Isıya dayanıklı camın icadı, Isıya dayanıklı camı kim buldu

Sponsorlu Bağlantılar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Doğuş Pertez

Doğuş Pertez

Admin
    Konu Sahibi
Isıya dayanıklı camın icadı, Isıya dayanıklı camı kim buldu
Isıya dayanıklı camın icadı,
Isıya dayanıklı camı kim icat etti,
Isıya dayanıklı cam ne zaman icat edildi

19. yüzyılın sonlarına doğru, Otto Friederich Schott, Carl Zeiss ve Ernst Abbe (Almanya) , Jena'da Glastechnische Versuchsanstalt adını verdikleri, cam ürünlerinde uzmanlaşacak bir fabrika kurdular. Fabrika yüksek kalitede mercek, mikroskop, dürbün vb. optik ürünlerle ünlendi. Daha sonra Schott ve Assoceates Jena Glassworks adını alacak ve 1919'dan itibaren de Carl Zeiss vakfının bünyesine katılacaktı. 1884 yılında bu üçlü, ana bileşenler olan boron oksit ve silisyumdan ötürü borosilikat cam olarak bilinen, ısıya ve kimyasal maddeye dayanıklı yeni bir cam çeşidi üretti. olan Amiral Howe’un sancak gemisi “HMS Eagle”a bir saldırı düzenledi. Ancak Çavuş Lee’nin HMS Eagle’ın gövdesine yapıştırdığı mayın patlamadan az önce sular tarafından sürüklendi ve böylece harekât başarıya ulaşamadı.

Bir denizaltı tarafından gerçekleştirilen ilk etkin saldırı ise, 17 Şubat 1864 günü meydana geldi. H.L.Hunley adlı denizaltı, federasyoncu subayların denetiminde Charleston limanına süzüldü ve federal kuvvetlere ait Housatonic adlı korveti bir torpidoyla vurdu. Patlama o denli şiddetli oldu ki, saldıran ve saldırılan gemiler birlikte havaya uçtular. Bu arada denizaltının sekiz kişilik mürettebatı ile komutanı Teğmen George Dixon da öldü.

Pervaneli ilk denizaltının adı “La Plongeur”dür. 420 ton ağırlığındaki bu gemi, sıkıştırılmış hava ile çalıştırılıyordu. 1863 yılında Rochefort’ta denize indirildi. Gerek menzili, gerekse hızı, donanmada kullanılamayacak kadar yetersiz olduğundan, aktif hizmette bulunamadı.

Denizaltıların donanmada sürekli olarak kullanılmaya başlanması ise 1859 yılında Rusya Hükümeti tarafından yaptırılan 50 adet “Drzweiki” marka denizaltı ile başladı. Ülkenin kıyılarını korumayı amaçlayan bu denizaltılar, denizde fazla yol almadılar.

Kendinden pervaneli ilk denizaltı, sürekli bir biçimde ilk kez Yunan Donanması’nda kullanıldı. “Nordenfelt” adlı bu tekne, planları Liverpoollu Samuel Garratt tarafından çizildikten sonra, İsveç’te yapıldı. 1883 yılında Landskrona’da yapımına başlanılan gemi, 1886 yılında Yunan Hükümeti’ne devredildi. Buhar gücüyle çalışan ve su üstünde 9 deniz mili hız yapabilen Nordenfelt’in ağırlığı 60 ‘ tondu. Nordenfelt, aynı zamanda üzerinde hareketli torpido bulunan ilk denizaltıdır.

Garratt tarafından çizilen denizaltıların İngiltere’de ilk üretimi ise, 1887 yılında Türk Donanması’nın siparişi üzerine oldu. Buhar gücüyle çalışan 160 tonluk iki denizaltı, Türk Donanması’nda 1910 yılına kadar hizmet verdiler.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


Üst Alt