Öncelikle geçmiş olsun. Fakat büyük telaş yapacak bir durum yok tabii. Şimdi sakince ne yapacağınızı anlatmaya geçelim.
Şimdi işin en önemli kısmı
fatura. Yani aldığınız cihaz faturalandırılmış olmalı ve orjinal olmalı. (Parça değişimini kastetmiyorum. Çakma vs olmaması gerekiyor) İlk olarak cihaz kutusuna sakladığınız faturanızı bulun. Ama eğer yoksa, ya da çöpe falan attıysanız hangi
distribütörden alınmış ise orası ile irtibata geçmelisiniz. Onlar size yönlendirmede yardımcı olacaktır. Eğer hangi distribütöre ait olduğunu da bilmiyorsanız
cep telefonu üreticisinin Türkiye merkezini arayarak, IMEI numaranızı verip hangi dağıtıcıdan alındığını öğrenebilirsiniz.
Şimdi ise disribütörünüzün bu sorunlarla alakalı yetkili bir ağabeyini bulmalısınız. Zaten onlar sizi yönlendirecektir. Ya da internet denilen cevher aracılığıyla da bu kişiye ya da departmana ulaşabilirsiniz.
Sonrasında ise büyük ihtimalle sizden bir fax çekmenizi ya da mail atmanızı isteyecek. Bu fax için de bir durumu anlatan ve yetkilinin size söylediklerini içeren
bir dilekçe, kimlik fotokopisi, IMEI numarası, fatura, cep telefonunun marka ve modeli gibi ayrıntılar olacak. Ayrıca kullandığınız telefon numara bilgileri de isteyebilirler. (Tabii bu adım farklı bir şekilde de olabilir. Siz yetkilinin söylediklerini dikkate alarak devam edin) Burada bir uyarıda a bulunayım. Vereceğiniz bilgiler cihazı satın alan kişiye ait bilgiler olmalı. Eğer kullandığınız hat telefonu alan kişiden başkasına ait ise sizin ve hat sahibinin de kimlik fotokopisi gibi bilgiler de istenebilir.
İşte bu kadar. Sorununuz birkaç gün içinde hallolacak. Geçmiş olsun
Peki Ya Sonra?
Sorunu çözmüş oldunuz. Fakat bir sıkıntı ortaya çıkacak maalesef. O da şu;
Artık telefonunuz sadece yetkili abimize (gerçi ablamız da olabilir) verdiğiniz telefon numarasıyla kullanılacak. Yani hani akıllı telefonların ufaktan yaygınlaştığı yıllardaki sim kilit olayı. Fakat farklı tarafı ise eskiden yaptığınız yöntemler ile bu kilidi kaldıramıyorsunuz.
Eğer ki hat değişimi ya da elinizdeki telefonu başkasına verme/satma durumunda aynı yöntem ile
yine fax ya da mail çekerek (nasıl isteniyorsa o yolu uygulayarak) durumu bildirmeniz ve o yeni hat için kullanıma tekrar açmanız gerekecek. (Saçma)
Bu durum sonrasında sizin çok canınızı sıkacak maalesef fakat yasal yol olarak bu şekilde belirlenmiş. Yani IMEI numaranızı çaldırdığınız için o telefonu kullanıdığınız sürece bu sıkıntıyı çekmeye devam edeceksiniz.
tanımadığınız telefonculara telefonunuzu emanet etmeyin. Bildiğiniz güvenilir kişilere götürün. (Aslında sadece yetkili servise göndermeniz gerekli fakat fiyat farklarını biliyorum. O sebeple kesinlikle götürmeyin dememek gerekli. Ama adamı biliyor olmanız önemli. Ya da güvenilir olduğunu bildiğiniz biri olmalı)