 

perfectlover

Üye
İlginize tşk ederim arkadaşlar

Eskiden belli olan hastalıkmı bilmiyorum zaten ama özel hastanelerde bile kesin teşhis konamıyor bunun yüzünden birçok doktor bel fıtığı diye hastaları ameliyata almış halen yüzlerce yanlış tedavi alan hastalar bulunmakda ms hastalarına şu an copaxone isimli iğne veriliyor
İsrailden getirilen bu iğne zaten çözüm değil sadece hastalığın ilerlemesine engel oluyo
İçinde 30 adet iğne bulunuyor günlük birtane farklı bölgelerden vurunmakda şu an ömür boyu kullanılacak denildi
Allah sigortası olmayanlara yardımcı olsun 1 kutusu 1.5 milyar
Tüm hastalara acil şifalar...

Ne diyorsun? 1,5 milyar mı? Aylık 1,5 milyardan yıllık 18 milyar. Bir insanın 35 yaşında bu hastalığa yakalandığını ve 70 yaşına kadar yaşadığını varsayarsak 35 x 18 milyar = 630 milyar. Buna enflasyondan kaynaklanan artışları da katarsak 1 trilyona yakın bir para. Ve sonucunda kesin tedavi yok. Yalnızca hastalığın ilerlemesine engel olmak için yapılacak harcama bu. Ya bu nasıl bir hastalıkmış yahu? İsrail'in nasıl zengin olduğu konusu ise tamamen ayrı tartışılması gereken bir konu. Acaba bu hastalığın tedavisini buldular da, ayda 1.5 milyar havadan kazanmak işlerine mi geliyor?
Allah, acil şifalar versin.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


Üst Alt