faiz faizle ya da haram parayla ödenirmi??

Sponsorlu Bağlantılar

Altun.

Altun.

Üye
    Konu Sahibi
faiz faizle ya da haram parayla ödenirmi??
Geçen bir arkadaşım sordu bende buraya konu açayım dedim. Bize gelen kredi kartı extrelerinde malum faiz ödüyruz. bizde bize gelen bu faizleri geri öderken iddaa dan gelen vs. gibi paralarla ödenebilirmi? kıssas a kıssas gibi yani?
 


mservank

mservank

Üye
Ben olsam yine de helal parayla öderdim ne olur ne olmaz.
 
van_hoijdonk

van_hoijdonk

Emekli Yönetici
Her türlü öderim. İddadan gelen parayla onları ödemiyoruz gerçi, daha güzel yerlere gidiyoruz. :ehe
 
FirstClasss

FirstClasss

Üye
sanırım dini açıdan soruyosun? sorunu tam anlamadın. iddaa vs. oynamak caiz değildir hiç bir şekilde benim bildiğim neticesiyle iddaa ile kazanılan parayla ödeme yapmakta :)
 
Altun.

Altun.

Üye
    Konu Sahibi
ewet dini açıdan soruyorumç böyle şeylere ehemmiyet gösteririm. boğazımdan haram para geçmesin. böyle şeylerin warlığına inanıyorumda...
 
FirstClasss

FirstClasss

Üye
bende ve eminim herkez inanıyodur genelde sakın haram yeme taş olursun :islik
 

omayra

Üye
Bence diyanetin telefonla danışma hattı vari oraya sormalısın. Şimdi ne söylesek net bir bilgi olmayacak :)
 

karides

Üye
Fıkıhta, her eylem kendi bireyselliği içinde değerlendirilir.
Uç bir örnekle açıklayayım;
Paranızı çaldığından emin olduğunuz birinden, siz bir şey çalamazsınız (dikkat edin zorla alma ile çalma farklı şeyleridr). İslam hukukunda bu eylem, suç ve günahtır. Kredi sözleşmesi imzalandığında siz tüm neticeleri itibariyle sözleşmeyi bir kül halinde kabul etmiş olurusunuz. Ortada haram varsa bu karşı tarafla ilgili olup; sizi bağlamaz. Bu noktadan sonra "karşı tarafın ki nasıl olsa haram, ben de haram parayla faizi kapatayım" diyemezsiniz. Burada İslam size şu soruyu sorar:
"Madem karşı tarafın haram para kazanmasından rahatsız oluyorsun, niye o zaman sözleşmeyi imzaladın (veya borcunu gününde ödemedin)?"

Umarım yardımcı olmuşumdur.
 
Altun.

Altun.

Üye
    Konu Sahibi
teşekkür ederim karides çok açıklayıcı oldu gerçekten de.
 


Üst Alt