Hakkınızı Nasıl Ararsınız?

Sponsorlu Bağlantılar

Doğuş Pertez

Doğuş Pertez

Admin
    Konu Sahibi
Hakkınızı Nasıl Ararsınız?
ALIŞ-VERİŞLERDE ORTAYA ÇIKABİLECEK UYUŞMAZLIKLARDA İZLENEBİLECEK METODLAR

ORTAYA ÇIKABİLEN UYUŞMAZLIK NEDENLERİ;

1-Kapıdan satışlar,

2-Her türlü mal veya hizmet alımları,

3-Kredi kullanımları,

4-Kampanyalı satışlar,

5-E-Posta ile alınan ürünler,

6-Kredi kartı kullanımları,

7-Taksitli satışlar,

UYUŞMAZLIKLARIN ÇÖZÜMÜ İLE GÖREVLİ KURUMLAR

1- Meslek Odaları,

2- İl ve İlçe Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri,

3-Belediyeler,

4-Reklam kurulu,

5-Sanayi Bakanlığı ‘Tüketicinin ve Rekabetin Koruması Genel Müdürlüğü”,

6-Tüketici Mahkemeleridir.

MESLEK ODALARI

Hizmet alımlarında ortaya çıkan uyuşmazlıkların çözümü için hizmeti veren kişi veya kuruluşun bağlı bulunduğu meslek odalarına müracaat edilebilir.

İLVE İLÇE TSHH

Her türlü mal veya hizmete ait anlaşmazlıklarının ön çözümü için kanunen kurulmuş olan resmi makamlardır.

İl TSHH Sanayi ve Ticaret il müdürlüğü veya görevlendirdiği yerler; ilçe TSHH kaymakamlılar veya görevlendirdiği yerlerdir.( Ayrıntılı bilgi için Kanunlar bölümümüze bakınız.)

BELEDİYELER

4077 sayılı tüketici koruma kanununun,

Madde 12-1/2,Her malın menşei,cinsi ve fiyatını gösteren etiketin olmaması durumunda Belediye encümenlerince cezai işlem yapılır.

Belediyelerin sorumluluğundaki herhangi bir şikayet için Belediye il veya ilçe zabıta memurlukları veya 153 alo zabıta aranmalıdır.

VALİLİKLER

4077 sayılı Tüketiciyi Koruma kanunu,

4/6. maddesi, Özürlü mal satımında mal üzerine “Özürlüdür” ibaresi konulmadığında,

5/1. maddesi, Satılan mal “numunedir” veya “satılık değildir” ibaresi konulmadığında,

6/6. maddesi, Taksitli satışlarda satış sözleşmesinin bir nüshasının tüketiciye verilmediğinde,

7/4,5,6. maddesi, Kampanyanın bitiş tarihi, mal veya hizmetin yerine getirilme tarih ve şekli,

8. maddesi, İade hakkına riayet etmemek konusunda,

9;9/A. maddesi, Cayma bildirimi metninin ve tutanağın olmaması durumunda,

10,10/A. maddesi, Kredi sözleşmesinin yapılmaması durumunda,

11/2,4;11/A.

12/1,2. maddesi, Etiket ve Tarife listelerinin bulunması,

13/1-2. maddesi, Garanti belgesi ve ücretsiz tamir konusundaki anlaşmazlıklarda,

14/1. maddesi, Kullanma ve tanıtma klavuzu verilmemesi halinde,

15/1. maddesi, Servis hizmetlerinin verilmemesi halinde,

18 ve 19. maddesi, Tehlikeli mal ve hizmet ile kalite denetimine ilişkin hususlar,

27. maddesi, Denetleyicilere doğru bilgi, belge ve gerekli yardımların yapılmaması durumlarında,

doğrudan Valilikler sorumludur. ( Ayrıntılı bilgi için Kanunlar bölümümüze bakınız.)

REKLAM KURULU

4077 sayılı Tüketiciyi Koruma kanununun,

16. maddesi Ticari Reklamlar ve İlanlar için gelen şikayetlerin değerlendirilmesini ve gerekli düzenlemeleri yapar.

( Ayrıntılı bilgi için Kanunlar bölümümüze bakınız.)

SANAYİ BAKANLIĞI “TÜKETİCİNİN VE REKABETİN KORUNMASI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ”

4077 sayılı Tüketiciyi Koruma kanununun,

7/2,7,8. maddeleri

11. maddesi

16. maddesi, Ticari reklam ve ilanlara iliţkin düzenlemelere uymamak,

( Ayrıntılı bilgi için Kanunlar bölümümüze bakınız.)

TÜKETİCİ MAHKEMELERİ

Her türlü tüketici sorunlarının nihayi çözüm yeridir. ( Ayrıntılı bilgi için Kanunlar bölümümüze bakınız.)

HAKKINIZI ARAMANIN ADIMLAR

İlk yapılması gereken mal veya hizmeti veren yere müracaat edilmelidir.Bu müracatın yazılı olması faydalı olacaktır.

Uyuşmazlığa neden olan mal veya hizmet için 2007 yılı için;

a) 792,12 YTL’ye kadar olan uyuşmazlıklarda ilçe hakem heyetlerine başvurulur. T.S.H.H kararları kesindir.

b) 2,067,89 YTL’ye kadar olan uyuşmazlıklarda Büyük şehir statüsündeki yerlerde il Hakem Heyetlerine bakmakla yükümlüdür.

c) Hakem heyetlerinden alınan karar lehte ise mal veya hizmeti veren yere müracaat edilerek kararın uygulanması talep edilebilir.

d) Bu aşamalardan sonuç alınamazsa elde bulunan belgelerle Tüketici Mahkemesine müracat edilerek sorunun çözümü yoluna gidilebilir.

Ayrıca;
Sanayi ve Ticaret Bakanlığı bilgilendirme hattı
0 800 3148014
Alo tüketici hattı = 175
[email protected]

Sanayi ve Ticaret Bakanlığı
Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü Telefonları

Ayıplı mal ve hizmet şikayetleri : 0312 2860365/2324
Taksitli,kampanyalı ve kapıdan satışlar : 0312 2860365/2316
Promosyon şikayetleri : 0312 2860365/2324
Standart denetimleri : 0312 2860365/2333
Garanti belgesi başvuruları : 0312 2860365/2343
Satış sonrası hizmetler yeterlilik belgesi başvuruları : 0312 2860365/2342
Ticari reklam ve ilanlara ilişkin şikayetler : 0312 2860365/2310

Faks : 0312 2858840 ve 2879240
Elektronik posta adresi : [email protected].
 


Üst Alt