Eğer Dünyada 100 kişi olsaydı...

Sponsorlu Bağlantılar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
TuRkiShCowboy

TuRkiShCowboy

Emekli Yönetici
    Konu Sahibi
Eğer Dünyada 100 kişi olsaydı...
57 Asyalı,
21 Avrupalı,
14 Amerikalı (Kuzey,Orta,Güney) ve
8 Afrikalı.

Bunların 52'si kadın, 48'i erkek olacaktı.

30 beyaz, 70 beyaz olmayan,

30 Hıristiyan, 70 Hıristiyan olmayan,

89 Heteroseksüel, 11 homoseksüel.

6 kişi bütün servetin % 59'una sahip olacaktı ve bunların hepsi ABD kökenli olacaktı.

80 kişi kötü evlerde yaşayacaktı,

70 kişi okuma-yazma bilmeyecekti,

1i ölmek üzere, 1i de doğmak üzere olacaktı.

1 kişi bilgisayar sahibi, 1 kişi de (evet, sadece 1kişi) üniversite mezunu olacaktı.

Simdi şunları göz önünde bulundurun:

Eğer bu sabah hastalıklı değil de sağlıklı uyanmış iseniz, 1 hafta sonrasını göremeyecek olan 1 milyon insandan daha şanslısınız.

Bir harp tehlikesi ile, işkence görmek ihtimali ile, aç kalma korkusu ile karşı karşıya değilseniz, 500 milyon insandan daha iyisiniz.

Tutuklanmaktan, işkence görmekten yahut öldürülmekten korkmadan ibadethaneye gidebiliyorsanız 3 milyar kişiden daha iyi bir sansa sahipsiniz.

Buzdolabınızda yiyeceğiniz, üzerinizde elbiseniz ve başınızı sokup uyuyabileceğiniz bir eviniz varsa, dünyadaki insanların % 75'inden daha zenginsiniz.

Bankada ve cüzdanınızda para varsa, dünyanın en imtiyazlı % 8'i arasındasınız.

Anneniz, babanız sağ ise, siz bu dünyada nâdir kişilerden birisiniz.

Birisi sizi düşündü ve bunu paylaştı, çünkü okuma yazma bilmeyen 2 milyar kişiden biri değilsiniz
 
  • Beğen
Tepkiler: catalfleg, abdulk4dir ve Berlin Boleyn


Catty

Catty

Emekli Yönetici
Çok acıklı bir durum ya :( Allah yardım etsin :)
 
abdulk4dir

abdulk4dir

Üye
çok teşekkür edrim çok anlamlı bir yazı olmuşş
 
TuRkiShCowboy

TuRkiShCowboy

Emekli Yönetici
    Konu Sahibi
Rİca ederim :oke:
 
Doğuş Pertez

Doğuş Pertez

Emekli Yönetici
Halime bir kere daha şükür ediyorum.
 

dinccine

Üye
bunları ateistlere okutacan o zamn anlarlar
 

Berlin Boleyn

evren şükredilmesi gereken okadar şeyle dolu ki,
buna bende dahil ufacık şeylere isyan edip günümüzü mahfeder olduk.
enescim bana demiştin ya hani ''akıl yaşta değil baştadır'' çok doğru söyledin.
bak bugün sende bize bu konuyla bazı şeyleri hatırlattın ve başkasını bilmemde aklımı başıma getirdin..
bu güzel faydalı,anlamlı paylaşımın için teşekkürler...
 
TuRkiShCowboy

TuRkiShCowboy

Emekli Yönetici
    Konu Sahibi
Ben o sözü gıcıklığına demiştim aslında :ehe
 

Berlin Boleyn

ben seni her halinle seviyorum:mahcup:
öz kardeşin bile sana ihanet ediyorken,elin adamı diye hitap ettiğimiz vatandaşlar bizi utandırıyor:)
 
TuRkiShCowboy

TuRkiShCowboy

Emekli Yönetici
    Konu Sahibi
Senin derdin ne öt bakalım :ehe
 
catalfleg

catalfleg

Üye
Son cümle süper tşk paylaşım için ;)
 
TuRkiShCowboy

TuRkiShCowboy

Emekli Yönetici
    Konu Sahibi
Rica ederim :oke:
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


Üst Alt