Salihyet
Üye
Eurovision 2009 birincisi: Alexander Rybak
Bunların dışında öyle televizyonun başında çok oturup, seyredemedim fakat gözlemlediğim kadarıyla finale kalan 25 finalistin arasında, 3 tane eli tutulur sanatçı/grup vardı diyebilirim. Birisi zaten birinci oldu ve Eurovision’u kazandı. Bana kalırsa, keman çalmasından olsa gerek, kabiliyet ve hüner var. Hadise ‘nin şarkısı yerindeydi. Azerbeycan’ı temsil eden ikili’den bayan olanın güzelliğiyle olsa gerek, dinleyicileri ve oy kullananları etkiledi diye düşünüyorum.
Kısaca Alexander Rybak;
Alexander Rybak, 1986 yılında o zamanda Sovyet Sosyalist Cumhuriyetler Birliği’nin Minsk şehrinde dünya’ya geldi, ama çocukluğundan beri Norveç’te yaşadı. Kendisi kemancı , şarkıcı ve bestecidir.
Ailesi de sanatçı olan Alexander’ın annesi Natalia Valentinovna Rybak ünlü bir piyanisttir. Babası Igor Alexandrovich Rybak da Norveç’te çok tanınan bir kemancıdır.
2004 yılında Norveç’te önemli bir ödül sayılabilecek olan Anders Jahres Kültür Ödülü’nü kazandı. 2006 yılında “Kjempesjansen” yetenek yarışmasını kendi yazıp söylediği Foolin’ şarkısıyla kazandı.
2009 yılında Moskova’da yapılan Eurovision şarkı yarışmasında Norveç’i Fairytale isimli şarkısıyla temsil etti ve 387 puanla 1. oldu.
Nitekim Türk’üz. Sonuna kadar Ülkemizi temsil eden sanatçımız Hadise’nin arkasındayız fakat ne bileyim, Eurovision 2009 birincisi olan sanatçı Alexander Rybak’in keman çalışı olsun biraz yöresel veyahut nasıl desem hafif Yann Tiersen ezgileri aldım. Her zaman keman’a ve piano’ya ilgim olduğu için bu tarz soundler beni hep çeker de…Bunların dışında öyle televizyonun başında çok oturup, seyredemedim fakat gözlemlediğim kadarıyla finale kalan 25 finalistin arasında, 3 tane eli tutulur sanatçı/grup vardı diyebilirim. Birisi zaten birinci oldu ve Eurovision’u kazandı. Bana kalırsa, keman çalmasından olsa gerek, kabiliyet ve hüner var. Hadise ‘nin şarkısı yerindeydi. Azerbeycan’ı temsil eden ikili’den bayan olanın güzelliğiyle olsa gerek, dinleyicileri ve oy kullananları etkiledi diye düşünüyorum.
Kısaca Alexander Rybak;
Alexander Rybak, 1986 yılında o zamanda Sovyet Sosyalist Cumhuriyetler Birliği’nin Minsk şehrinde dünya’ya geldi, ama çocukluğundan beri Norveç’te yaşadı. Kendisi kemancı , şarkıcı ve bestecidir.
Ailesi de sanatçı olan Alexander’ın annesi Natalia Valentinovna Rybak ünlü bir piyanisttir. Babası Igor Alexandrovich Rybak da Norveç’te çok tanınan bir kemancıdır.
2004 yılında Norveç’te önemli bir ödül sayılabilecek olan Anders Jahres Kültür Ödülü’nü kazandı. 2006 yılında “Kjempesjansen” yetenek yarışmasını kendi yazıp söylediği Foolin’ şarkısıyla kazandı.
2009 yılında Moskova’da yapılan Eurovision şarkı yarışmasında Norveç’i Fairytale isimli şarkısıyla temsil etti ve 387 puanla 1. oldu.
Alexander Rybak - Fairytale
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
