Gebelikte (hamilelikte) gaz sancısı

Sponsorlu Bağlantılar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Doğuş Pertez

Doğuş Pertez

Emekli Yönetici
    Konu Sahibi
Gebelikte (hamilelikte) gaz sancısı
Gebelikte gaz sorunu neden olur?
Gebelikte gaz sancısı, gaz problemi, gaz çıkarma sorunu, gaz problemi, gaz sıkışması, gaza bağlı karında şişkinlik gibi çeşitli şekillerde ifade edilen durum yaygın görülen şikayetlerden birisidir. Bu şikayetin oluşmasında en kuvvetli etken muhtemelen gebelik hormonlarına (progesteron) bağlı olarak sindirim sistemi düz kaslarında gevşeme olmasıdır. İlerleyen gebelik aylarında rahmin büyümesi barsakları, mideyi sıkıştırır ve bu organların boşalmasını geciktirerek gaz sorununa katkıda bulunur.

Midede bulunan gaz havanın yutulması ile oluşur ve bunun bir kısmı geğirerek atılırken bir kısmı barsaklara geçer. Barsaklarda bulunan gaz idaha çok yenilen besinlerin barsak bakterileri tarafından parçalanması ile üretilir, az bir kısmı da mideden gelen gazdır.

Gebelikte gaz sancısı ne zaman başlar?
Gaz problemi genellikle hamileliğin ilk aylarından itibaren başlar ve doğuma kadar devam eder.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Benzer Konular

x-scarface
Cevap
0
Görüntüleme
762
x-scarface
Doğuş Pertez
Cevap
0
Görüntüleme
1K
Doğuş Pertez
Haydar
Cevap
0
Görüntüleme
863
Haydar
Doğuş Pertez
Cevap
0
Görüntüleme
987
Doğuş Pertez


Üst Alt