İşte yeni Audi A6 Allroad Quattro

Sponsorlu Bağlantılar

jöly

Üye
    Konu Sahibi
İşte yeni Audi A6 Allroad Quattro



İlk olarak 2000 yılında tanıtılan ve uluslararası alanda hemen hemen hiç rakibi olmayan bir konsepte sahip A6 Allroad quattro�nun yeni nesli Türkiye�de satışa sunuldu. 99 bin Euro�dan başlayan anahtar teslim satış fiyatıyla ülkemizde satışa sunulan Audi A6 Allroad quattro�dan yılsonuna kadar yaklaşık 40 adet satılması hedefleniyor.
Doğuş Otomotiv-Audi, Alman üreticinin patentli dört tekerlekten çekiş sisteminin her türlü yol şartlarına uyumlu hale getirilmiş A6 Avant karoser tipiyle bütünleşmesini temsil eden A6 Allroad quattro modelini 99.780 Euro ile 139.328 Euro arasında değişen anahtar teslim başlangıç fiyatlarıyla Türkiye�de satışa sundu. İkisi dizel olmak üzere toplam dört motor seçeneğiyle satışa sunulan A6 Allroad quattro modellerinde hem manuel hem de Tiptronic şanzıman seçeneği tercih edilebiliyor.
A6 Allroad quattro�nun baz donanımlı versiyonlarında bile alüminyum tavan ve kapı içi çıtaları, far yıkama sistemi, off-road taban koruması, alüminyum cam çerçeveleri, ısıtmalı ön koltuklar, Klima plus, MMI, 6 CD değiştirilicili müzik sistemi, ABS, EBD, EDL (Elektronik Diferansiyel Kilidi), ESP, hız sabitleme sistemi, ön ve arka optik park destek sistemi, sürücü ve ön yolcu hava yastıkları, yan hava yastıkları, ön ve arka yolcular için Sideguard yan hava yastığı sistemi, adaptif havalı süspansiyon, yağmur sensörü, ön ve arka sis farları, 225/55 ebatlarında lastikler ve 17 inçlik 7 kollu tasarımlı alaşım jantlar standart olarak sunuluyor.
TASARIM VE BOYUTLAR

Yeni A6 allroad quattro�nun dış tasarımı, Audi A6 Avant�la benzer tasarım diline sahip olsa da yapılan etkili değişimlerle farklı bir çizginin elde edilebilmesi sağlanmış. Audi tasarımcıları, yeni A6 allroad quattro için artık Audi�yle birlikte anılan single frame radyatör ızgarasında bazı değişiklikler yapmayı ihmal etmemişler. Örneğin yekpare ızgaranın içine adapte edilen plakalık, yeni modellerde adeta havada asılı gibi görünecek biçimde entegre edilmiş. Diğer tasarım özellikleri arasında dikey ızgara barları üzerinde yer alan krom plakalı şeritler, yeni tasarlanmış tamponlar (standart olarak kontrast renkte veya opsiyonel olarak aracın renginde mat bir şekilde boyanmış) ve özellikle daha geniş bir görüş imkanı sağlayan genişletilmiş dış aynalar yer alıyor. Profilden bakıldığında gövdenin standart A6 Avant modellerinden farklı olarak daha uzamış gibi görünmesinin arkasında ise güçlü omuz çizgisinin dinamik yükselişi, alçak cam şeridi ve yumuşak bir şekilde bombelenen tavan tasarımı yer alıyor.
Alüminyumdan üretilebilen sağlam kapı çıtaları, yan bölümlerin alt kısımlarındaki dinamik çizgiyi pekiştirmeye yardımcı oluyor. Yine alüminyumdan üretilen tavan rayları, standart olarak sunulan 17 inçlik jantlar ve A6 modellerinden biraz daha büyük çaplı lastikler genel görünüme kaslı bir hava katıyor. A6 allroad quattro�nun arka görünümünde ise paslanmaz çelikten yapılmış alt koruma plakası, geniş egzoz boruları ve tampon bölümünde yer alan alüminyum görünüşlü kaplama şeritleri fark yaratan unsurları oluşturuyor.
Yeni A6 allroad quattro, 4934 milimetre uzunluğa, 1862 mm genişliğe ve standart uyarlanabilir havalı süspansiyon ayarına bağlı olarak 1459 ile 1519 mm arasında bir yüksekliğe sahiptir. Bir önceki modelle karşılaştırıldığında yeni A6 allroad quattro, 124 mm daha uzun ve 10 mm daha geniş olup aynı zamanda 76 mm genişletilmiş bir dingil mesafesine de sahiptir. A6 allroad quattro, sürücüye ve beraberinde dört yolcuya cömert bir mekan sağlayan özgün A6 Avant gövdesi baz alınarak ile üretilmiştir. İki kolay hareketle asimetrik olarak bölünmüş baş dayamalarının katlanmasıyla saklama kapasitesi 565 litreden 1065 litreye çıkarılan yük alanı, dört adet geniş gözün de eklenebileceği iki adet rayı da içine alabiliyor.
MOTOR VE ŞANZIMAN SEÇENEK, PERFORMANS DEĞERLERİ

A6 allroad quattro iki benzinli iki dizel olmak üzere toplam dört adet uzunlamasına yerleştirilmiş motor seçeneği ile üretiliyor ve ülkemize ithal ediliyor. 3.2 litre hacimli 255 HP güç ve 330 Nm tork üreten baz motorlu A6 allroad quattro�nun 6 ileri vitesli manuel şanzımanlı versiyonu statik konumdan 100 km/s�ye 7.2 sn�de çıkarken, 242 km/s�lik son hıza da ulaşabiliyor. A6 model ailesinde ilk kez sunulan 4.2 litre hacimli V8 FSI teknolojili benzinli motor ise 350 HP güç ve 440 Nm tork üretiyor. Sadece tiptronic şanzımanla kombine edilen motora sahip A6 Allroad quattro, standart ivmelenme sürecini 6.3 sn�de tamamlarken, elektronik olarak sınırlandırıldığı için 250 km/s�lik son hıza ulaşabiliyor. 100 km�de ortalama sadece 11.2 litrelik yakıt tüketimi değeriyse Audi tarafından geliştirilen FSI benzinli doğrudan püskürtme sisteminin muhteşem performansını ortaya çıkarıyor.
A6 allroad quattro�da kullanılan her iki V6 dizel motor da etkileyici güç ve mutlak mükemmelliği üstün verimlilik ile birleştirmesiyle dikkat çekiyor. 1600 bar basınç değeri altında yakıtın yanma odalarına itilmesini sağlayan, en son nesil common rail (yüksek basınçlı püskürtme) sistemiyle donatılmış dizel motorlar, hızlı hareket eden piezo enjektörleri sayesinde, geniş bir aralık dâhilinde her bir devirdeki püskürtme işlemlerinin sayısını elektronik biçimde değiştirebilmeye olanak tanıyor. Bu motorlardan ilkini temsil eden 2.7 litre hacimli motor 180 HP güç ve 380 Nm tork üretiyor. Sıfır kilometreden 100 km/s�e hızlanması için yeterli olan 9.3 saniye ve 215 km/s�lik maksimum hız, altı ileri tiptronic şanzımanın kullanışlılığı ile birleşen dizel motorun dinamik karakterini en iyi biçimde vurguluyor. 100 km�de ortalama sadece 8.7 litrelik yakıt tüketimi de bu motorun verimliliğini en iyi biçimde ortaya koyuyor. 233 HP�lik 3.0 TDI motor ise 1400 ile 3250 d/d�de aralığında 450 Nm�lik tork üretebiliyor. Hem 6 ileri manuel hem de tiptronic şanzıman seçeneği ile sipariş edilebilen A6 allroad quattro 3.0 TDI�ın otomatik şanzımanlı versiyonları 7.8 sn�de 0�100 km/s hızlanmasını tamamlayıp 230 km/s�lik son hıza ulaşabiliyor. 8.8 litrelik ortalama yakıt tüketimi ise bu performans verilerinin yanında aynı zamanda ekonominin de sağlanabildiğinin en açık göstergesi olarak karşımıza çıkıyor.
ÇEKİŞ SİSTEMİ VE YÜRÜYEN AKSAM

Tüm A6 allroad quattro modellerinde mevcut olan quattro sürekli dört tekerlekten çekiş sisteminin sürüş özellikleri üzerinde kesin bir etkisi bulunuyor. Kendinden kilitli merkezi diferansiyeli tamamen mekanik olarak çalışıyor ve dolayısıyla gecikmeye imkân verme ihtimalini imkânsıza indirgiyor. Sürüş torkunu ön ve arka aks arasında değişken şekilde dağıtır: kural olarak her bir aksa %50 oranında dağılım gerçekleşir; ancak gerektiğinde gücün %75�e kadar bölümü bir aksa yönlendirilir. Bozuk yollarda quattro sürüş mükemmel bir çekiş sağlar; asfaltta sportif çevikliği, dönemeçlerde hızlanırken yola sıkıca tutunmayı ve tüm hava koşullarında da azami sürüş güvenliğini garanti eder.
Süspansiyon oldukça kompleks, dört bağlantılı alüminyum ağırlıklı ön süspansiyon ile kendinden izli trapezoid bağlantı kollu arka akstan oluşur ki bu da Audi A6 ve A8 modellerinden alınmıştır. Elektronik olarak kontrol edilen uyarlanabilir havalı süspansiyon da standart bir donanımdır ve süspansiyona bir başka anahtar boyut ekler. Gövdenin nizami yüksekliği, hem otomatik (hıza bağlı olarak), hem de manuel olarak MMI üzerinden 61 milimetreye varan ölçülerde değiştirilebilir. Kontrol ünitesi otomatik olarak ve yol yüzeyinin türü ile sürüş stilini göz önüne alarak, uyarlanabilir amortisörleri ayarlar.
 


pc_crazy

pc_crazy

Üye
en son resim foto montaş
 
ULTIMATE93

ULTIMATE93

Üye
bu arabanın herşeyi iyi ama kötü olan fiyatı
 
Doğuş Pertez

Doğuş Pertez

Admin
Çok güzel bir araç metalik renk çok yakışıyor.
 

Solamente

Üye
Süper bişi yaa hayal gibi resmen :)
 


Üst Alt