iP5S Hakkı'nda garip tespitlerim

    Konu Sahibi
iP5S Hakkı'nda garip tespitlerim
Merhabalar hocalarım. Bana garip gelen bi kaç şeyi sizinle paylaşacağım.

Şimdi öncelikle iki farklı test yaptım. Ekran parlaklığı arka plan vs.

Ekran ışığı tamamiyle açık olduğunda stabilite -bana göre- %70-80 arası. Işık tamamiyle kısık olduğunda ise stabilite %90-100 arası oluyor. Nerden anladın diye soracak olursanız uygulama açıp kapatmak multitasking parmak izi okuyucu vs. Örnek veriyorum ağır bi oyun açtım iki tane (mortal kombat x ve gta sanandreas) ardından whatsapp snapchat Facebook ve instagramı sırayla açtım. Bunların yanı sıra arkada müzik çalıyor. Işık son seviyede açık olduğunda uygulama arası geçişleri açılışları orta tuşa çift tık ekranı kitleyip parmak izi okutup uygulamaların ekrana gelmesi vs bariz şekilde kasıyor gözlemlerime göre. Aynı testi ışığı kısıp yaptığımda ise oyundan çift tık yapıp çıkmama rağmen kasma olmuyor. Sizin de yorumlarınızı bekliyorum saçmaysa saçma yazabilirsiniz Arka plana gelecek olursam. Mat koyu işte ne bileyim kapalı renk duvar kağıdı kullandığımda kasma yok anlayamadım. Birde çok beğendiğim bi duvar kağıdı var lakin parmak izini okuttuktan sonra uygulamaların gelişinde takılmalar mevcut. Ve son olarak bi kaç hocamla aynı Dertten muzdarip olduğumuz bi konu daha var. İlk sayfada denetim merkezini yavaşça kaldırıp kapattığınızda kasıyordu. Işık kısık ve arkaplan kapalı renk olduğunda bu kasma da olmuyor. Işık full açık arka plan mat olursa kasma %2-3 arası oluyor nadir yani. Sizin de görüşlerinizi almak isterim. İyi forumlar
 
Tepkiler: firostr
muhtemelen

ekran parlaklığı artıkça ekranın ısınması da artar
ve bu işlemcinin soğumasını zorlaştırıyor olabilir ve işlemci de kendini korumaya almış olabilir

veya

ekrana giden akımın artması işlemciye giden voltajın düşmesine sebep olabilir bekli de bundandır

bu yazdıklarım sadece teori
 
Tepkiler: İp5furkan
    Konu Sahibi
Doğru söylediniz hocam mantıklı
 
Ben de kullandım ama hiç karşılaşmadım. Ya da dikkat etmedim
 
ekran parlaklığını full yapınca, sıcaklık hissedilir şekilde artıyor mu?

yani parlaklık en dipteyken daha mı az ısınıyor?
 
Cihazi Soğuk Bir Ortamda Denemek Gerek.Acaba Otomatik Parlaklık Açıkta Sensörmu Kısıyor Napıyor? Şarjda İken Dene Olmazsa
 
Cihazi Soğuk Bir Ortamda Denemek Gerek.Acaba Otomatik Parlaklık Açıkta Sensörmu Kısıyor Napıyor? Şarjda İken Dene Olmazsa
şarjda kullanımda telefon daha da yavaşlayabilir

çünkü şarjdayken kullanmadığımız halde telefonları pilleri ısınıyor ekstradan da işlemciyi zorlama aşırı ısınmaya sebep olur
genelde benim telefonda şarja oyun oynarken daha fazla ısınır ve bazı noktalarda takılmalar yaşarım
ama şarja takılı değilken hiç sorun yaşamıyorum
 
İyide Cihazlar Ona Göre Tasarlanması Gerekiyor O Kadar Isınmaması Gerek? Yani Bu Bahsettiğiniz Durum Şaçma Bişey İşlemci Yüksek Akım Çekiyor Diye Ekran Kısılırmı
 

furyzer0

Üye
Isınma fikri mantıklı ama parlaklığı açıtığın gibi ısınmaz ki ve ya kapattığın gibi soğumaz ki

Sent from mtalk using lumia 950
 
Isınma fikri mantıklı ama parlaklığı açıtığın gibi ısınmaz ki ve ya kapattığın gibi soğumaz ki

Sent from mtalk using lumia 950
İleriyi Düşündüğü İçin Normal Bişey Yazılımsal.Oyunu Açtığın Zaman GPUYüke Biner İşlemciyi Uyarır Fazla Güç Tüketicem Haberin Olsun Der Bana Enerji Lazım İşlemcide Sahtekarlık Yapar Ekranı Kısar Ekran Kartının İHtiyacını Giderir.
 
    Konu Sahibi
ekran parlaklığını fu ll yapınca, sıcaklık hissedilir şekilde artıyor mu?

yani parlaklık en dipteyken daha mı az ısınıyor?
Hocam şimdi şöyleki şarjdayken 30 dk oyun oynarsam ekran full açıksa alev topu oluyor. Sonradan kendi kendiliğine kısıyor soğumak için. Buda sizin teorinizi güçlendiriyor. Hani kısık ışıkta kasmaz ısınmaz mantığı.
 
mesela g3 de telefon ısınınca otomatik
max parlaklığı %90 duruma göre %75 e kadar limitliyor

ve parlaklık kendi belirlediği bi yüzeyi geçmiyor

bence ısınmaya ile ilgili olma olasılığı daha yüksek