Hard Modifiye İşleminde Yapılanlar

Sponsorlu Bağlantılar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Quattro

Quattro

Üye
    Konu Sahibi
Hard Modifiye İşleminde Yapılanlar
Hard Modifiye
Hard modifiye temelde soft modifiyedeki hemen hemen tüm uygulamaların üzerine yapılan ilavelerdir.Hard modifiyede Atmosferik ve turbo-supercharged uygulamalar vardır.

Throttle Body:

Atmosferik bir uygulama olan trottle body (borozan sistemi) enjektorlü araçlarda uygulanır. Amaç yine aynıdır silindirlere daha fazla hava sokabilmek. Borozan yapı havayı suratlendirir her silindirin ayri boğazdan beslenmesi ekstra hava emişi sağlar. TB sistemi olan araçlara yüksek dereceli eksantrik ilave edilerek çok yüksek güçlere ulaşmak mümkündür. Yüksek dereceli eksantriklerle ilave güçler elde edilmesi halinde aracın pistonlarının Forged pistonlar ile değiştirilmesi gerekir.

Super Charger / Turbo Charger:

Turbo charger ve supercharger uygulamalarinin her ikiside temelde manifolttan silindirlerin emebildigi havanin fazlasini basmaktir. Iki sistem arasi temel fark hava basan unitenin turbo sisteminde eksoz gazi kullanilarak, supercharger sisteminin ise kayis yardimi ile motordan hareketlendirilmesindedir. Sistme ek olarak manifolt girisi oncesine, yukselen basinc ve diger sebepler ile isinan havanin sogumasini saglayan (Hava radyatoru) intercooler (aftercooler) ilave edilir.

Aftermarket dedigimiz sonradan araclara turbo uygulamasi cok detayli bir islemdir. Istenilen ek guce gore pistonlarin forged pistonlar ile degistirilmesi, krank degisimi ve yatak degisimi gerekebilir. Bunlar ile baraber elektronik enjektorlu araclarda unichip gibi elektronik destek sistemleri kullanilir.

Elektronik olarak yapilan islemlerde orjinal hava olcer sisteminin kandirilmasi, turbo basincinin surekli kontrolu, orjinal avans haritalarinin modifiyesi, ek yakit beslemesi ve gerekiyor ise ilave enjektor uygulamasi vardir.

Orjinal turbo araclarin guclerini arttirmak temelde turbo basinclari ile oynamak, eger yoksa intercooler ilave etmek, avans-benzin haritasini modifiye etmek ile mumkundur. Bu modifiyelerin hemen hemen (intercooler haric) tumu unichip ve benzeri elektronik destek sistemleri ile mumkundur.

Turbo uygulamasının değişik bir şeklidir. Supercharger uygulamaları aracın motorundan hareket alan (kayış veya kaplin vs yardımı ile) hava tirbününün manifolttan motoro hava basmasıdır. Elde edilen basınç ile pistonlara daha fazla hava sokularak sıkıştırma ve patlama daha şiddetlendirilir. Sonuç olarak ortaya çıkan yine ekstra performanstır. Elde edilen performans supercharger ünitesinden basılan hava basıncı ile orantılı olarak artar. Sıkıştırılan hava ısınacağından dolayı uygulamada manifolta verilen havayı soğutmak için intercooler (Aftercooler) ilavesi yapılabilir. Yeni nesil elektronik enjektörlü araçlara supercharger uygulaması yapmak ciddi elektronik modifiyesi gerektirir (motor giden hava ölçümü ekstra enjektör ilavesi basınç kontrolü vs). Bu modifiyeler unichip ve benzeri elektronik cihazlarla yapılır. Karbüratörlü araçlarda genellikle yüksek basınçlı sistemlerde çalışacak özel ürtilmiş turbo karbüratörüne ihtiyaç vardır. Yuksek basınçlar ile elde edilen güçlerde mutlaka piston değişimi gerekir bazı hallerde krank-yatak değişimi gerekir.

Turbocharger:

Aracın motoruna daha fazla hava sokabilmek için kullanılan bir sistemdir. Motordan çıkan eksoz gazı yardımı ile çevrilen bir hava türbününün temiz havayı motora basması ile çalışır. Eksoz sisteminin üzerinde bulunan sistemde ısınan hava genellikle intercooler vasıtası ile soğutularak manifolda verilir. Ekstra yüksek güçler elde edilmesi halinde piston gerektiği zaman krank-yatak değişimi gerekir. Alt ve üst devirlerde basınç kontrolleri eksoz gazını baypass eden westgate ile yapılır. Westgate kontrolleri eski nesil araçlarda mekanik yeni nesil araçlarda elektronik olarak kontrol edilir. Sonradan yapılan turbo uygulamalarında elektronik modifiyeler unichip benzeri cihazlar ile kontrol edilir. Elektronik kontrollerde ekstra enjektör tetiklenmesi, westgate kontrolü (boost control), basılan hava basıncı ölçümü gibi aracın standart donanımı ile yapılamayacak işler vardır.

Hard ve soft modifiyedeki işlemlerin bazınlarını eşleyerek yapmak mümkündür. Ancak bir araca hem supercharger hemde turbo takmak akıllıca bir uygulama değildir
 


ibrahimcay1

Üye
saolas1n Quattro san1r1m en cok seyi sende kapt1m kardesimm...
 
Quattro

Quattro

Üye
    Konu Sahibi
yararlı olabildiysem ne mutlu baNA KARDEŞİMM... :artı:
 

ibrahimcay1

Üye
tabiki oldun kardesim sen baran ve doukandan cok sey kapt1m yawww.... ;;) ;;) :iyi: :iyi: :victory: :aman:
 

doukan1989

Üye
quattro cok ii bilgiler kardes devam et bole hakkaten gusel bilgiler veriosun. Bi de seye takildi kafam. Hem supercharger hem turbo uygulamasi yapilamaz gibime gelior yanilabilirim de ama o basinca hicbi madde dayanmaz gibime geliyor
 
Quattro

Quattro

Üye
    Konu Sahibi
Yapamazsın diye bir kural yok fakat eğer her iki modifiyeyi de yaparsan, ikisinin de tam performansını alamazsın.
 

keano

Üye
supercharger hem turbo charger...ohaa naaptiniz len... ikisininde gorevi ayni..motora o kadar cok hava verceniz a.q buyuk hidrolik pompalar gibi bi petrol pombasi bulmaniz lazim pistonlara o kadar petrol gondermek icin..bide buyuk bi petrol tankeri stand-by da beklemesi lazim..her 10km'de depoyu bitirir valaa...bide valaa futbol topu gibi piston lazim... boyle olunce motorun agirligi articak boylece aracin agirlii artacak.. ve guc/agirlik orani azalicak..boylece verimsiz olucak... ikisini yapmaya ugrasmak yerine jet motoru tak arabayi ohhhh
 
Quattro

Quattro

Üye
    Konu Sahibi
Dediğim gibi yapabilirsin teknik olarak imkansız değil ama iki uygulamayı yapmanın hiç bir faydası yok aksine arabanın performansını dahada düşürürsün. Keano gerekli bilgileri vermiş sanırım sana... ;;)
 

doukan1989

Üye
Aldim cevabi saolun. :artı:
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Benzer Konular

Kingmortall
Cevap
0
Görüntüleme
494
Kingmortall
Kingmortall
Cevap
0
Görüntüleme
660
Kingmortall
Doğuş Pertez
Cevap
0
Görüntüleme
604
Doğuş Pertez


Üst Alt