Haberci
Üye
Erken Teşhis Hayat Kurtarıyor
Uzmanlar, diyabet hastalığında erken teşhisin hayat kurtardığını söylüyor.
12 Mart 2006 00:56
Türk Diyabet Cemiyeti Kayseri Şube Başkanı Prof. Dr. Ahmet Hulusi Köker diyabette erken teşhisin çok önemli olduğunu söyledi ve herkesi kan şekeri tahlili yaptırmaya davet etti.
<div align="center"></div>
Prof. Dr. Köker, basit bir kan tahlili ile teşhis edilebilen hastalığın, geç teşhis edildiği zaman böbrek yetmezliği, kalp krizi ve beyin felci gibi ciddi sağlık sorunlarına yol açabileceğini belirtti.
Pankreasın salgıladığı insülinin vücutta kullanılamaması nedeniyle diyabet hastalığının ortaya çıktığını ifade eden Köker, hastalığın, doğuştan olabileceği gibi sonradan da ortaya çıkabileceğine dikkat çekti.
Köker, diyabetin yaşlı insanlarda ve şişmanlarda daha çok görüldüğünü ve vücutta 10 yıl boyunca gizli seyredebildiğini ifade etti.
Köker, çevresinde diyabet hastası olmayanların ve hatta bazen doktorların bile diyabeti yeterince tanınmadığını, bu nedenle hastalık belirtilerinin kolay farkedilemediğini kaydetti.
Köker açıklamasına şöyle devam etti: ''Yaptığımız araştırmalara göre Türkiye'de üç milyon diyabet hastası var. Bizim herkese ulaşmamız mümkün değil. Diyabet hastalığı, merkezlerimizde yapılan basit bir kan şekeri tahlili ile teşhis edilebiliyor. Bu nedenle vatandaşlarımızdan en az yılda bir kez kan şekeri tahlili yaptırmalarını istiyoruz.''
12 Mart 2006 00:56
Türk Diyabet Cemiyeti Kayseri Şube Başkanı Prof. Dr. Ahmet Hulusi Köker diyabette erken teşhisin çok önemli olduğunu söyledi ve herkesi kan şekeri tahlili yaptırmaya davet etti.
<div align="center"></div>
Prof. Dr. Köker, basit bir kan tahlili ile teşhis edilebilen hastalığın, geç teşhis edildiği zaman böbrek yetmezliği, kalp krizi ve beyin felci gibi ciddi sağlık sorunlarına yol açabileceğini belirtti.
Pankreasın salgıladığı insülinin vücutta kullanılamaması nedeniyle diyabet hastalığının ortaya çıktığını ifade eden Köker, hastalığın, doğuştan olabileceği gibi sonradan da ortaya çıkabileceğine dikkat çekti.
Köker, diyabetin yaşlı insanlarda ve şişmanlarda daha çok görüldüğünü ve vücutta 10 yıl boyunca gizli seyredebildiğini ifade etti.
Köker, çevresinde diyabet hastası olmayanların ve hatta bazen doktorların bile diyabeti yeterince tanınmadığını, bu nedenle hastalık belirtilerinin kolay farkedilemediğini kaydetti.
Köker açıklamasına şöyle devam etti: ''Yaptığımız araştırmalara göre Türkiye'de üç milyon diyabet hastası var. Bizim herkese ulaşmamız mümkün değil. Diyabet hastalığı, merkezlerimizde yapılan basit bir kan şekeri tahlili ile teşhis edilebiliyor. Bu nedenle vatandaşlarımızdan en az yılda bir kez kan şekeri tahlili yaptırmalarını istiyoruz.''
