Doğrular - Yanlışlar!!!!

Sponsorlu Bağlantılar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

ufuk023

Üye
    Konu Sahibi
Doğrular - Yanlışlar!!!!
Doğrular - Yanlışlar

  1. Usta sürücü, düştüğü problemden kazasız sıyrılmayı bilir!
    Yanlış! Çünkü usta sürücü probleme girmeyen sürücüdür. Karşısına çıkabilecek her türlü tehlikeyi önceden görebilir, ona göre tedbirini önceden alır. Problemlerle uğraşmaz.
  2. Otobanda tamam ama, şehir içinde emniyet kemeri takılmayabilir!
    Yanlış! Emniyet kemeri hayat kurtaran en önemli güvenlik gerecidir. 50 km/s hızda meydana gelen bir çarpışmada otonun içindekiler emniyet kemeri takmadıkları takdirde, 4 katlı bir binadan aşağı düşmeyle eşit şok yaşar.
  3. Arkada oturanlar için emniyet kemeri takmak gereksizdir!
    Yanlış! Motorlu araçlar bir yere çarptığında hemen durur, ancak içindeki yolcular aynı hızla bir yere çarpana kadar ilerlemeye devam eder. Arkada oturanların da yaşam haklarını kullanmaları ve emniyet kemerlerini takmaları gerekir. Her ne kadar henüz kanunen zorunlu olmasa da, yolcuların güvenliği için geliştirilmiş olan emniyet kemerleri hayat kurtarır.
  4. Lastik havalarını düşük tutarsak, lastik hem daha iyi tutunur, hem de sürüş daha konforlu olur!
    Yanlış! Lastik havalarının, aracın fabrika değerinin altında olmaması gerekir. Hatta yüke ve yolcu sayısına göre artırılmalıdır. Çünkü inik lastiğin tabanı yere yayılarak daha iyi tutunma sağlamaz. Aksine tabanın ortası yukarı kalkar ve yol ile teması kesilir. İnik lastiklerin yalnız omuz kısımları yere basar. Lastik inikken; kayma hareketleri çok daha düşük hızlarda başlar, fren mesafesi uzar, direksiyon hareketlerine daha geç cevap alınır. Belki daha konforlu sürüş yaparsınız ama, konforlu şekilde yoldan çıkar, konforlu şekilde çarparsınız!
  5. Sıcak havada, lastiğin ısınmasını dengelemek için lastik havaları indirilir!
    Yanlış! Lastiğin ısınmasının en büyük nedeni havanın sıcak olması değil, lastik havalarının düşük olması nedeniyle lastik yanaklarının daha fazla esnemesidir.
  6. Yağmurda havası inik lastik daha az kayar!
    Yanlış! İnik lastikte su boşaltma kanalları kapandığı için yağmur suyunu çok daha az boşaltır hatta boşaltamaz ve su üzerine çıkma ve su yastığı üzerinde kayma (aquaplanning) çok daha düşük hızlarda başlar.
  7. Direksiyon saate göre 10'u 10 geçe tutulur!
    Yanlış! Direksiyon saate göre 9'u çeyrek geçe tutulur. Bu pozisyon, acil bir durumda her iki yöne eşit miktarda direksiyonu çevirebileceğiniz tek pozisyondur.
  8. En iyi koltuk pozisyonu, sürücünün en rahat ettiği pozisyondur.
    Yanlış! Sürücünün doğru koltuk pozisyonu öncelikle otomobile hakim olabileceği ne çok uzak, ne de çok yakın bir pozisyondur. Koltuk mümkün olduğunca dik olmalıdır. Direksiyon 9.15 pozisyonundayken kollar dümdüz olmamalıdır. İdeal dirsek açısı 120 ile 135 derece civarındadır. Evimizde TV seyrettiğimiz koltuk pozisyonu çok rahat olabilir, ama bu pozisyonda otomobile ve trafiğe hakim olabilmek çok zordur.
  9. Farların gündüz kullanılmasına gerek yoktur.
    Yanlış! Yalnızca görmek için değil, "görülmek" içinde farlarınızın gündüz açık olması gerekir. Çünkü farlarınız açık olduğunda,önünüzdeki, arkanızdaki ve karşınızdaki sürücüler tarafından fark edilmeniz çok daha kolay olacaktır. Yapılan tüm araştırmalar da bu gerçeği doğruluyor.
 


siberson

siberson

Üye
çok güzel bilgiler kardeş saolasın:oke::oke:
 
grafikseli 84

grafikseli 84

Üye
nerden buldun bunları sen yaa
 
schumici

schumici

Üye
verdiğin bilgiler için çok teşekkürler birader:oke:
 
jatvalca

jatvalca

Üye
doğru bildiğimiz çok şeyin yanlış olduğunu öğrendik
teşekkürler arkadaşım
 
nurikaratas

nurikaratas

Üye
bilgiler için saol kardeş...:yuru:yuru:yuru
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


Üst Alt