Hayır arkadaş sallamamış. Apple mantıgına göre kullanmadıgın uygulamalar 10 dakika içinde kapanır(güç tasarrufu için) multitask menüsünde açık gözükmesinin sebebi kullanıcının daha hızlı ve rahat erişebilmesi. Hep yanlış anlaşılan bir konu vardır mesela ben telefonumu elime alırım arkadaşım gelir ister bakar ooo çok uygulama açık şarjın bitmiyomu senin der yada başka biri ooo iphone da 20 tane uygulama açık hala kasmıyo derler bunlar tamamen şehir efsanesi IOS'un multitask mantıgı söyledir
ya uygulamalar 10 dakika içinde kapanır
ya çok program açarsın kapanır(mesela twitter açtın sonra cıktın face actın sonra cıktın oyun actın eğer donanımı 3üne yetiyorsa 3 ü açık kalır ama 1.kural burdada geçerli kullanmazsanız arkadaki 2si 10dkya kapanır.) donanım yetmiyorsada diğer 2si kapanır son kullandıgın uygulama açılır.
ama bunlar olurken multitaskte hep açıkmış gibi gözükür ama değildir.
diyeceğim o ki o açık sandıgınız uygulamalar aslında kapalıdır