Kedinizin Rahat Etmesi İçin

Sponsorlu Bağlantılar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Praetor

Praetor

Emekli Yönetici
    Konu Sahibi
Kedinizin Rahat Etmesi İçin
Kedinizin Rahat Etmesini İstiyorsanız...​
Beslenme köşesi
Kediler beslenirken biraz ortaya saçmayı sevdikleri için, mama kaplarını yıkanabilir bir muşambanın ya da örtünün üzerine koymak akıllıca olabilir. Kuru mama için bir kap, Konserve mama için bir kap ve su için de biraz daha büyükçe bir kap yeterli olacaktır. Mama ya da su kaplarının zemine sabit olması iyi olabilir, böylece küçük yaramazların mama kaplarını oraya buraya sürüklemelerinin önüne geçilmiş olur. Bazı plastik mama kaplarında temas amacıyla mama kabının taban kısmı lastik ile desteklenmiştir.
Uyku ve dinlenme köşesi
Kediler yaşamlarının yaklaşık %60'ını uyuyarak ya da uyuklayarak geçirirler. Bu sebeple rahat, sıcak bir uyku köşesi küçük dostunuz için gerekliliklerin başında gelir. Pelüş kaplı rahat delikleri ya da yumuşak dokumalı yatakları bu yüzden çok severler. Aynı şekilde karton ya da ahşaptan, evde yapılmış, içi tüysüz halı ile döşenmiş ve içerisine kedinizin hoşuna gidecek yumuşak bir minder konmuş kulübecikler de en değerli köşeleri olabilir. Genelde kedicikler daire şeklinde yuvarlak girişlerden hoşlanırlar. Bir çok kedi şekerleme yapmak için biraz yükseğe yerleştirilmiş bölgeleri tercih eder, bu yüzden eski bir halı ya da kilim parçası ile kaplanmış pencere önü bankları da uygun bir köşe olabilir.
Kedi kumunda dikkat edilmesi gerekenler
Sert plastikten, içi 5 cm. derinliğinde kedi kumu ile doldurulmuş yeterli büyüklükte bir kap işinizi görecektir. Burada dikkat etmeniz gereken şey, kabın yeterli derinlikte olmasıdır, böylece kediniz kumu kazarken ve eşelerken kumun etrafa yayılması önlenecektir. Bunun için en pratiği üstü kapalı kedi tuvaletleridir. Böylece etrafa koku yayılması önlenir ve kediniz içeride meşgulken izleniyormuş endişesine kapılmaz. Ne de olsa kediler bundan rahatsız olurlar.
Tuvaleti, kedinizin her zaman ulaşabileceği kolay bir yerde olmalıdır. Ama bundan daha da önemlisi her zaman temiz olmasına gayret gösterilmelidir. Plastik bir kürek yardımıyla kirlenmiş kısımları hergün atmalı, daha da iyisi atılan bölümlerin yerine taze temiz kum eklenmelidir. Haftada bir olmak üzere tuvalet kabı sıcak ve basınçlı duş suyu ile komple temizlenmelidir. Dezenfeksiyon sıvısı kullanmamanız iyi olur. Bunun kalıcı kokusu koku alma duyusu çok hassas olan kediciğiniz için itici olabilir. Kediler temizliğe çok düşkün hayvanlardır ve eğer kum kabını temizleyi unutursanız, ev içerisinde başka alternatifler arayabileceklerdir (örneğin çiçek saksıları veya gizli bir oda köşesi).
 


Salih Baba™

Salih Baba™

Üye
İnsanın kedi olası geliyo.....:D
 
Praetor

Praetor

Emekli Yönetici
    Konu Sahibi
Kedi olacağına besle bence bir tane.
Muhteşem bir zevk!..
 
Salih Baba™

Salih Baba™

Üye
Evde muhabbet kuşu var bilmiyorum anlaşabilirler mi....:)
 
Catty

Catty

Emekli Yönetici
Salih Baba™;1268336' Alıntı:
İnsanın kedi olası geliyo.....:D

:ehe bazen bende sincap olup daldan dala atlamak isterim.:D
 
Praetor

Praetor

Emekli Yönetici
    Konu Sahibi
Salih Baba™;1269329' Alıntı:
Evde muhabbet kuşu var bilmiyorum anlaşabilirler mi....:)
Ömürleri kısa olur zaten muhabbet kuşlarının :islik
 

Solamente

Üye
Ömürleri kısa olur zaten muhabbet kuşlarının :islik


Ben köpek beslemek istiyorum annem izin vermiyor evde köpek olurmu :@ namaz kılıyorum ben diye . :( Veteriner bir abi var müşterim onun 2 tane muhabbet kuşu varmış 11 yaşında nasıl kısa ömürlüler yaa :( bakmasını bilmek gerek desek ;)
 
Praetor

Praetor

Emekli Yönetici
    Konu Sahibi
:sinir
 
Salih Baba™

Salih Baba™

Üye
Ömürleri kısa olur zaten muhabbet kuşlarının :islik
:agla:agla:agla 3 yıldır bizde genelde 9 yıl felan yaşarlarmış bende ona cok bağlandım Allah Gecinden Versin:(
Senin kedide pek yaşlı duruyor bir Albümünde görmüştüm:islik
:islik:islik

--------------- Ekleme ---------------

Ben köpek beslemek istiyorum annem izin vermiyor evde köpek olurmu :@ namaz kılıyorum ben diye . :( Veteriner bir abi var müşterim onun 2 tane muhabbet kuşu varmış 11 yaşında nasıl kısa ömürlüler yaa :( bakmasını bilmek gerek desek ;)

Bu Haber güzeldi işte:coold::coold::):):heyo::heyo:
Hatta bir Rivayete göre Kedilerden Fazla Yaşıyorlarmış:ehe:ehe


--------------- Ekleme ---------------

:ehe bazen bende sincap olup daldan dala atlamak isterim.:D

:kop::kop:
 
Pure Life

Pure Life

Üye
Benim bir kedim vardı yaklaşık bir ay oluyor gideli arkadaşım onu öyle bir şımartmıştıkı bu yaşıma kadar kedi beslememe kedileri çok sevmeme ragmen hayatımda nefret ettigim ilk kedi o oldu.:@
 

Solamente

Üye
yavrummm gittimi senin kedi aman iyi olmuş alerji yapıyordu zaten sana hem sen ilgilenme kedilerle falan BENİ SEV :ehe
 

Lion's Claw

Zamanında benim de bir kedim vardı...:(
 
00akvaryum00

00akvaryum00

Üye
Kedi bende bakıyordum ama kaçmışlardı benden :D
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


Üst Alt