Adım 1/7: İnternet veya mobil veri bağlantınızın olduğundan emin olun. Ardından cihazınızı yeniden başlatın.
- Cihazınızı kapatıp tekrar açın.
- Play Store uygulamasını açın.
- Uygulamayı tekrardan yüklemeyi veya güncellemeyi deneyin.
Adım 2/7: Cihazınızın tarihini ve saatini güncelleyin
Aşağıdaki adımları izlediğinizde cihazınız sunucularımızla senkronize olacaktır.
- Cihazınızın ana Ayarlar uygulamasını açın.
- Tarih ve saat‘e dokunun.
- “Otomatik tarih ve saat” ve “Otomatik saat dilimi” seçeneklerini görürseniz bunların işaretini kaldırın.
- Saati ve tarihi manuel olarak, yanlış bir biçimde ayarlayın.
- Ana Ekran düğmesine hafifçe dokunun.
- Tarih ve saat ayarlarınıza geri dönün (1. ve 2. adımları tekrarlayın).
- Saati ve tarihi manuel olarak, doğru bir biçimde ayarlayın.
- “Otomatik tarih ve saat” ve “Otomatik saat dilimi” kutularını yeniden işaretleyin.
Adım 3/7: Önbelleği ve verileri temizleyin
- Cihazınızın ana Ayarlar uygulamasını açın.
- Uygulamalar veya Uygulama yöneticisi‘ne dokunun (bu seçenek cihazınıza bağlı olarak değişiklik gösterebilir).
- Google Play Store > Önbelleği temizle > Verileri temizle‘ye dokunun.
- Geri ok simgesine dokunun.
- İndirme Yöneticisi > Önbelleği temizle > Verileri temizle‘ye dokunun.
Not: Google Play Store uygulamasında ayarlarınızı (içerik filtreleri, şifre koruma vb.) değiştirdiyseniz önbelleği ve verileri temizledikten sonra bunları tekrar ayarlamanız gerekecektir.
Adım 4/7: Google Play Store güncellemelerini yeniden yükleme
- Cihazınızın ana Ayarlar uygulamasını açın.
- Uygulamalar veya Uygulama yöneticisi‘ne dokunun (bu seçenek cihazınıza bağlı olarak değişiklik gösterebilir).
- Google Play Store > Güncellemeleri kaldır‘a dokunun.
- Google Play Store uygulamasını tekrar fabrika sürümüne döndürmeniz istendiğinde Tamam‘a dokunun.
- Google Play Store uygulamasını açın.
- Cihazınızın ana ekranına geri dönün. Güçlü bir İnternet bağlantınız (kablosuz veya mobil veri) olduğu sürece, Google Play Store uygulamanız birkaç dakika içinde en son sürüme güncellenir.
Not: Sorun devam ederse ve uygulamaları indirmeye çalışıyorsanız aşağıdaki adımla devam edin.
Adım 5/7: Sistem güncellemelerini yükleyin
- Cihazınızın ana Ayarlar uygulamasını açın.
- Hakkında veya Sistem güncellemeleri seçeneğini (cihazınıza göre daha farklı olabilir) belirleyin.
- Güncelleme varsa güncellemeyi cihazınıza yüklemek için ekrandaki talimatları uygulayın.
- İndirme işleminizi yeniden deneyin.
Adım 6/7: İndirme Yöneticisi’nin açık olduğundan emin olun
- Cihazınızın ana Ayarlar uygulamasını açın.
- Uygulamalar veya Uygulama yöneticisi‘ne dokunun (bu seçenek cihazınıza bağlı olarak değişiklik gösterebilir).
- Ekranınızın üstüne yakın bir yerde, “İndirilenler”, “Çalışanlar” veya “Tümü” gibi bazı bölümler göreceksiniz. “Tümü” seçeneğini görmek için sağa hızlıca kaydırın.
- İndirme Yöneticisi‘ne dokunun.
- İndirme Yöneticisi’ni açmak için Etkinleştir‘e dokunun. Devre dışı bırak seçeneğini görürseniz İndirme Yöneticisi’ni zaten etkinleştirmişsinizdir ve başka bir değişiklik yapmanız gerekmez.
Adım 7/7: Cihazınızdaki kullanılabilir depolama alanını kontrol edin
- Cihazınızın ana Ayarlar uygulamasını açın.
- Depolama‘yı seçin. “Kullanılabilir” alanınız azaldıysa (1 GB’tan az), biraz depolama yeri açmak için cihazınızdan diğer uygulamaların yüklemesini kaldırmanız veya resimler ya da videolar gibi bazı öğeleri silmeniz gerekebilir.
Uygulamaların yüklemesini kaldırmak için:
- Cihazınızın ana Ayarlar uygulamasını açın.
- Uygulamalar veya Uygulama yöneticisi‘ni seçin (cihazınıza bağlı olarak bu farklı olabilir).
- “İndirilenler” altından bir uygulama seçin.
- Yüklemeyi kaldır‘a dokunun.
Hala sorun yaşıyorsanız yorum olarak detayları belirtirseniz yardımcı olabiliriz.