Karbondioksiti elektrik ve hidrojen yakıtına dönüştüren yeni bir yöntem geliştirildi

Sponsorlu Bağlantılar

  • 20 Nisan 2019
  • 34 Okunma
  • 0 Cevap

  1. Sponsorlu Bağlantılar

    Dünyayı bu yüzyılda 1,5 ° C’den fazla ısınmadan koruma hedefine ulaşmak istiyorsak, karbondioksit salınımlarımızı azaltmak yeterli olmayacaktır. Aynı zamanda aktif olarak atmosferden de temizlememiz gerekiyor. Okyanusun doğal bir karbon havuzu olma rolünden ilham alan Ulsan Ulusal Bilim ve Teknoloji Enstitüsü’nün (UNIST) ve Georgia Tech’in araştırmacıları CO2’yi emen, elektrik ve kullanılabilir hidrojen yakıtı üreten yeni bir sistem geliştirdiler. Üç yıl önce de araştırmacılar, havadan CO2‘yi yakalayarak metanole dönüştürmüşlerdi.

    Takımın bir Hibrit Na-CO2 Sistemi dediği yeni cihaz, temelde büyük bir sıvı batarya. Bir sodyum metal anot organik bir elektrolit içerisine yerleştirilir, katot ise sulu bir çözeltide bulunur. İki sıvı, bir sodyum Süper İyonik İletken (NASICON) membranı ile ayrılır.

    Sulu elektrolite CO2 enjekte edildiğinde, katot ile reaksiyona girerek çözeltiyi daha asidik hale getirir, bu da elektrik üretir ve hidrojen oluşturur. Ekip testlerde, %50 CO2 dönüşüm verimliliğini bildirirken, sistem elektrotlara zarar vermeden 1000 saatten fazla çalışacak kadar kararlıydı. Diğer tasarımlardan farklı olarak, normal çalışma sırasında herhangi bir CO2’yi gaz olarak salmaz.

    Karbon yakalama, küresel ısınma ile mücadelede ilgi gören yöntem

    Araştırmanın lideri Profesör Guntae Kim, “Karbon yakalama, kullanım ve tecrit (CCUS) teknolojileri, son zamanlarda küresel iklim değişikliğiyle mücadelede bir yol sağlama konusunda büyük ilgi gördü. Bu teknolojinin anahtarı, kimyasal olarak stabil CO2 moleküllerinin diğer maddelere kolay dönüşümüdür. Yeni sistemimiz bu sorunu CO2 çözünme mekanizmasıyla çözmüştür.” dedi.

    Bu teknolojilerin büyük ölçeklerde büyük bir etkiye sahip olacağı pratik olup olmayacağı henüz görülmedi. Climeworks’in doğrudan hava yakalama sistemi şu anda en umut verici olanlardan biri, ancak yılda yalnızca 150 ton CO2 çıkardığı zaman (atmosfere yıllık salınan 40 milyar tona kıyasla), batan bir gemiden bardakla su tahliye etmeye benziyor.

    Ancak ekip, yeni tasarımın her bileşeninde iyileştirmeye hala yer olduğunu söylüyor. Sistemin hidrojen arabalarına güç vermek için kullanılabilecek yenilenebilir elektrik ve hidrojen yakıtı üretme kabiliyeti olabileceğini belirtiyorlar .

    Yazar: Ekrem Kuşan
     


    Yazan: eren3271

    Sponsorlu Bağlantılar
    Mobil cihaz ile gönderdi

Hızlı Cevapla

Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...
25/05/2019 - 20:08