greenmile
Üye
İşte Türkler'in Prezervatif Alışkanlığı !
Prezervatif alan kadınlar yanlış anlaşılıyor. Güneydoğu'da prezervatif sevilmiyor, evliler de onu kullanmıyor.
Bir prezervatif markasının Türkiye Genel Müdürü Harun Piltan Türkiyede prezervatif kullanımı ile ilgili yaptığı açıklamada: Türkiye prezervatif pazarı büyüme eğiliminde ancak hala Avrupa standartlarına ulaşmış değil. Gençler ve öğrenciler prezervatif kullanmayı ekonomik olarak pek tercih etmezken, çalışan ve iyi eğitimli kesim prezervatif kullanma bilincine sahip oldukları halde prezervatif kullanmıyor. Bunun nedenini ise bana bir şey olmaz mantığına bağlıyoruz. dedi.
TÜRK ERKEĞİ KADINLARA DEĞER VERMİYOR
Harun Piltan, Türk erkekleri cinsel hastalıklardan korkuyor ancak buna rağmen prezervatif kullanmak istemiyor. Ne yazık ki ülkemizde bu bilinç oturmadı ve insanlar prezervatif kullanmaktan hoşlanmıyor. Gelişmiş ülkelerde prezervatif olmadan asla cinsel birliktelik düşünülemezken, ülkemizde bu kavramın oturmamış olması talihsizliktir. Kendisine ve sevdiklerine değer veren her yetişkin insanın bu gerçeği kabul etmesi gerekmektedir. diye konuştu.
Türkiyede prezervatif kullanım oranının düşük olmasını toplumun kültür seviyesine ve kadının toplumdaki statüsüyle ilişkilendiklerini belirten Piltan, Malesef ülkemizde kadına karşı şiddet, cinayet ve cinsel suçlar her geçen gün artış gösteriyor ve kadın sağlığı önemsenmiyor. Cinsel hastalıkların bulaşmasıyla kadınlar vajinal kanserler ve kısırlık gibi pek çok ciddi hastalıkla mücadele etmek zorunda kalıyorlar. Sevdiklerimizin sağlığını tehlikeye atmamak için cinsel birleşme sırasında mutlaka prezervatif kullanmak gerekiyor.
Çalışan, eğitimli ve bilinçli kişiler genel olarak prezervatif kullanıyor ama ülkemiz nüfusuna göre gelişmiş ülkeler ortalamasının çok altındayız. Sağlıklı bir cinsel yaşamın kaliteli bir prezervatifle birlikte yaşanması gerektiği gerçeğini bilen her insanın prezervatif kullanması şarttır. ifadesini kullandı.
SADECE DOĞUM KONTROL YÖNTEMİ DEĞİL
Güvenilir korunma yöntemlerinden biri olan prezervatifi bugün Türkiye'de 4, 5 milyon kişi tarafından düzenli olarak kullanıldığına dikkat çeken Piltan, prezervatifin sadece doğum kontrol yöntemi olmadığının altını çiziyor. Ancak Türkiyede cinsel yolla bulaşan hastalıkların pek bilinmediğini ifade eden Piltan, 2009 yılı verilerine göre; Türkiyede 15 ila 45 yaş arasında 33.2 milyon potansiyel tüketici olduğu göz önüne alınırsa bu oran sadece yüzde12ye denk düşüyor. Diğer yandan nüfusun yüzde 27si ise hiçbir korunma yöntemine başvurmuyor. Prezervatif kullanıcılarının yüzde 67'si doğum kontrol, yüzde 32'si cinsel yollarla bulaşan hastalıklardan korunma, yüzde 24'ü AIDS'den korunma amaçlı kullanılıyor. dedi.
PREZERVATİF ALAN KADINLAR YANLIŞ DEĞERLENDİRİLİYOR
Türkiyede prezervatif kullanımı yıl içerisinde aktif kullanıcılar tarafından 68 paket tüketilirken, düzensiz kullanıcılar yılda ancak 12 paket prezervatif satın aldığını belirten Piltan, Satılan prezervatiflerin yüzde 90ı yine aktif kullanıcı kitlesi tarafından alınıyor. Avrupa ülkelerinde kadınlar rahatlıkla prezervatif satın alırken, ülkemizde ise prezervatif satın alan kadınlar yanlış değerlendiriliyor. Bu yüzden kadınlar prezervatif satın alma konusuna pek sıcak bakmıyorlar.
Prezervatif alımının yüzde 75'ini erkeklerin, yüzde 7'sini kadınların, yüzde 18'ini ise kadın ve erkek birlikte satın alıyor. Her geçen gün büyüyen pazarda bir tüketicinin ortalama prezervatif kullanımı 4 yıl ile sınırlı kalıyor. Türkiyede bir tüketici ortalama 4 yıl sonra prezervatiften başka bir korunma yöntemine geçiş yapmaktadır. Bunun nedenini ilk cinsel deneyiminden 2 yıl sonra prezervatif kullanma alışkanlığı ve ayrıca kadınlarda 18, erkeklerde 17 yaşına inen cinsel deneyim yaşı ve ortalama 4-5 yıl sonra gerçekleşen evliliklere bağlamak mümkün. şeklinde konuştu.
CİNSEL OLARAK AKTİF OLANLAR PREZERVATİF SEVMİYOR
Türkiyede 2009 yılı itibariyle 4, 5 milyon potansiyel prezervatif kullanıcısı bulunduğunu ifade eden Piltan, Bu oranın 2011 yılının sonunda 5 milyona ulaşacağını tahmin ediyoruz. Türkiyede 15-45 yaş arası potansiyel 33 milyon tüketici bulunmakta. Bu sayının ülkemizde yüzde 12, 8lik oranı düzenli, yüzde 87, 2lik oranı değişken ve düzensiz olarak prezervatif kullanmakta. Kullanıcılar tüketimin yıllık prezervatif tüketiminin yüzde doksana yakın oranını gerçekleştiren dilim içerisinde yer almakta. ifadelerini kullandı.
GÜNEYDOĞU'DA PREZERVATİF SEVİLMİYOR
İstanbul başta olmak üzere Ankara, İzmir, Antalya, Bursa, Kocaeli, Sakarya, prezervatif kullanımının en yüksek şehirleri olup Van, Diyarbakır, Erzincan, Hakkari, Şırnak ve Muş en az kullanım oranı gösteren iller arasında yer aldığı bilgisini veren Piltan, Türkiyede bölgelere göre prezervatif kullanım oranlarını açıkladı. Piltanın açıklamasına göre:
Marmara Bölgesinde yaşayanlar prezervatifi en çok kullanan yüzdeyi oluşturuyor: Yüzde 54, 2
En düşük kullanım oranı Doğu ve Güney Anadoluda yüzde 4, 7, Karadeniz yüzde 9, 3
Ege Bölgesi prezervatif kullanımına duyarlı, İç Anadolu ve Akdeniz ise toplamda yüzde 31.8.
Ülkemizde evli her 10 kişiden yüzde 4ü prezervatif kullanıyor.
Türkiyede son nüfüs sayımına göre, nüfüsün yüzde 26sının 0-14 yaş grubunda yer aldığı, yaş ortalamasının ise 28, 5 , 65 yaş üzeri yaş grubu ise nüfusun yüzde 7sini oluşturuyor.
Ergen yaş grubu olarak nitelendirilen ve cinsel aktivasyonu oluşturan 18 ile 56 yaş segmenti ise nüfus ortalamasının yüzde 42, 8ini oluşturuyor. Bu kişiler de ilişkilerinin yalnızca yüzde 75inde prezervatif kullanmayı tercih ediyorlar. Aktif prezervatif kullanımı nüfusun ancak yüzde5i tarafından tercih ediliyor. Türkiye, Avrupa ülkeleri arasında en az prezervatif kullanımına sahip konumda ve prezervatif kullanımı bakımından en düşük ülke olduğunu gösteriyor. Avrupada nüfus dağılımında bu oran yüzde70leri buluyor.
EVLİLER DE KULLANMIYOR
Cinsel hastalıkların en çok görüldüğü ve cinsel hayatın en aktif grubunu oluşturan 18 ila 28 yaş grubu ülke nüfusunun yüzde12, 3 oranını oluşturduğunu söyleyen Piltan, sözlerine şöyle devam etti: Bu oranı yüzde 30, 5 ile 2856 yaş grubu takip ediyor. Bu yaş gruplarında yer alan evli ve aktif cinsel yaşamı bulunan Türk halkının cinsel ilişkiye girme sıklıkları ortalama haftada iki, ayda bu toplam ancak 6 ila 8e ulaşıyor. Yıllık ise cinsel ilişkili ortalaması ise ülkemizde 103 gün. Ülkemizde evli her 10 kişiden yüzde 4ü prezervatif kullanıyor.
Ayrıca en yüksek oranda prezervatif kullanan yaş grubu yüzde 67, 2 ile 25-35 yaş segmenti.
TİTREŞİM HALKASI SATIŞLARI ARTIRDI
Erken boşalma problemi bir çok erkeğin ortak sorunu olduğunu söyleyen Piltan, bu yüzden ülkemizde en çok geciktiricili prezervatiflere talep olduğunu vurguladı. İyi bir geciktiricili prezervatifin erken boşalma sorunu yaşayan erkeklerin en büyük yardımcısı olduğunu ifade eden Piltan, erkeklerin yaşadıkları bu sorun karşında çaresiz olmadıklarının altını çizdi.
Piltan, Prezervatif çeşitleri genellikle yanında bir ürünle birlikte satışa sunulduğunda daha çok talep görüyor. Mesela geçen sene 12li prezervatif alana, titreşim halkası hediye ediyorduk. Sağlığı ve eğlenceyi bir arada sunan kampanyamız yoğun ilgi görmüştü. Geçtiğimiz aydan itibaren de geciktirici spreyle bir kampanya başlattık. Kampanya dönemlerimizde satış hacmimiz yükseliyor, markamız daha fazla kişiye ulaşıyor. dedi.
TİTREŞİM HALKASIYLA ORGAZM TAKLİDİ SONA ERDİ
Piltan, titreşimli halkacıkla ilgili olarak: Avrupa da 12 yıldır, Vibrating Ring diye bilinen titreşimli bir halkacıktır. Özel dizaynı sayesinde cinsel birleşme esnasında daha fazla zevke ulaşmayı sağlayan Buzzex, hem bayanlar hem de erkekler için uyarıcı oluyor. Kadınlarda orgazmı ve uyarılmayı kolaylaştırırken, erkeklerde erken boşalmayı önlemeye ve daha uzun süreli ereksiyona yardımcı oluyor. Bir saat etkili kumandalı titreşim sistemli Buzzexin her seferinde yeni bir prezervatifle kullanılması öneriliyor.
Bu ürünü ülkemize 2008 yılı başlarında ilk defa biz getirdik , İngiliz markası olan Buzzexi 3 yıldır satıyoruz. Türk kullanıcılar artık şunu biliyor ki titreşimli halkacık diyince Buzzex akla geliyor. Kendine ait eğlenceli bir web sitesi olan Buzzex in lansman ve reklam çalışmalarını ağırlıklı olarak internet kanalından yürütüyoruz. diye konuştu.
YAZ AYLARINDA SATIŞ ARTIYOR
Son yıllarda internetten prezervatif satın almak moda olsa da yoğun olarak market, eczaneler, erotik shoplar, kozmetik shoplar, benzin istasyonları, tekel bayileri büfelerde prezervatif satışlarının yoğunlaşmaya başladığına dikkat çeken Piltan, prezervatif satın alınırken markalı ürünler tercih edilmesinin sağlık açısından oldukça önemli olduğunu ifade etti.
Piltan, Prezervatifler ülkemizde markalı ve markasız prezervatifler olmak üzere ikiye ayrılıyor, markasız ürünlerin 12li paketleri 1 TL- 5 TL arasında , markalı ürünler ise 8 TL-15 TL arasında değişiyor. Hiç bir kaliteli ürünün ucuz olamayacağı gerçeği prezervatif içinde geçerlidir. Kaliteli 1.sınıf lateks ile kalitesiz lateks arasındaki farkı da tüketicilerin ayırt etmesi gerekir. Kalitesiz lateksten yapılmış bir prezervatif hiçbir şekilde herhangi avrupa ülkesine giremez. dedi.
Piltan, Yılbaşı ve sevgililer gününde prezervatif satışlarında önemli bir artış gözlemlendiğini ancak satışlarının en çok bahar ve yaz aylarında artış gösterdiğini söyledi. (GazeteHabertürk)
Bir prezervatif markasının Türkiye Genel Müdürü Harun Piltan Türkiyede prezervatif kullanımı ile ilgili yaptığı açıklamada: Türkiye prezervatif pazarı büyüme eğiliminde ancak hala Avrupa standartlarına ulaşmış değil. Gençler ve öğrenciler prezervatif kullanmayı ekonomik olarak pek tercih etmezken, çalışan ve iyi eğitimli kesim prezervatif kullanma bilincine sahip oldukları halde prezervatif kullanmıyor. Bunun nedenini ise bana bir şey olmaz mantığına bağlıyoruz. dedi.
TÜRK ERKEĞİ KADINLARA DEĞER VERMİYOR
Harun Piltan, Türk erkekleri cinsel hastalıklardan korkuyor ancak buna rağmen prezervatif kullanmak istemiyor. Ne yazık ki ülkemizde bu bilinç oturmadı ve insanlar prezervatif kullanmaktan hoşlanmıyor. Gelişmiş ülkelerde prezervatif olmadan asla cinsel birliktelik düşünülemezken, ülkemizde bu kavramın oturmamış olması talihsizliktir. Kendisine ve sevdiklerine değer veren her yetişkin insanın bu gerçeği kabul etmesi gerekmektedir. diye konuştu.
Türkiyede prezervatif kullanım oranının düşük olmasını toplumun kültür seviyesine ve kadının toplumdaki statüsüyle ilişkilendiklerini belirten Piltan, Malesef ülkemizde kadına karşı şiddet, cinayet ve cinsel suçlar her geçen gün artış gösteriyor ve kadın sağlığı önemsenmiyor. Cinsel hastalıkların bulaşmasıyla kadınlar vajinal kanserler ve kısırlık gibi pek çok ciddi hastalıkla mücadele etmek zorunda kalıyorlar. Sevdiklerimizin sağlığını tehlikeye atmamak için cinsel birleşme sırasında mutlaka prezervatif kullanmak gerekiyor.
Çalışan, eğitimli ve bilinçli kişiler genel olarak prezervatif kullanıyor ama ülkemiz nüfusuna göre gelişmiş ülkeler ortalamasının çok altındayız. Sağlıklı bir cinsel yaşamın kaliteli bir prezervatifle birlikte yaşanması gerektiği gerçeğini bilen her insanın prezervatif kullanması şarttır. ifadesini kullandı.
SADECE DOĞUM KONTROL YÖNTEMİ DEĞİL
Güvenilir korunma yöntemlerinden biri olan prezervatifi bugün Türkiye'de 4, 5 milyon kişi tarafından düzenli olarak kullanıldığına dikkat çeken Piltan, prezervatifin sadece doğum kontrol yöntemi olmadığının altını çiziyor. Ancak Türkiyede cinsel yolla bulaşan hastalıkların pek bilinmediğini ifade eden Piltan, 2009 yılı verilerine göre; Türkiyede 15 ila 45 yaş arasında 33.2 milyon potansiyel tüketici olduğu göz önüne alınırsa bu oran sadece yüzde12ye denk düşüyor. Diğer yandan nüfusun yüzde 27si ise hiçbir korunma yöntemine başvurmuyor. Prezervatif kullanıcılarının yüzde 67'si doğum kontrol, yüzde 32'si cinsel yollarla bulaşan hastalıklardan korunma, yüzde 24'ü AIDS'den korunma amaçlı kullanılıyor. dedi.
PREZERVATİF ALAN KADINLAR YANLIŞ DEĞERLENDİRİLİYOR
Türkiyede prezervatif kullanımı yıl içerisinde aktif kullanıcılar tarafından 68 paket tüketilirken, düzensiz kullanıcılar yılda ancak 12 paket prezervatif satın aldığını belirten Piltan, Satılan prezervatiflerin yüzde 90ı yine aktif kullanıcı kitlesi tarafından alınıyor. Avrupa ülkelerinde kadınlar rahatlıkla prezervatif satın alırken, ülkemizde ise prezervatif satın alan kadınlar yanlış değerlendiriliyor. Bu yüzden kadınlar prezervatif satın alma konusuna pek sıcak bakmıyorlar.
Prezervatif alımının yüzde 75'ini erkeklerin, yüzde 7'sini kadınların, yüzde 18'ini ise kadın ve erkek birlikte satın alıyor. Her geçen gün büyüyen pazarda bir tüketicinin ortalama prezervatif kullanımı 4 yıl ile sınırlı kalıyor. Türkiyede bir tüketici ortalama 4 yıl sonra prezervatiften başka bir korunma yöntemine geçiş yapmaktadır. Bunun nedenini ilk cinsel deneyiminden 2 yıl sonra prezervatif kullanma alışkanlığı ve ayrıca kadınlarda 18, erkeklerde 17 yaşına inen cinsel deneyim yaşı ve ortalama 4-5 yıl sonra gerçekleşen evliliklere bağlamak mümkün. şeklinde konuştu.
CİNSEL OLARAK AKTİF OLANLAR PREZERVATİF SEVMİYOR
Türkiyede 2009 yılı itibariyle 4, 5 milyon potansiyel prezervatif kullanıcısı bulunduğunu ifade eden Piltan, Bu oranın 2011 yılının sonunda 5 milyona ulaşacağını tahmin ediyoruz. Türkiyede 15-45 yaş arası potansiyel 33 milyon tüketici bulunmakta. Bu sayının ülkemizde yüzde 12, 8lik oranı düzenli, yüzde 87, 2lik oranı değişken ve düzensiz olarak prezervatif kullanmakta. Kullanıcılar tüketimin yıllık prezervatif tüketiminin yüzde doksana yakın oranını gerçekleştiren dilim içerisinde yer almakta. ifadelerini kullandı.
GÜNEYDOĞU'DA PREZERVATİF SEVİLMİYOR
İstanbul başta olmak üzere Ankara, İzmir, Antalya, Bursa, Kocaeli, Sakarya, prezervatif kullanımının en yüksek şehirleri olup Van, Diyarbakır, Erzincan, Hakkari, Şırnak ve Muş en az kullanım oranı gösteren iller arasında yer aldığı bilgisini veren Piltan, Türkiyede bölgelere göre prezervatif kullanım oranlarını açıkladı. Piltanın açıklamasına göre:
Marmara Bölgesinde yaşayanlar prezervatifi en çok kullanan yüzdeyi oluşturuyor: Yüzde 54, 2
En düşük kullanım oranı Doğu ve Güney Anadoluda yüzde 4, 7, Karadeniz yüzde 9, 3
Ege Bölgesi prezervatif kullanımına duyarlı, İç Anadolu ve Akdeniz ise toplamda yüzde 31.8.
Ülkemizde evli her 10 kişiden yüzde 4ü prezervatif kullanıyor.
Türkiyede son nüfüs sayımına göre, nüfüsün yüzde 26sının 0-14 yaş grubunda yer aldığı, yaş ortalamasının ise 28, 5 , 65 yaş üzeri yaş grubu ise nüfusun yüzde 7sini oluşturuyor.
Ergen yaş grubu olarak nitelendirilen ve cinsel aktivasyonu oluşturan 18 ile 56 yaş segmenti ise nüfus ortalamasının yüzde 42, 8ini oluşturuyor. Bu kişiler de ilişkilerinin yalnızca yüzde 75inde prezervatif kullanmayı tercih ediyorlar. Aktif prezervatif kullanımı nüfusun ancak yüzde5i tarafından tercih ediliyor. Türkiye, Avrupa ülkeleri arasında en az prezervatif kullanımına sahip konumda ve prezervatif kullanımı bakımından en düşük ülke olduğunu gösteriyor. Avrupada nüfus dağılımında bu oran yüzde70leri buluyor.
EVLİLER DE KULLANMIYOR
Cinsel hastalıkların en çok görüldüğü ve cinsel hayatın en aktif grubunu oluşturan 18 ila 28 yaş grubu ülke nüfusunun yüzde12, 3 oranını oluşturduğunu söyleyen Piltan, sözlerine şöyle devam etti: Bu oranı yüzde 30, 5 ile 2856 yaş grubu takip ediyor. Bu yaş gruplarında yer alan evli ve aktif cinsel yaşamı bulunan Türk halkının cinsel ilişkiye girme sıklıkları ortalama haftada iki, ayda bu toplam ancak 6 ila 8e ulaşıyor. Yıllık ise cinsel ilişkili ortalaması ise ülkemizde 103 gün. Ülkemizde evli her 10 kişiden yüzde 4ü prezervatif kullanıyor.
Ayrıca en yüksek oranda prezervatif kullanan yaş grubu yüzde 67, 2 ile 25-35 yaş segmenti.
TİTREŞİM HALKASI SATIŞLARI ARTIRDI
Erken boşalma problemi bir çok erkeğin ortak sorunu olduğunu söyleyen Piltan, bu yüzden ülkemizde en çok geciktiricili prezervatiflere talep olduğunu vurguladı. İyi bir geciktiricili prezervatifin erken boşalma sorunu yaşayan erkeklerin en büyük yardımcısı olduğunu ifade eden Piltan, erkeklerin yaşadıkları bu sorun karşında çaresiz olmadıklarının altını çizdi.
Piltan, Prezervatif çeşitleri genellikle yanında bir ürünle birlikte satışa sunulduğunda daha çok talep görüyor. Mesela geçen sene 12li prezervatif alana, titreşim halkası hediye ediyorduk. Sağlığı ve eğlenceyi bir arada sunan kampanyamız yoğun ilgi görmüştü. Geçtiğimiz aydan itibaren de geciktirici spreyle bir kampanya başlattık. Kampanya dönemlerimizde satış hacmimiz yükseliyor, markamız daha fazla kişiye ulaşıyor. dedi.
TİTREŞİM HALKASIYLA ORGAZM TAKLİDİ SONA ERDİ
Piltan, titreşimli halkacıkla ilgili olarak: Avrupa da 12 yıldır, Vibrating Ring diye bilinen titreşimli bir halkacıktır. Özel dizaynı sayesinde cinsel birleşme esnasında daha fazla zevke ulaşmayı sağlayan Buzzex, hem bayanlar hem de erkekler için uyarıcı oluyor. Kadınlarda orgazmı ve uyarılmayı kolaylaştırırken, erkeklerde erken boşalmayı önlemeye ve daha uzun süreli ereksiyona yardımcı oluyor. Bir saat etkili kumandalı titreşim sistemli Buzzexin her seferinde yeni bir prezervatifle kullanılması öneriliyor.
Bu ürünü ülkemize 2008 yılı başlarında ilk defa biz getirdik , İngiliz markası olan Buzzexi 3 yıldır satıyoruz. Türk kullanıcılar artık şunu biliyor ki titreşimli halkacık diyince Buzzex akla geliyor. Kendine ait eğlenceli bir web sitesi olan Buzzex in lansman ve reklam çalışmalarını ağırlıklı olarak internet kanalından yürütüyoruz. diye konuştu.
YAZ AYLARINDA SATIŞ ARTIYOR
Son yıllarda internetten prezervatif satın almak moda olsa da yoğun olarak market, eczaneler, erotik shoplar, kozmetik shoplar, benzin istasyonları, tekel bayileri büfelerde prezervatif satışlarının yoğunlaşmaya başladığına dikkat çeken Piltan, prezervatif satın alınırken markalı ürünler tercih edilmesinin sağlık açısından oldukça önemli olduğunu ifade etti.
Piltan, Prezervatifler ülkemizde markalı ve markasız prezervatifler olmak üzere ikiye ayrılıyor, markasız ürünlerin 12li paketleri 1 TL- 5 TL arasında , markalı ürünler ise 8 TL-15 TL arasında değişiyor. Hiç bir kaliteli ürünün ucuz olamayacağı gerçeği prezervatif içinde geçerlidir. Kaliteli 1.sınıf lateks ile kalitesiz lateks arasındaki farkı da tüketicilerin ayırt etmesi gerekir. Kalitesiz lateksten yapılmış bir prezervatif hiçbir şekilde herhangi avrupa ülkesine giremez. dedi.
Piltan, Yılbaşı ve sevgililer gününde prezervatif satışlarında önemli bir artış gözlemlendiğini ancak satışlarının en çok bahar ve yaz aylarında artış gösterdiğini söyledi. (GazeteHabertürk)