Google ve Egeli ihracatçılar elele

Sponsorlu Bağlantılar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Fatih[Sag0]HiphoP

Fatih[Sag0]HiphoP

Üye
    Konu Sahibi
Google ve Egeli ihracatçılar elele

Google Türkiye ve EİB'nin işbirliği kapsamında gerçekleştirilen eğitim toplantısında, online dünyanın KOBİ'lere sunduğu fırsatlar ve <nobr>internet</nobr> reklamcılığını etkin kullanma yöntemleri anlatıldı.
Ege İhracatçı Birlikleri (EİB), Google Türkiye ile işbirliğine giderek, özellikle KOBİ niteliğindeki üyelerinin internet reklamcılığıyla tanışarak hedef pazarlara daha etkin ve kolay ulaşımını sağlamak üzere eğitim programı başlattı. İnternet reklamcılığının ve Google arama motorunun sunduğu imkanların düzenlenecek olan seminerler yoluyla anlatılacağı program, EİB Başkanlar Kurulu Başkanı Mustafa Türkmenoğlu tarafından, Google Türkiye Pazarlama Direktörü Mustafa İçil&#8217;in de katılımıyla düzenlenen basın toplantısıyla tanıtıldı. Türkmenoğlu, yaptığı açıklamada, değişen dünyada ihracat denildiğinde akla ilk gelenin, küresel rekabet olduğunu belirterek, birlik olarak, üyelerinin bu rekabet ortamında yer edinebilmeleri için çeşitli çalışmalar yürüttüklerini söyledi. Bu kapsamda, birlik web sitesinin güncellendiğini, üyelere internet tabanlı "Hukuk Danışma Sistemi", "İhracat İstatistikleri", "Ülke Raporları", "Dış Ticarette Mevzuat değişiklikleri" bilgilendirme hizmeti verildiğini anlatan Türkmenoğlu, şunları kaydetti: "Bugün de dünyanın en çok kullanılan arama motoru Google ile işbirliğinde üyelerimize yönelik yeni bir hizmetin başlangıcındayız. Firmalarımızın uluslararası tanıtım çalışmalarının etkinliğini ve verimliliğini internet reklamcılığı aracılığıyla desteklemek amacıyla &#8217;İnternette tanıtım destek Programı&#8217; çalışmasını başlatıyoruz. Bu program kapsamında internet reklamcılığı ile firmalarımızın hedef müşteri kitlesine doğru şekilde, düşük reklam bütçesiyle en uygun koşullarda ulaşmalarını sağlanacağına inanıyorum." Türkmenoğlu, eğitim programına şu ana kadar 260 firmanın katılmak için başvuruda bulunduğunu bildirerek, programı yıl sonuna kadar sürdürmeyi planladıklarını belirtti. Türkmenoğlu, eğitim programı kapsamında firmalara seminer sonunda Google ile varılan işbirliği sonucunda arama motorunda reklam vermek için kullanabilecekleri 100 YTL değerinde "Google adwords kuponu" verileceğini, ayrıca yıl sonuna kadar birlik internet sitesi üzerinden toplam 100 bin YTL değerinde 80 YTL&#8217;lik kupon dağıtımlarına devam edileceğini sözlerine ekledi.
2 MİLYON KOBİ&#8217;DEN SADECE 400 BİNİ <nobr>WEB</nobr> SİTESİNE SAHİP
Google Türkiye Pazarlama Direktörü Mustafa İçil ise dünyada halen bilgisayar üzerinden 1,4 milyar internet kullanıcısının olduğunun hesap edildiğini kaydetti. İnternet erişiminin bugün artık sadece bilgisayarla sınırlı olmadığı, cep telefonları yoluyla da internete erişimin mümkün olduğu düşünülürse bu sayının çok daha fazla olduğunun görüleceğine işaret eden İçil, şu bilgileri verdi: "Türkiye&#8217;de bakıldığında da bugün 20 milyon civarında internet kullanıcısı var. Yani, nüfusun üçte biri internet erişimine sahip ve bu erişimin de yüzde 80-90&#8217;ı geniş bant üzerinden yapılıyor. İnternet, kurumsal anlamda ne kadar kullanılıyor diye baktığımızda, Türkiye&#8217;de 2 milyon KOBİ var, bunların sadece 400 bininin web sitesinin olduğunu görüyoruz. Etkin kullanıma bakacak olursak, bu sayı çok daha aşağı düşüyor. Oysa internet, firmalar için, özellikle KOBİ&#8217;ler için çok büyük fırsatlar sunuyor. İnternet, hem doğru hedef kitleye ulaşabilmenin en kolay yolu, hem de geri dönüşü çok net olarak ölçümlenebilir olması nedeniyle KOBİ&#8217;lerin büyümesi, yurt dışına açılabilmesi için önemli bir fırsat." İçil, EİB ile yapılan bu çalışmanın sadece bir başlangıç olduğunu, 6 bin aktif birlik üyesinin tümüne ulaşmayı ve internetin sunduğu imkanlardan yararlandırmayı hedeflediklerini ifade ederek, "Türkiye&#8217;de bir ilk olan bu program, umarım KOBİ&#8217;lerle ilgili faaliyet gösteren diğer kuruluşlara örnek olur" dedi.
"TÜKETİCİ, ÜRÜNÜ MAĞAZADAN DA ALSA İNTERNETE BAKIYOR"
Açıklamalarının ardından gazetecilerin sorularını da yanıtlayan İçil, soru üzerine, Türkiye&#8217;deki toplam reklam pazarı büyüklüğünün yıllık 2,5 milyar dolar düzeyinde olduğunu söyledi. Bu pazardaki internet reklamcığı payının henüz yüzde 2-3 gibi son derece düşük olduğunu ifade eden İçil, bunu, bir kaç yıl içerisinde interneti çok etkin bir şekilde kullanan ülkelerdeki yüzde 20 seviyesinin en az yarısına ulaştırmayı hedeflediklerini söyledi. İçil, firmaların artık, internet üzerinden satış yapsın ya da yapmasın, bu alanda etkin şekilde tanıtım yapması gerekliliğini görmeleri gerektiğini dile getirerek, "Çünkü, tüketicilerin yüzde 90&#8217;ı mağazadan alışveriş yapacak olsa dahi mutlaka internete girerek inceleme yapıyor" diye konuştu. Google&#8217;a erişim ve Türk firmaların bu arama motorunu reklam mecrası olarak kullanımı konusundaki bir soruyu da yanıtlayan İçil, Google arama motorunu dünyada her gün 1,45 milyar arama yapıldığını ve Google&#8217;da Türkiye&#8217;den 10 firmanın reklamının bulunduğunu kaydetti.
 
Doğuş Pertez

Doğuş Pertez

Admin
Google Bu Aralar Türkiyede Yatırımlar Yapmaya Başladı.
Çok İYi.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


Üst Alt